  • 1. Data: 2013-01-22 15:42:09
    Temat: Wodoszczelny do ok. 800zl
    Od: atm <...@v...pl>

    A w zasadzie wszystkoodporny. Nie zalezy mi szczegolnie na 10m
    zanurzenia, 3m w zupelnosci wystarczy. Wazne, zeby byl tez odporny na
    piasek, kurz, snieg, mroz, upadki i obcia. Przejrzalem chyba juz
    wszystkie firmowe aparaty wodoszczelne i wszystkie oferuja jakosc zdjec
    gorsza od Nokii N8... Przegapilem cos?

  • 2. Data: 2013-01-22 15:54:33
    Temat: Re: Wodoszczelny do ok. 800zl
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-22 15:42, atm pisze:
> [...]
    > piasek, kurz, snieg, mroz, upadki i obcia. Przejrzalem chyba juz
    > wszystkie firmowe aparaty wodoszczelne i wszystkie oferuja jakosc zdjec

    Tak, Olympusy TG-1 i TG-2, ale cena zdecydowanie powyżej 800 zł.
    Większość konstrukcji wodoszczelnych ma obiektywy peryskopowe, stąd też
    marna jakość obrazu. Popatrz jeszcze ewentualnie na Canona D10, jest
    tańszy od wspomnianych Olków, a też oferuje niezłą jakość obrazu jak na
    tego typu konstrukcje.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2013-01-22 18:16:12
    Od: r...@g...pl (roman)

    TG-820
    niezła jakość obrazu

    --
    Wyslano z Jastarni
    http://www.Augustyna.pl

  • 4. Data: 2013-01-31 11:09:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-22 15:54, mt pisze:

> [...]
    > marna jakość obrazu. Popatrz jeszcze ewentualnie na Canona D10, jest
    > tańszy od wspomnianych Olków, a też oferuje niezłą jakość obrazu jak na
    Porównywałem D10 z TG-1 w praktyce - różnica z fotek robionych przez
    totalnego amatora w tym samym miejscu pod wodą, jeden aparat w jednej
    ręce, drugi w drugiej - jak różnica między fotką z pierwszych aparatów w
    komórce a czymś współczesnym. Osobiście TG-1 bardzo mnie pozytywnie
    zaskoczył, choć do kompaktów zaufania nie mam, i skończyło się tym, ze
    jest to mój "podstawowy" aparat do wszystkiego i 90% fotek nim robię, a
    lustrzanka siedzi w tobie, razem z obiektywami i filtrami i nie chce się
    jej wyciągać.
    Nie wiem jak TG-2 bo tego nie miałem w ręce. Może jak budżet mały, to
    mniejszy brat TG-1 czyli TG-820 - ale tu już optyka gorsza...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-01-31 14:40:28
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > Nie wiem jak TG-2 bo tego nie miałem w ręce. Może jak budżet mały, to
    > mniejszy brat TG-1 czyli TG-820 - ale tu już optyka gorsza...

    Przegladalem kilka testow TG-1 wypada dobrze, ale jakosc fotek glowy nie
    urywa. Typowe przypadlosci olkowych wodoszczelnych tyle, ze w mniejszym
    natezeniu. Szkoda, oczekiwalem wiecej. Gdzies znalazlem info, ze TG-2 ma
    ta sama matryce, roznica zas polega glownie na mozliwosci
    sterowania przyslona.
    Kupilem ostatecznie za niewielkie pieniadze Tough 3000.
    Jakosc obrazu.....hmmm....pozostawia duzo do zyczenia. Przede wszystkim
    mydlo, artefakty z tlumienia szumow, lampa mocno przepala pierwszy plan,
    guziczki nie do obsluzenia w rekawiczkach, bateria trzyma dosc krotko
    (45min filmu). Jednak nie zaluje zakupu, widze ze nie ma wodoszczelnego
    ktory bylby w stanie zaoferowac jakosc foto Nokii N8, ehhh. Tam tez dali
    obiektyw za szybka a jakosc obrazu jest nieporownywalnie wyzsza. Wiem,
    nie ma zoomu, ja jednak chetnie poswiecilbym to na rzecz jakosci foto
    jak z komorki!!

  • 6. Data: 2013-01-31 17:11:23
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-01-31 14:40, atm pisze:

> [...]
    > obiektyw za szybka a jakosc obrazu jest nieporownywalnie wyzsza. Wiem,
    > nie ma zoomu, ja jednak chetnie poswiecilbym to na rzecz jakosci foto

    Skoro jakość jest priorytetem to trzeba było zanabyć obudowę
    wodoszczelną i do tego jakiś aparat odpowiadający Twoim wymogom

    --
    marcin

  • 7. Data: 2013-01-31 19:15:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-01-31 17:11, mt wrote:

    > Skoro jakość jest priorytetem to trzeba było zanabyć obudowę
    > wodoszczelną i do tego jakiś aparat odpowiadający Twoim wymogom

    Tyle, ze zamaczanie aparatu nie jest jedynym, najistotnijszym wymogiem.
    Ma to byc aparat outdoorowy, odporny na wode, kurz, wstrzasy, temp.
    Slowem to wszystko co oferuje Olympus-zoom+jakoscN8=idealny sprzet.
    Co wiecej, nie majac tak mocnych ograniczen jak Nokia budujac smartfony
    z dobra optyka, mozna rozwiazac zooma na zasadzie modelu 808 gdzie
    matryca ma 41MPx i spokojnie mozna powiekszyc obraz bez utraty jego
    jakosci. No ale co tam Nokia wie o zdjeciach ;]
    Ostatnia sprawa - nie wiem dlaczego Olympus tak bardzo uparl sie na
    miniaturyzacje aparatow wszystkoodpornych. Proporcjonalnie mniejsze sa
    wtedy przyciski i smiesznie mala bateria (przynajmniej w nizszych modelach).

