  • 1. Data: 2010-06-14 11:38:21
    Temat: Benzyna po 1,2 zł?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam

    Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
    benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-14 11:40:32
    Temat: Re: Benzyna po 1,2 zł?
    Od: "neoniusz" <n...@j...org>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
    > benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    Niestety prawda...

  • 3. Data: 2010-06-14 11:44:34
    Od: "Grzenio" <g...@a...pl>

    > Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
    > benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    mniej wiecej własnie tak :(
    pozdrawiam
    grzenio

  • 4. Data: 2010-06-14 11:48:11
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    neoniusz pisze:
    > Niestety prawda...

    Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-14 11:50:10
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
    > benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    Ty się dziwisz? Myślałeś, ze byłaby tańsza?
    Benzyna, alkohol spożywczy, papierosy w swej cenie, zawierają głównie daniny
    państwowe. Niewiele stanowi koszt produkcji i dystrybucji.

  • 6. Data: 2010-06-14 11:53:36
    Od: "Robert" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" napisał:

    > Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków benzyna
    > byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    Z tego co wiem, faktyczny koszt litra benzyny wraz z marżą producenta to około
    1,10PLN ;-(

    kurwa...

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 7. Data: 2010-06-14 11:58:36
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
    > benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    Obawiam się że niestety nie, pewnie oscylowała by w okolicach 3zł. Więcej po
    prostu zarabiali by złodzieje ze stacji paliw. Od zawsze jest tak, że jak
    się cene na coś uklepie na pewnym poziomie obecnie ok 4.50zł/l to baardzo
    opornie idzie w dół, a dużo szybciej w góre. Przecież chyba w zeszłym roku
    było już paliwo nawet po 2.90zł/l. Baryłka drożała, potem taniała prawie 2x
    , a paliwo ledwo 10-15%. Obawiam się że jak w końcu pęknie to magiczne 5zł/l
    którym co roku straszą na okres letni to powrót do 4.20-4.50 będzie wręcz
    niemożliwy. A powód się znalazł sam, muszą sobie odbiś straty z tych mln
    litrów utopionych w zatoce meksykańskiej.

  • 8. Data: 2010-06-14 11:58:50
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli tak państwo rżnie obywateli w dupę. I jak tu być patriota?

    Nie jesteś patryjotą?
    Patryjota oddaje wszystko co ma najlepszego swojej ojczyźnie
    Rząd sam się wyżywi. Hordy poddanych podziela się z rządcami

  • 9. Data: 2010-06-14 12:00:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez
    > podatków benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    Kiedys owszem, teraz raczej nie.
    Jesli na stacji jest po cenie np 4.20, to w tym jest 0.75zl VAT, 8
    gr oplaty paliwowej i ok 1.6zl akcyzy [nie chce mi sie sledzic
    ile dokladnie obecnie] i ciagle zostaje ~1.75 zl. Nie wiem czy sa
    jakies cla na rope, ale chyba ze mial na mysli cene w arabskiej
    rafinerii.

    http://www.eia.doe.gov/dnav/pet/pet_pri_spt_s1_d.htm
    Nie wiem ile w tym prawdy, ale wychodziloby ze w Roterdamie benzyna
    byla juz po 3.40$/galon,
    i byla po 0.8$ za galon. Od roku mamy raczej 2$ za galon, i to
    zdecydowanie nie jest 1.20zl/litr nawet w hurcie.

    Galon przypominam 3.785 litra.

    I przypominam ze w kraju taniej benzyny - a i tak podatki stanowily
    cos polowe ceny - doszlo do pewnego szoku spolecznego jak ceny
    swiatowe skoczyly.
    "Dzieki" wysokim podatkom u nas zmiany byly relatywnie mniejsze.

    Benzyna po 1.75 to nie bylo zle, ale wtedy zabraklo by w budzecie
    na drogi, emerytow, lekarzy i gornikow :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-06-14 12:03:02
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-06-14 11:38, Michał wrote:
    > Witam
    >
    > Wczoraj słuchałem audycji Korwina z UW w której mówił że bez podatków
    > benzyna byłaby po 1,2 zł czy to prawda?

    Widac agitacja wyborcza dotarla na newsy. Co jak co ale sztab wyborczy
    JKM dziala preznie i bardzo logicznie :)