  • 11. Data: 2014-02-05 02:43:56
    Temat: Re: Waga i prąd
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-02-02 11:35, PeJot wrote:
    > Czołem.
    >
    > Potrzebuję ważyć ciągle w czasie pracy pewne urządzenie, które jest
    > zasilane prądem AC do 10 A. Jakieś pomysły na doprowadzenie kabla, by
    > jak najmniej fałszował wskazania wagi ? Pożądane dokładności <1g. Na
    > razie kabel zwisał swobodnie ze sufitu aż do urządzenia postawionego na
    > wadze, z niewielkim zwiniętym zapasem, leżącym na szalce.

    Poza wszystkimi wymienionymi sposobami(tymi kablowymi))
    możesz użyć drugiej wagi do kontrolowania siła, jaką wywiera
    kabel. Raczej do kontroli, że nic się nie dzieje niż
    do zbierania pomiarów.
    Albo ważysz zasilacz, albo, prościej, ale trzeba chwilę
    się zastanowić, by przekonać się, że to działa, mała waga
    na urządzenie, na nią chwytak na kabel.
    Chyba najprościej będzie podeprzeć kabel wagą w najniższym
    punkcie zwisu. Przy przeliczaniu wskazań tego ostatniego
    na siłę działającą na urządzenie można mieć wątpliwości,
    ale do stwierdzenia niewpływania kabla na pomiar wystarczy.

    10A? 10kg. Nie ma tam przypadkiem trzęsącego wszystkim silnika
    czy wrzącej cieczy? ;)

    pzdr
    bartekltg

  • 12. Data: 2014-02-05 06:34:05
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-05 02:43, bartekltg pisze:

    > 10A? 10kg. Nie ma tam przypadkiem trzęsącego wszystkim silnika
    > czy wrzącej cieczy? ;)

    Nie, nie ma :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2014-02-08 11:43:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Feb 2014 21:19:45 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Zanurzyć przewody w rtęi/elektrolicie.

    Jest to pomysl - ale wypornosc chyba nadal gra role.

    J.

  • 14. Data: 2014-02-08 20:23:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."

    > Jest to pomysl - ale wypornosc chyba nadal gra role.

    Ale się nie zmienia. Ugięcie szalki chyba pomijalne.

    To nawet nie musi buć znurzone. Dwie równoległe elktrody zwilżone rtęcią.
    Uszczelnienie to o-ring ale z oleju, aby nie parowała.

    Robert

  • 15. Data: 2014-02-08 20:27:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot"
    > kabel zwisał swobodnie ze sufitu aż do urządzenia postawionego na wadze, z
    > niewielkim zwiniętym zapasem, leżącym na szalce.

    Gdyby był doprowadzony poziomo chyba mniejszy wpływ by miał na pomiar.

    Robert

  • 16. Data: 2014-02-08 21:57:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 20:27:36 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > "PeJot"
    >
    > Gdyby był doprowadzony poziomo chyba mniejszy wpływ by miał na pomiar.

    Przy poziomym to nie bardzo wiadomo jak sie rozklada ciezar na obie
    strony, szczegolnie jak kabel sztywny. To juz raczej gleboki zwis -
    takie U, bedzie blisko polowy i w miare stale.

    J.

  • 17. Data: 2014-02-08 22:25:17
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-02-08 20:27, Robert Wańkowski pisze:

    > Gdyby był doprowadzony poziomo chyba mniejszy wpływ by miał na pomiar.

    Bo ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 18. Data: 2014-02-09 00:31:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot"

    > Bo ?

    Kabel zwisający pionowo odbieram jako rozparcie kija midzy szalką a sufitem.
    Kabel poziomo to stała siła działająca niezależnie od ugięcia szalki.
    Ale to tylko moje wyobrażenie.

    Robert

  • 19. Data: 2014-02-09 08:56:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 00:31:41 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >
    > Kabel poziomo to stała siła działająca niezależnie od ugięcia szalki.

    Dochodzi zjawisko sprezystosci kabla (od ugiecia) i zmiennej dodatkowej skladowej
    pionowej.

    Moze lepiej jako przewodu zasilajacego uzyc sztywnej belki,
    opartej (obrotowo) jednym koncem na odbiorniku pradu, a drugim (slizgowo) na wadze
    dodatkowej.
    To co wskaze dodatkowa waga, to poprawka ktora trzeba odjac na wage kabla.
    Ciezar idealnie symetrycznej dzwigni dwuramiennej, opartej na koncach, rozklada sie
    na polowy.

    WM

  • 20. Data: 2014-02-09 11:45:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Ja bym zrobił tak:
    Pociągnął kabel w jakiś tam lepszy albo gorszy sposób, bez zbędnego kombinowania.
    Potem bym postawił na tej wadze, obok tego urządzenia, pojemnik na wodę. Do pojemnika
    równymi kroplami kapałbym wodę, odczytując wskazania wagi. na koniec zrobiłbym
    wykres: na osi x krople, na osi y odczyty z wagi. Jeśli wykres będzie linią prostą,
    to jest dobrze.