  • 11. Data: 2010-06-15 09:25:29
    Temat: Re: Warto kupić? Focus 1.6 TDCI 109KM, 2006r.
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    Witaj

    > Witam.
    > Jestem na zakupie samochodu i skłaniam się ku Focusowi 1.6 TDCI (109KM) w
    > kombiku. Wybieram się nawet na oględziny jednego. Sprowadzony z Niemiec,
    > wyprodukowany w 2006r., przebieg ok. 160000km, klima, esp, abs,

    Z pół roku temu zakupiłem w DE taki sam, z DPF z przeb.143tys.
    Odłożyłem kaskę na niezbędne remonty i...
    Teraz mam 166 666km :D poza wymianą płynów, filtrów auto nie potrzebowało
    żadnych napraw, wymian ect.
    Zawieszenie cicho (tłukło się gdy ciśnienie z tyłu było zbyt wysokie, po
    zejściu do zalecanego -cisza), silnik - ok, napęd ok, ASO postraszyło
    wymianą turbiny i dpf na 7 tys. Po konsultacjach u dwu niezależnych a
    zaufanych - nie zobiłem nic, czekam aż DPF się zapcha aby go " wyłączyć",
    ale... on działa.
    Rozrząd na pasku zaleca sie robić po 240tys.km. Poczekam do 200.

    > Trochę przeraża mnie ten przebieg, czy aby nie będzie wytłuczony. Wolałbym
    > kupić auto i przynajmniej przez pierwsze parę miesięcy tylko lać paliwo.
    > Na parę rzeczy zwracano mi uwagę - koło dwumasowe, tarcze hamulcowe,
    > turbina. Bać się, czy niekoniecznie?

    Napewno sprawdzić wszystko, w razie wątpliwości jakichkolwiek - odpuścić.
    Takich "polizingowych"(3 lata 150tys) były stosy-w trzech komisach po pięć,
    sześć sztuk.
    Alternatywnie podobne ilości i ceny -Mondeo, Megane kombi, Astry były
    zauważalnie drożej.
    Było w czym przebierać, i jak w Fordzie T - granatowe i czarne, do wyboru.
    :-|

    > Nie jestem jakimś znawcą, więc pewnie część rzeczy może mi umknąć. Na co
    > zwracać uwagę?

    Na fachowość i wiedzę osoby, z którą szukasz auta.
    Pierwsze - tryb testowy komp. -(trzymając set/reset przekręcasz kluczyk) -
    szczegóły w google, fordforum, focusforum- dowiesz się, co o aucie sądzi
    komputer :)
    reszta - jak inne auta - zgrzewy, lakier, dźwieki mechanizmów, jazda testowa

    > Z góry dzięki za informacje.
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    Powodzenia