  • 21. Data: 2014-02-10 03:03:03
    Temat: Re: Waga i prąd
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-02-09 11:45, Konrad Anikiel wrote:
    > Ja bym zrobił tak: Pociągnął kabel w jakiś tam lepszy albo gorszy
    > sposób, bez zbędnego kombinowania. Potem bym postawił na tej wadze,
    > obok tego urządzenia, pojemnik na wodę. Do pojemnika równymi kroplami
    > kapałbym wodę, odczytując wskazania wagi. na koniec zrobiłbym wykres:
    > na osi x krople, na osi y odczyty z wagi. Jeśli wykres będzie linią
    > prostą, to jest dobrze.

    A jak nie będzie, to można pójść dalej, postawić miskę na urządzeniu
    i gdy waga tyknie, dokropić wody tak, aby przywrócić wskazanie
    wagi.
    Waga zawsze z grubsza pokazuje tyle samo, a naszym odczytem jest
    ilość wody (mierzyć przepływ, objętość, druga waga pod miską...)

    pzdr
    bartekltg

  • 22. Data: 2014-02-10 13:16:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 03:03:03 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]
    > Waga zawsze z grubsza pokazuje tyle samo, a naszym odczytem jest
    > ilość wody (mierzyć przepływ, objętość, druga waga pod miską...)

    Prościej zrobić sobie tabelkę poprawkową: jeśli odczyt wagi jest X, to tak naprawdę
    powinno być Y.

  • 23. Data: 2014-02-11 00:10:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-02-10 13:16, Konrad Anikiel wrote:

    > Prościej zrobić sobie tabelkę poprawkową: jeśli odczyt wagi jest X, to tak naprawdę
    powinno być Y.

    Też prawda.

    A, trzeba zagwarantować, że nic nie poruszy kabla,
    no i sprawdzić, czy siła działania kabla sama z siebie nie wykazuje
    histerezy albo wyrabiania się.

    my tu się potykamy o kabel, a daje się mierzyć z dokłądnością 10^-8;)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Watt_balance

    pzdr
    bartekltg

  • 24. Data: 2014-02-11 12:13:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości
    >my tu się potykamy o kabel, a daje się mierzyć z dokłądnością 10^-8;)
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Watt_balance

    Ale tam moga byc rozwiazania, na ktore BHP nie pozwoli :-)

    J.

  • 25. Data: 2014-02-11 18:40:39
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 2014-02-11 12:13, J.F wrote:

    > Ale tam moga byc rozwiazania, na ktore BHP nie pozwoli :-)

    W NIST?
    No nie wiem, raczej bym podejrzewał, że tam wszytko jest ok.

    Zresztą, nie tak łatwo mieć maszynę, która mierzy coś
    8 miejsc po przecinku, ale jednocześnie jest niestabilna
    i może wybuchnąć:)

    pzdr
    bartekltg

  • 26. Data: 2014-02-11 22:05:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Feb 2014 18:40:39 +0100, bartekltg napisał(a):

    > W NIST?
    > No nie wiem, raczej bym podejrzewał, że tam wszytko jest ok.

    Mialem na mysli ze moga sobie pozwolic na dodatkowe srodki
    zabezpieczajace. Wszystko za szklem, czy w osobny pokoju bez osob.

    > Zresztą, nie tak łatwo mieć maszynę, która mierzy coś
    > 8 miejsc po przecinku, ale jednocześnie jest niestabilna
    > i może wybuchnąć:)

    Czytam, czytam i nie bardzo rozumiem ani do czego to sluzy, ani jak
    zrobione, ani jaka ma dokladnosc.
    http://www.bipm.org/en/scientific/elec/watt_balance/

    A w szczegolnosci - jak te kable doprowadzili.

    J.