  • 1. Data: 2010-06-05 19:26:13
    Temat: Wibracje powyzej 120km/h
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Witam.
    Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h
    czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne
    wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
    Auto osobowe, napęd 4x4 staly.

    Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
    Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
    Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
    Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
    jak nowe.
    Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
    Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które
    przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.

    Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

    Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
    nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach,
    albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.

    Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
    delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to
    mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
    Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.

    Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-06-05 20:02:20
    Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jun 5, 1:26 pm, news-gazeta <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.
    >
    > Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???

    Sprawdz wywazenie walu napedowego.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 3. Data: 2010-06-05 20:14:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-06-05 20:02, JAM pisze:
> [...]
    Jeśli "szum/wycie" związane jest ze sprzęgłem (znika gdy naciśniesz
    sprzęgło) - to może to łożysko oporowe na łapie sprzęgła?

    > Sprawdz wywazenie walu napedowego.
    To by 'w powietrzu' też mu wyszło, a wręcz bardziej niż wyszło - wał
    nieźle telepie się "na oko", mimo że wcale nie musi być źle wyważony, a
    jakby był źle - to by było raczej widać że skacze jak głupi
    Może poduszki pod silnikiem? Ja u siebie też walczyłem z felgami, cudami
    - a po prostu jedna poduszka siadała pod ciężarem silnika + siła
    skręcająca silnik w osi auta, co powodowało mocniejsze przenoszenie
    drgań. Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci
    wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak
    drgania zniką winne zawieszenie silnika. Tylko uważaj podczas takiego,
    bo jak zgasisz silnik, to wspomagania znikną.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-06-05 20:25:18
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-05 19:26, news-gazeta wrote:

    > Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???

    sprawdź poduszki silnika - jak są uwalone to wibracje przechodzą na bude...
    a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i
    wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy
    że poduchy

  • 5. Data: 2010-06-05 20:38:58
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jun 5, 2:14 pm, BartekK <s...@N...org> wrote:

> [...]
    > drgania zniką winne zawieszenie silnika. Tylko uważaj podczas takiego,
    > bo jak zgasisz silnik, to wspomagania znikną.

    8173

    Jezeli drgania pojawiaja sie powyzej 120 km/h to zrodlem tych drgan
    raczej bedzie uklad polozony za skrzynia biegow (i czesciowo w
    skrzyni). Drgania silnika, lub sprzegla nie objawialyby sie przy
    okreslonej predkosci, tylko raczej przy okreslonych obrotach. Chyba,
    ze jest to kombinacja obrotow i momentu napedowego ale to raczej mniej
    prawdopodobne.

  • 6. Data: 2010-06-05 20:45:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-05, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci
    > wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak

    Najpierw wciśnij sprzęgło, potem wyłącz silnik...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2010-06-05 20:56:21
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Najpierw wciśnij sprzęgło, potem wyłącz silnik...
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
    ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same -
    dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
    Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2010-06-05 21:54:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-05 20:25, Olek pisze:

> [...]
    > a sprawdzić możesz rozpędzając się gdzieś z górki na pustej drodze i
    > wyłączając silnik z wrzuconym luzem - jak przestanie telepać to znaczy

    Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie,
    wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2010-06-05 23:14:58
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    >http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    Jeszcze chwila i Proga się nam objawi....

  • 10. Data: 2010-06-05 23:16:47
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-05, Marcin "Kenickie" Mydlak <e...@3...lp> wrote:

    > Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie,
    > wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.

    Jak ktoś ma kawałek autostrady czy dobrej ekspresówki koło domu to
    bardzo niebezpieczne to nie jest. Oczywiście zakładam, że kluczyków ze
    stacyjki nie wyciągnie...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski