  • 11. Data: 2020-06-12 23:50:14
    Temat: Re: Wkretarka bateria
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wspomniałeś o kupowaniu na alle/ali. Więc jak kupować to wysokoprądową.
    > Jak ze starej baterii z lapka to jasne, nie mam zastrzeżeń, jest za free.

    bo pytał się gdzie kupić:) na aliexpresie kupowanie ogniw to jak
    kupowanie kuponu lotto czekając na 6tkę:)
    szanse na ogniwa spełniające nadrukowane parametry są słabe:)
    ale w bateriach szansa na badziewne ogniwa mniejsza. Wolę je wypracowane
    niż nowe z aliexpresu.

  • 12. Data: 2020-06-13 10:37:19
    Od: Luke <l...@l...net>

    Po kilku takich epizodach najlepszym rozwiązaniem okazała się dla mnie
    wkrętarka z zasilaniem sieciowym. No chyba że używasz jej tam, gdzie
    podciągnięcie prądu jest niewykonalne.

    Poprzednie kilka po nieudanych próbach reanimacji wywaliłem, a najlepszą
    zostawiłem i przerobiłem na zasilanie z zasilacza laboratoryjnego
    poprzez wlutowanie 3 metrów grubego kabla głośnikowego.

    L.

  • 13. Data: 2020-06-13 10:45:58
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 15:54, Adam pisze:
    > Ale ogniwa w rozmiarze 18650 są najczęściej Li-Jon.
    > Natomiast we wkrętarkach często spotykałem jeszcze NiCd.
    Już bardzo rzadko spotykane. Dzisiaj, kiedy wysoko-pradowe są powszechne
    to właśnie one weszły w świat elektronarzędzi.

  • 14. Data: 2020-06-13 10:47:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-13 o 10:37, Luke pisze:

    > Po kilku takich epizodach najlepszym rozwiązaniem okazała się dla mnie
    > wkrętarka z zasilaniem sieciowym. No chyba że używasz jej tam, gdzie
    > podciągnięcie prądu jest niewykonalne.

    Te sieciowe nie mają zwykle hamulca, ale idzie się przyzwyczaić.

    > Poprzednie kilka po nieudanych próbach reanimacji wywaliłem, a najlepszą
    > zostawiłem i przerobiłem na zasilanie z zasilacza laboratoryjnego
    > poprzez wlutowanie 3 metrów grubego kabla głośnikowego.

    Też tak zrobiłem, bo mam pod ręką zasilacz DC do 40A, tyle że nie wiem
    czy akumulatory użyte przez projektanta nie stanowią ograniczenia
    prądowego. Najwyżej zdechnie silnik.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2020-06-13 10:58:11
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 12:33, Kris pisze:
    > Czy można jakoś zregenerować ta baterię poprzez wymianę oigniw np?
    > Czy gdzieś można takie ogniwa kupić?
    Możesz kupić 5szt. ogniw Li-ion 3,6V. Ale wersje 3.7V (popularniejsza)
    też możesz włożyć, nawet wyjdzie jej to na zdrowie trwałością, bo będą
    ciut niedoładowane do maxa. A tym ogniwom to wychodzi bardzo mocno na
    zdrowie pod względem trwałości.
    Tam jest oryginalny BMS, może nie zadziałać z nowymi ogniwami. Czasami
    resetuje się po odłączeniu. Można wymieniać ogniwa bez odłączania
    napięcia od tego balansera, albo kupić po prostu za 2$ nowy uniwersalny.
    I lutować jak najbardziej można, tylko potrzebny duży grot z dobrą
    lutownicą co by miał dużą bezwładność cieplną, by nie tracił temperatury
    po dotknięciu ogniwa. Trzeba to robić w miarę szybko. Ja tylko lutuje, a
    ogniwa wymieniałem już w kilku sprzętach.

  • 16. Data: 2020-06-13 11:01:20
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 23:11, sirapacz pisze:
    > on ma do wyboru zrobić po taniości albo wziać nową za 130pln:)
    Nowe ogniwa z przesyłką to jednak połowa wartości pewnie takiej
    wkrętarki ;) Ale jak wkrętarka dobra, nie zniszczona i mało używana to
    i tak się opłaca. Nawet nie w sensie materialnym, ale ekologia tez się
    liczy, dać zarobić sieciówce po raz kolejny też. Satysfakcja
    najważniejsza jednak, bo ta grupa skupia chyba pasjonatów elektroniki ;)

  • 17. Data: 2020-06-13 11:06:49
    Od: Jary <q...@r...pl>

    W dniu 2020-06-12 o 23:50, sirapacz pisze:
> [...]
    > szanse na ogniwa spełniające nadrukowane parametry są słabe:)
    > ale w bateriach szansa na badziewne ogniwa mniejsza. Wolę je wypracowane
    To kup firmowe ogniwa i masz taką samą szanse jak w sklepie u nas. A
    skąd oni biorą? Z NASA? Kupowałem na Ali Li-Ion chyba 3 razy i były ok.
    Trafiła się promocja. Ale nie jakieś Firexxx tylko firmowane przez
    Samsunga, Sanyo i Litokale w realnych pojemnościach :) Tyle, że nie były
    ~1$ :) Zaoszczędziłem w sumie jakieś 25% może.

  • 18. Data: 2020-06-13 12:20:42
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 13.06.2020 o 10:47, PeJot pisze:

    > Też tak zrobiłem, bo mam pod ręką zasilacz DC do 40A, tyle że nie wiem
    > czy akumulatory użyte przez projektanta nie stanowią ograniczenia
    > prądowego. Najwyżej zdechnie silnik.

    Ograniczenie prądowe dobrałem (mogę ustawić w zasilaczu) na oko, aby
    była najbardziej zbliżona "dynamika i styl" pracy. Nie pamiętam już tu
    przy komputerze, ile to jest A, ale pewnie każda wkrętarka będzie
    wymagała innej wartości.

    L.

  • 19. Data: 2020-06-13 14:34:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-13 o 12:20, Luke pisze:

> [...]
    > była najbardziej zbliżona "dynamika i styl" pracy. Nie pamiętam już tu
    > przy komputerze, ile to jest A, ale pewnie każda wkrętarka będzie

    Niestety nie mam możliwości ustawienia ograniczenia prądowego na
    zasilaczu który mam pod ręką. Mimo to 40 A ( 45 maks. ) wydaje się za
    mało w porównaniu z oryginalnymi NiCd. Poza tym kupiłem drugą wkrętarkę
    sieciową i jest OK. Swoją drogą rynek wkrętarek sieciowych jest ubogi w
    porównaniu z urządzeniami akumulatorowymi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2020-06-13 14:52:57
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 13.06.2020 o 14:34, PeJot pisze:

    > Niestety nie mam możliwości ustawienia ograniczenia prądowego na
    > zasilaczu który mam pod ręką. Mimo to 40 A ( 45 maks. ) wydaje się za

    Nie bardzo rozumiem - uważasz, że wkrętarka w impulsie bierze więcej?

    To ja mam inną wkrętarkę, poniwważ na zwarciu (czyli np. przy
    przytrzymaniu główki) bierze jakieś 10-15 A, a sądząc z jej zachowania,
    na akumulatorze nieco mniej. I tak też jej ustawiałem ograniczenie (na
    nieco mniej, na oko). Napięcie ustawiałem równo 18.

    Może to zależy od zastosowania - ja głównie stosuję do rzeczy, które nie
    wymagają wielkiej siły.

    L.