  • 11. Data: 2009-03-23 07:41:16
    Temat: Re: Waszym zdaniem?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Mar 2009 09:27:55 +0100, "Andrzej" <andrzej_banas(wytnij
    >Czy Waszym zdaniem mozliwe jest (w najblizszym czasie) , ze inni operatorzy
    >np Orange POP , Era Tak Tak , wydluza waznosc konta na polaczenia
    >wychodzace jak to zrobil Play w swojej ofericie Fresh?

    50-50.

    Z jednej strony moga wydluzyc, z drugiej - wcale nie musza.

    Klientow moze troche odejdzie, ARPU wzrosnie..

    W najblizszym czasie bym sie tego nie spodziewal .. chociaz kto wie ..

    J.

  • 12. Data: 2009-03-23 12:38:35
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Sun, 22 Mar 2009 10:49:05 +0100, JanKo napisał(a):

    > Jeśli Fresh uda się powtórzyć wejście Heyah i ściągnąć/odebrać innym
    > milion klientów w ciągu 2-3 miesięcy (co będzie bardzo trudne bo
    > kampania zaczyna przygasać)

    Skąd wrażenie, że zaczyna przygasać? Nie to, żebym lubił ich reklamy, ale
    wczoraj siedząc przy załączonym telewizorze w ciągu może godziny widziałem
    3 spoty z Borewiczem i przeszło mi przez myśl, że reklamują to z rozmachem.

    Swoją drogą rzeczywiście jadą chyba poniżej zysku na połączeniach
    wychodzących, licząc na interconnect od innych sieci. 15% idzie na
    dystrybucję zdrapek i starterów, ogromna kampania reklamowa to pewnie
    kolekje kilka-kilkanaście procent przychodów z prepaida. Więc 20-30% to
    koszty, więc z minuty do innych sieci pozostaje dla nich 20 - 23 grosze
    (brutto!). Tutaj nie ma zarobku.

    I tylko Heyah mogła pozwolić sobie na (kłopotliwe do osiągnięcia) 25
    groszy, bo wie, że wiele z tego ruchu pozostanie u niej (Era+Heyah), za co
    nie ponoszą dodatkowych kosztów.

    Pozdrawiam
    Tony