  • 1. Data: 2011-09-03 17:36:40
    Temat: Wadliwy tulipan?
    Od: krzysiek <p...@g...com>

    Witam
    Mam Panasonica DMC FZ 45 .Gdy robię zdjęcie z tulipanem (przy większym
    nasłonecznieniu) to w , rogach fotek widać jakby czarne plamy. Musi to
    być od tulipana, bo bez niego fotki są ok.Montaż tulipana nie jest
    skomplikowany, wykonuję go pewnie dobrze. :) Jaka może być tego
    przyczyna ?Czyżby zły gwint na aparacie lub źle wykonany tulipan? Czy
    pomoże kupno nowego tulipana?

  • 2. Data: 2011-09-03 17:57:00
    Temat: Re: Wadliwy tulipan?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > skomplikowany, wykonuję go pewnie dobrze. :) Jaka może być tego
    > przyczyna ?Czyżby zły gwint na aparacie lub źle wykonany tulipan? Czy

    Przyklej coś lekko wystającego do tulipana. Jak się upewnisz, że to wina
    listków tulipana, to jej obetnij odpowiednio.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 3. Data: 2011-09-03 18:46:28
    Od: "StaM" <q...@W...gazeta.pl>

    krzysiek <p...@g...com> napisał(a):
    Jaka może być tego
    > przyczyna ?Czyżby zły gwint na aparacie lub źle wykonany tulipan? Czy
    > pomoże kupno nowego tulipana?

    Tulipan musi miec krotsze listki po bokach obiektywu. Nie mozna tez go
    nakrecac na jakikolwiek filtr.

  • 4. Data: 2011-09-03 21:40:16
    Od: krzysiek <p...@g...com>

    Tulipan jest firmowy , po bokach ma sporo krótsze listki, a mimo to
    widać końce tulipana w obiektywie aparatu. Filtra nie mam żadnego
    założonego.

  • 5. Data: 2011-09-03 21:51:48
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "krzysiek" <p...@g...com> wrote:

    > Tulipan jest firmowy , po bokach ma sporo krótsze listki, a mimo to
    > widać końce tulipana w obiektywie aparatu. Filtra nie mam żadnego
    > założonego.

    - może jest zatrzask, na który nie wkręcasz?

    - krzywy/rozjechany gwint?

    - może to z obiektywem jest coś nie tak? Jakieś przekosy...

    Zresztą, lista możliwych typowych przyczyn powoli się kończy - sam
    siądź nad nim i pobadaj. ;)

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-09-04 07:04:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mariusz [mr.] wrote:

    > Zresztą, lista możliwych typowych przyczyn powoli się kończy

    Klasyczne winietowanie.

  • 7. Data: 2011-09-04 10:00:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-04 07:04:29 +0000, "cef" <c...@i...pl> said:

    > Klasyczne winietowanie.

    Nic klasycznego. Firmowy tulipan nie ma prawa winietować na dedykowanym
    obiektywie.
    Albo jest źle założony (uszkodzony bagnet), albo źle zaprojektowany. W
    drugim przypadku wiadomo by było po pierwszym teście na DP, czy innych
    optycznych.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-09-04 15:39:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    JA wrote:

    > Nic klasycznego. Firmowy tulipan nie ma prawa winietować na
    > dedykowanym obiektywie.

    Ale winietuje.

    > Albo jest źle założony (uszkodzony bagnet), albo źle zaprojektowany. W
    > drugim przypadku wiadomo by było po pierwszym teście na DP, czy innych
    > optycznych.

    A przyczyn to jeszcze można znaleźć kilka.

  • 9. Data: 2011-09-04 15:58:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-04 15:39:37 +0000, "cef" <c...@i...pl> said:

    > A przyczyn to jeszcze można znaleźć kilka.

    Np?

  • 10. Data: 2011-09-04 17:01:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    JA wrote:

    > Np?

    Ja bym się upierał, że to szkło winietuje i bez osłony
    (choć to jakaś Leica), tylko teraz bardziej widać w skrajnych
    stanach ogniskowej i przysłony.
    Poza tym chyba nie chodzi o to czy winietuje obiektyw czy osłona?