  • 1. Data: 2020-06-08 12:33:43
    Temat: Wkretarka bateria
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam lidlowską(Parkside) wkrętarkę.
    Model PABS 18
    Chyba taka
    https://allegro.pl/oferta/wkretarka-parkside-pabs-18
    -li-b2-9351375641
    Po kilku latach padła bateria
    do tego modelu na szybko patrząc baterii już nie ma
    Czy można jakoś zregenerować ta baterię poprzez wymianę oigniw np?
    Czy gdzieś można takie ogniwa kupić?

  • 2. Data: 2020-06-08 13:12:46
    Temat: Re: Wkretarka bateria
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-08 o 12:33, Kris pisze:
> [...]
    -li-b2-9351375641
    > Po kilku latach padła bateria
    > do tego modelu na szybko patrząc baterii już nie ma

    Tutaj patrzyłeś?
    http://www.batimex.pl/towary.php?idzastosowanianad=2
    22

    albo tu:
    https://bateriasparkside.com/en/battery-parkside-pap
    -18v-drill-screwdriver

    > Czy można jakoś zregenerować ta baterię poprzez wymianę oigniw np?
    > Czy gdzieś można takie ogniwa kupić?

    M.in. batimex.pl

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2020-06-08 14:25:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czy można jakoś zregenerować ta baterię poprzez wymianę oigniw np?
    tak

    > Czy gdzieś można takie ogniwa kupić?

    wyciągasz ze zużytej baterii od laptopa (zwykle zdycha jedno ogniwo)
    albo kupujesz na allegro/aliexpress (szukaj ogniw 18650)
    Ponieważ fabryczne są zgrzewane to musisz rozciąć blachę je łączącą
    (albo na chama oderwać) i potem przylutować kabelek do części blaszki
    jaka się na ogniwie ostała

    nie pomyl polaryzacji bo te ogniwa wyglądają z obu stron niemalże
    identycznie

    Jeśli oryginalny BMS nie wystartuje to musisz odpiąć go na chwilę od
    wszystkich ogniw i połączyć ponownie. Powinien zatrybić. Jak zdechł to
    można kupić uniwersalne bmsy za grosze w tych samych miejscach.

  • 4. Data: 2020-06-08 15:54:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-08 o 14:25, sirapacz pisze:

    > tak

    > wyciągasz ze zużytej baterii od laptopa (zwykle zdycha jedno ogniwo)
    > albo kupujesz na allegro/aliexpress (szukaj ogniw 18650)

    Ale ogniwa w rozmiarze 18650 są najczęściej Li-Jon.
    Natomiast we wkrętarkach często spotykałem jeszcze NiCd.

    > Ponieważ fabryczne są zgrzewane to musisz rozciąć blachę je łączącą
    > (albo na chama oderwać) i potem przylutować kabelek do części blaszki
    > jaka się na ogniwie ostała

    LiJon nie lubi temperatury.
    Bezpieczniej jest (i dla ogniwa, i dla człowieka) zgrzewać.

    Można zamówić pakiety od razu ze zgrzewaniem choćby w Batimexie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-06-08 16:31:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale ogniwa w rozmiarze 18650 są najczęściej Li-Jon.
    > Natomiast we wkrętarkach często spotykałem jeszcze NiCd.

    to montujesz pomiędzy nimi bmsa

    > LiJon nie lubi temperatury.
    > Bezpieczniej jest (i dla ogniwa, i dla człowieka) zgrzewać.

    A kto ci każe jarać całe ogniwa? nagrzewasz lutownicę z dużym grotem i
    kroplą cyny, przykładasz i cześć.

    > Można zamówić pakiety od razu ze zgrzewaniem choćby w Batimexie.

    można. Tak samo jak można kupić nowe elektronarzędzie, ale to chyba nie
    o to chodziło:)

  • 6. Data: 2020-06-08 17:42:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > tak

    > wyciągasz ze zużytej baterii od laptopa (zwykle zdycha jedno ogniwo)
    > albo kupujesz na allegro/aliexpress (szukaj ogniw 18650)

    18650 ale wysoko-prądowe.
    Te z laptopów będą działać, ale nie dadzą takiego prądu co przekłada się
    na możliwy do osiągnięcia moment Nm.
    Widać to zwłaszcza w parametrach wkrętarek które mają systemowe
    akumulatory o różnej pojemności. Bierzesz akumulator 2Ah i masz moment
    60Nm. Zakładasz 4Ah i cyk.. 70Nm - bo dwa ogniwa równolegle dają większy
    prąd.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2020-06-08 23:11:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > akumulatory o różnej pojemności. Bierzesz akumulator 2Ah i masz moment
    > 60Nm. Zakładasz 4Ah i cyk.. 70Nm - bo dwa ogniwa równolegle dają większy

    on ma do wyboru zrobić po taniości albo wziać nową za 130pln:)

  • 8. Data: 2020-06-09 22:17:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 23:11, sirapacz pisze:

    > on ma do wyboru zrobić po taniości albo wziać nową za 130pln:)

    Zanim kupi na aledrogo ogniwa z laptopa, fajnie jednak aby wiedział o co
    chodzi i co uzyska. Bo wyda niepotrzebnie kasę na ogniwa i pójdzie po nową.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-06-09 23:58:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zanim kupi na aledrogo ogniwa z laptopa, fajnie jednak aby wiedział o co
    > chodzi i co uzyska. Bo wyda niepotrzebnie kasę na ogniwa i pójdzie po nową.

    kupować padniętą baterię? wyszedłem z założenia, że jakaś mu się wala po
    domu:)

  • 10. Data: 2020-06-10 23:49:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-06-09 o 23:58, sirapacz pisze:

    > kupować padniętą baterię? wyszedłem z założenia, że jakaś mu się wala po
    > domu:)

    Wspomniałeś o kupowaniu na alle/ali. Więc jak kupować to wysokoprądową.
    Jak ze starej baterii z lapka to jasne, nie mam zastrzeżeń, jest za free.

    --
    Irokez