  • 1. Data: 2014-01-08 11:56:27
    Temat: Mlodzian lat 20, po kursie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,152365
    40,Prezes_NIK_Krzysztof_Kwiatkowski__35_proc__sprawc
    ow.html

    "- Prawie 40 proc. policjantów w służbie drogowej nie przeszło
    specjalistycznych szkoleń. A 35 proc. sprawców wypadków to osoby,
    które właśnie odebrały prawo jazdy - wyliczał w TVP Info Krzysztof
    Kwiatkowski, prezes NIK. Raport Izby o bezpieczeństwie na polskich
    drogach ma być opublikowany w lutym."

    Ja tam nie wiem czy trzeba az NIK, aby takie rzeczy zauwazyc.

    Nie wiem tez czy jego "wypadki" obejmuja takze kolizje, ale to nie
    dziwnie ze niedoswiadczeni powoduja ich duzo.

    Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech
    cwicza w dodatkowych godzinach, czy wydluzyc egzamin do godziny na
    miescie ?

    J.

  • 2. Data: 2014-01-08 15:03:32
    Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-08 11:56, J.F pisze:

> [...]
    > właśnie odebrały prawo jazdy - wyliczał w TVP Info Krzysztof
    > Kwiatkowski, prezes NIK. Raport Izby o bezpieczeństwie na polskich
    (...)
    > Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech
    > cwicza w dodatkowych godzinach, czy wydluzyc egzamin do godziny na
    > miescie ?

    Po co?
    Wiadomo, ze niedoświadczony będzie zawsze miał większą szansę coś
    nabroić niż doświadczony. Chcesz odwrócić statystykę? Starzy mają być
    gorsi od młodych? To nierealne.

    Co więcej - im wyższy odsetek wypadków przez młodych - tym lepiej. To
    znaczy, że starzy powodują coraz mniej wypadków. I tak trzymać!

    --
    MN

  • 3. Data: 2014-01-08 15:52:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 08 Jan 2014 11:56:27 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

> [...]
    >
    > Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech
    > cwicza w dodatkowych godzinach, czy wydluzyc egzamin do godziny na

    a ja bym poszedł w stronę uproszczenia egzaminu do podstawowych manewrów
    w ruchu. I tak nowy będzie musiał uważać jak jeździ. Bo to, że w cos
    trafi przez pierwsze 2 lata jest wielce prawdopodobne. A przynajmniej
    bedzie wiedział, ze nic nie umie.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-01-08 16:28:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości

    >Po co?
    >Wiadomo, ze niedoświadczony będzie zawsze miał większą szansę coś
    >nabroić niż doświadczony. Chcesz odwrócić statystykę? Starzy mają być
    >gorsi od młodych? To nierealne.

    Ale tez znaczy ze mlodzi kiepsko wyszkoleni sa. Czy mozemy sobie na to
    pozwolic ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2014-01-08 16:37:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2014, J.F wrote:

> [...]
    > właśnie odebrały prawo jazdy [...]
    >
    > Ja tam nie wiem czy trzeba az NIK, aby takie rzeczy zauwazyc.

    :)
    NIKowi płacą m.in. za to, żeby formalnie głośno powiedział to
    co "wszyscy wiedzą", patrz np. sprawa "budżetowych" fotoradarów.

> [...]
    >
    > Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech
    > cwicza w dodatkowych godzinach, czy wydluzyc egzamin do godziny na miescie ?

    Było ;)
    Dopuszczenie do wyjeżdżania za bramę ośrodka dopiero po wykazaniu
    się umiejętnością przejechania rowerem po jezdniach w mieście, w tym
    ze dwa nie za wielkie ronda, "zwykłe" i turbinowe (z prawidłową
    sygnalizacją).
    Na podstawie z grubsza tych samych przepisów co samochodem skądinąd :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-01-08 18:21:43
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zmiana modelu nauczania

    Mam taka teorie, ze zaostrzanie wymagan ma przeciwny skutek do
    zamierzonego. (Jesli zamierzamy poprawic bezpieczenstwo, a nie zarobic
    kase na egzaminach). Jak taki gosc wymeczony wreszcie za ktoryms razem
    zda egzamin, to jest przekonany, ze swietnie prowadzi, no bo przeciez
    tak dlugo sie szkolil, tak dokladny egzamin przeszedl.
    Dokladnie tak samo, jak jedziesz dlugo droga z sygnalizacja swietlna i
    po wielu kilometrach trafiasz na przejscie bez swiatel. Czesto ludzie
    przegapiaja taka niespodzianke przyzwyczajeni do tego, ze ktos na kazdym
    skrzyzowaniu/przejsciu pomyslal za nich i swiatla postawil.
    Musi byc wiecej odpowiedzialnosci po stronie kierowcow i musza z tego
    sobie zdawac sprawe, inaczej bedzie dochodzic do niebezpiecznych
    sytuacji, "no bo przeciez ktos za mnie pomyslal, ktos mnie wyszkolil".
    Ponadto jesli mlodzi powoduja 35% wypadkow, to znaczy, ze 65% powoduja
    starsi, bardziej doswiadczeni...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2014-01-08 19:41:55
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

> [...]
    > się umiejętnością przejechania rowerem po jezdniach w mieście, w tym
    > ze dwa nie za wielkie ronda, "zwykłe" i turbinowe (z prawidłową

    Ja Cię proszę... "bywalcy" z plastikiem od nastu - dziesięciu lat nie
    dają rady turbinom i rondom a Ty chcesz tam łodzików na rowerze wysyłać
    i od tego ich prawka uzależniać? :)

  • 8. Data: 2014-01-08 20:09:44
    Od: tá´Ź

    J.F wrote:

    > Nie wiem tez czy jego "wypadki" obejmuja takze kolizje, ale to nie
    > dziwnie ze niedoswiadczeni powoduja ich duzo.

    No właśnie, wielka rewelacja -- że wraz z nabytym doświadczeniem robi się
    mniej błędów.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2014-01-08 20:29:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > (...)

    > Ale tez znaczy ze mlodzi kiepsko wyszkoleni sa.

    Bo uczą się do egzaminu, a nie jeździć.
    Nauka z rodzicami załatwiłaby ten temat, niech sprawdzają tylko
    umiejętności, a nie kto ile jeździł.

  • 10. Data: 2014-01-08 21:56:10
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.01.2014 11:56, J.F pisze:
    > "- Prawie 40 proc. policjantów w służbie drogowej nie przeszło
    > specjalistycznych szkoleń."

    Z moich obserwacji wynika, że 1 na 10 umie w pełni poprawnie wykonać
    pomiar prędkości radarem/lidarem i kompletnie nie żartuję. Ostatnio i
    tak się wiele poprawiło, bo jak donoszą stróże prawa odbywało się na
    komendach zbiorowe czytanie instrukcji Iskry, co nie zmienia jednak
    faktu, że nadal większość nie potrafi poprawnie zmierzyć prędkości.

    --
    anacron
    aba/