  • 1. Data: 2015-10-04 03:09:39
    Temat: [Windows 8.1] Delikatna korekta układu klawiatury
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kupiłem ostatnio klawiaturę bluetooth do swojego tableta ThinkPad Tablet
    2 (urządzenie na Atomie, z "pełnowymiarowym Windowsem 8.1). W sklepie
    nie zauważyłem, że jest ona wzorowana na rozwiązaniach formy Apple i
    klawisz alt jest odsunięty od spacji, bliżej niej znajduje się klawisz
    "Command", który tutaj pełni funkcję klawisza "Windows". Czyni to
    wpisywanie polskich znaków bardzo frustrującym doświadczeniem.

    Czy można w jakiś sposób zmodyfikować rozkład klawiszy, najlepiej bez
    wprowadzania trwałych zmian do systemu, tak aby inne klawiatury można
    było obsługiwać normalnie? Nie wiem... Jakieś dodanie własnego
    standardu, różniącego się od polskiej klawiatury "programisty" tylko
    zamianą tych dwóch klawiszy?

  • 2. Data: 2015-10-04 09:06:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04.10.2015 o 03:09, Atlantis pisze:
> [...]
    > było obsługiwać normalnie? Nie wiem... Jakieś dodanie własnego
    > standardu, różniącego się od polskiej klawiatury "programisty" tylko

    KeyTweak - użyłem go do zamiany Ins z Prt Scr na lapku, ale może
    zamienić cokolwiek.

  • 3. Data: 2015-10-07 03:52:07
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Czy można w jakiś sposób zmodyfikować rozkład klawiszy,

    Można...

    > najlepiej bez
    > wprowadzania trwałych zmian do systemu, tak aby inne klawiatury można
    > było obsługiwać normalnie? Nie wiem...

    Nie można. Windows obsługuje jeden układ klawiatury na raz. Fizycznych
    klawiatur może być kilka, ale wszystkie zawsze funkcjonują identycznie.
    Modyfikacja układu będzie aktywna na wszystkich.

    > Jakieś dodanie własnego standardu, różniącego się od polskiej klawiatury
    > "programisty" tylko
    > zamianą tych dwóch klawiszy?

    Układ klawiatury pod Windowsem (te polskie programisty itp) można tworzyć
    programem MSKLC.
    Ale nie pozwala to na modyfikację klawiszy specjalnych, bo to jest
    obsługiwane pod Windowsem na niższym poziomie.

    Można to jednak zrobić odpowiednimi wpisami w rejestrze. Podejrzewam że
    różne programy do remapowania klawiszy działają na tej samej zasadzie.

    Przepis trudno znaleźć w necie, szukać pod hasłem "scancode map".
    Działa na pewno, bo sam mam w laptopie przesunięty prawy alt i wyczarowany
    prawy control (nie było go w cale) kosztem zupełnie zbędnego klawisza
    (zdublowany slash, czy coś takiego).

    Ale jak już mówiłem, działa to na wszystkie klawiatury, więc na zewnętrzną
    też, co będzie denerwujące jeśli chcesz z zewnętrzej korzystać. Ja nie mam
    tego problemu bo nigdy klawiatury nie podłączam.

    --
    Wiktor S.