  • 1. Data: 2005-04-21 09:16:11
    Temat: Wirusy wymarly? :)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Mamy w firmie serwer pocztowy - exim 3.x, z amavisem i clamav.
    Łapie sobie od dawna wirusy - i były różne zmiany w ilości tych niemiłych
    stworzonek - +-10%:

    W listopadzie był nagły wzrost - z ok. 2000/miesiąc do 3000/miesiąc.
    Szczyt nastąpił w lutym, gdzie przyszło wirusów niemal 4000, co w połączeniu
    z faktem że miesiąc ten jest krótszy od innych daje wyraźny wzrost.
    Potem w marcu spadek do 3000..

    A teraz - pogrom! Z moich szacunków wynika, że w całym kwietniu amavis
    wyłapie jakieś 1000 zawirusowanych maili!

    Czy też coś takiego u siebie zarejestrowaliście?
    Nie jest to sprawa wadliwego działania antywira - nadal skutecznie wyłapuje
    praktycznie 100% dziadostwa...

    Trochę mnie to dziwi - rozumiem właśnie drobne zmiany o parę(naście)
    procent, ale spadek o 60% to już chyba coś niezbyt normalnego! Może to
    oznacza jakieś problemy z naszym łączem (np. jest niedostępne z jakiejś
    części świata)?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2005-04-21 10:52:32
    Temat: Re: Wirusy wymarly? :)
    Od: Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 21 Apr 2005 09:16:11 +0000 (UTC), Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote(a):
> [...]
    >
    > A teraz - pogrom! Z moich szacunków wynika, że w całym kwietniu amavis
    > wyłapie jakieś 1000 zawirusowanych maili!
    [...]

    XP SP2 ? ;)

    B.

  • 3. Data: 2005-04-21 12:26:20
    Od: barcz <b...@p...viknet.pl.tnij_ogon>

    Jacek Osiecki wrote:

    > A teraz - pogrom! Z moich szacunków wynika, że w całym kwietniu amavis
    > wyłapie jakieś 1000 zawirusowanych maili!

    A może usernia w obawie przed pamiętnym 26. kwietnia poinstalowała antiviry?
    Albo to cisza przed burza ;-)

    Ale u mnie to od 1 do 20 kwietnia więcej wyłapało wirów niż przez cały
    marzec... tylko że to są liczby typu 200-300 więc nie liczą się w
    poważniejszych statystykach.

    pzdr
    barcz

  • 4. Data: 2005-04-21 18:17:34
    Od: venire <v...@o...pl>

    > A teraz - pogrom! Z moich szacunków wynika, że w całym kwietniu amavis
    > wyłapie jakieś 1000 zawirusowanych maili!

    A może 80% wirusów mamy w szyfrowanych zipach? :)

    --
    Venire

  • 5. Data: 2005-04-21 20:18:52
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
> [...]
    > wyłapie jakieś 1000 zawirusowanych maili!
    > Czy też coś takiego u siebie zarejestrowaliście?

    miesiąc złapane wirusy
    2004-07 587089
    2004-08 537212
    2004-09 497515
    2004-10 565650
    2004-11 559401
    2004-12 652191
    2005-01 1148819
    2005-02 65529
    2005-03 41751

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 6. Data: 2005-04-22 07:33:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 20:17:34 +0200, venire napisał(a):

    > A może 80% wirusów mamy w szyfrowanych zipach? :)

    Te w zaszyfrowanych zipach też wyłapuje. Zresztą, gdyby przechodziły
    niezłapane, to bym to zauważył :)

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-04-22 07:34:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 21 Apr 2005 20:18:52 GMT, Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > miesiąc złapane wirusy
    > 2004-07 587089
    > 2004-08 537212
    > 2004-09 497515
    > 2004-10 565650
    > 2004-11 559401
    > 2004-12 652191
    > 2005-01 1148819
    > 2005-02 65529
    > 2005-03 41751

    Hmm... czyli faktycznie pogrom - może rzeczywiście XP SP2? Bo w nagły
    przyrost inteligencji u statystycznego "klienta wirusów" nie wierzę... :)

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2005-04-22 11:23:47
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Czy też coś takiego u siebie zarejestrowaliście?

    Liczba wirusów/godzinę wyłapywanych na serwerze pocztowym w pewnej
    Dużej Firmie przez ostatni rok: http://tinyurl.com/cfpxc
    Rzeczywiście widać ogromną poprawę.

    T.

  • 9. Data: 2005-04-22 14:17:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
    > Hmm... czyli faktycznie pogrom - może rzeczywiście XP SP2? Bo w nagły
    > przyrost inteligencji u statystycznego "klienta wirusów" nie wierzę... :)

    nie widze zbyt wielu powodow, dla ktorych SP2 mialoby szanse cokolwiek poprawic.

    ...za wyjatkiem znanych bledow.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 10. Data: 2005-04-22 15:28:12
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Fri, 22 Apr 2005, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > nie widze zbyt wielu powodow, dla ktorych SP2 mialoby szanse cokolwiek poprawic.
    > ...za wyjatkiem znanych bledow.

    To i tak byłaby kolosalna różnica. :)

    --
    Paweł Małachowski