  • 1. Data: 2009-08-26 08:46:41
    Temat: wyrazenia regularne...
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    Witam

    mam pytanie, jak wyciagnac wartosc z takiego wzorca

    <slowo>[wyrazenie_do_wyciagniecia]<slowoend>

    chodzi mi o to ze np slowo([^slowoend]+)slowoend - to nie dziala bo [^ ...
    moge tylko podac zakres znakow ktore maja zostac wylaczone, a ja potrzebuje
    podac grupe znakow.... ;) 2-3 litery ktore okreslaja razem jako cos co ma
    zostac pominiete....

    bo mam cos takiego

    div...

    Rf

  • 2. Data: 2009-08-26 08:49:30
    Temat: Re: wyrazenia regularne...
    Od: Daniel Janus <n...@k...pl>

    Dnia 26.08.2009 Rafal(sxat) <g...@o...pl.usunto> napisał/a:

> [...]
    > podac grupe znakow.... ;) 2-3 litery ktore okreslaja razem jako cos co ma

    Jeśli to PCRE, to interesuje Cię slowo(.(?!slowoend)+)slowoend -- to
    jest negative zero-width lookahead assertion.

    Inna rzecz, że jeśli chcesz wyłuskiwać w ten sposób kawałki HTML-a, to
    lepiej go sparsować i wyciągnąć jakieś poddrzewo struktury dokumentu (a
    potem ew. zserializować z powrotem). Ja używam do tego cl-html-parse,
    ale to może być niepopularny wybór ze względu na język ;-)

    --
    Daniel 'Nathell' Janus, m...@n...korpus.pl, http://danieljanus.pl
    (unless (equalp

  • 3. Data: 2009-08-26 08:50:45
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Rafal(sxat) wrote:
> [...]
    > podac grupe znakow.... ;) 2-3 litery ktore okreslaja razem jako cos co ma

    slowo(.+)slowoend tylko + musi być mało zachłanny. Albo opcja dla
    procesora wyrażeń, albo - jak dobrze pamiętam dla boost::regex - "+?",
    czyli slowo(.+?)slowoend

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 4. Data: 2009-08-26 09:08:13
    Od: "Rafal\(sxat\)" <g...@o...pl.usunto>

    > Jeśli to PCRE, to interesuje Cię slowo(.(?!slowoend)+)slowoend -- to
    > jest negative zero-width lookahead assertion.

    hymm, wiec sa to 2 rozne rzeczy eregi i pcre z phpa....

    pozdrawiam

    Rf