  • 8. Data: 2013-01-31 20:44:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > natezeniu. Szkoda, oczekiwalem wiecej. Gdzies znalazlem info, ze TG-2 ma
    > ta sama matryce, roznica zas polega glownie na mozliwosci
    TG-2 ma już gorszy wyświetlacz (lcd vs oled) i realnie krócej pracuje na
    baterii niż TG-1. Pozostałe różnice są softwarowe.
    Co do "jakoś fotek" z TG-1 - nie wiem czego ci jeszcze w nich brakuje,
    ale ja raczej nie powiedziałbym że "są gorsze niż z telefonu nokii".
    Może ktoś robił je wypalcowanym obiektywem? To jest (wg mnie) największy
    ból TG-1 w terenie - brak jakiejś zatutki do obiektywu, choćby zwykłego
    kapselka na sznureczku.
    Tutaj pisałem o swoich wrażeniach i dałem kilka fotek:
    http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=20006&sid=b
    a69eb2220c57180b080ed8b5d7b256a

    > Kupilem ostatecznie za niewielkie pieniadze Tough 3000.
    > Jakosc obrazu.....hmmm....pozostawia duzo do zyczenia.
    No to chciałeś dobrze i tanio, to wypada 2 aparaty kupić (jeden za
    niewielkie pieniądze, a drugi dobry).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2013-01-31 21:38:11
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-01-31 20:44, BartekK wrote:
> [...]
    > kapselka na sznureczku.
    > Tutaj pisałem o swoich wrażeniach i dałem kilka fotek:

    Moze przesadzam z wymaganiami, fakt ze spora czesc ceny tego aparatu
    idzie w obudowe. Jednak fotki takie jak np taka nie wywoluja u mnie
    hiper entuzjazmu:
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/olympus-tg1/FU
    LLRES/TG1hHOUSE.HTM

    W tej recenzji testujacy rowneiz nie byli zachwyceni jakoscia zdjec:
    http://www.pocket-lint.com/review/5922/olympus-tough
    -tg-1-waterproof-shockproof-dustproof-compact-camera
    -review
    For example, the TG-1's 25mm wide-angle setting is fine, but edge
    softness is apparent as are purple fringes from scenes with backlighting.
    ISO 100 can capture acceptable images, but the aforementioned lens
    protector window must be absolutely clean and clear to avoid
    light-bouncing flare and inconsistent sharpness. (to o czym wspomniales)
    Processing is rather crude, and fine detail areas often lack finesse.
    So while the camera will do just fine to capture images for online or
    small-scale use, its optical partnering and overprocessing make it
    nothing to write home about.

    Czesc fotek z ich testu, robionych pod swiatlo posiada efekt hmmm
    mglistej aureoli (szkoda ze nie ma full res):
    http://www.pocket-lint.com/review-gallery/5922/olymp
    us-tough-tg-1-waterproof-shockproof-dustproof-compac
    t-camera-review/14#image

    Tutaj zas jest kilka sampli z N8, fakt moze to nie jest "pogromca" TG-1
    jednak wg mnie smialo moze z nim konkurowac, gromi zas nizsze modele Tough:
    http://thehandheldblog.com/2010/09/30/nokia-n8-revie
    w-camera-includes-75-camera-samples/

  • 10. Data: 2013-02-01 19:10:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-31 21:38, atm pisze:
> [...]
    > Moze przesadzam z wymaganiami, fakt ze spora czesc ceny tego aparatu
    > idzie w obudowe. Jednak fotki takie jak np taka nie wywoluja u mnie
    No ale tą fotkę to ktoś chyba zje... zepsuł specjalnie? Nie dość że
    ostrości "nie ma nigdzie" tak na prawdę, to kolory jakieś wyprane
    całkowicie, jak nie z tego aparatu.

    > W tej recenzji testujacy rowneiz nie byli zachwyceni jakoscia zdjec:

    http://www.pocket-lint.com/review /5922/olympus-tough-tg-1-waterproof-shockproof-dustp
    roof-compact-camera-review
    Częściowo się z nimi zgodzę:
    > lens protector window must be absolutely clean and clear to avoid
    > light-bouncing flare and inconsistent sharpnes
    A cała reszta - to nie wiem, jak to zinterpretować ;) Z moich ~1500
    fotek z jednego wyjazdu wyszło około 200 całkiem fajnych (z tego wiele
    do wywalenia nie z winy aparatu, tylko akurat ktoś oczy zamknął albo
    ktoś wlazł w kadr), a to uważam za całkiem dobry rezultat, jak na
    "idiotenkamera" do pstrykania tego co widzimy. Ale nie traktuje go jako
    narzędzia do tworzenia dzieł sztuki, ot pamiątki z miejsc gdzie byliśmy
    i które może komuś pokażemy, bo się nam tam podobało.

> [...]
    > http://www.pocket-lint.com/review-gallery/5922/olymp
    us-tough-tg-1-waterproof-shockproof-dustproof-compac
    I to jest efekt właśnie brudnego/wypalcowanego i źle wyczyszczonego
    szkiełka przed obiektywem. Kilka razy mi się przydarzyło, stąd wiem, że
    kilka alkoholowo-czyszczących husteczek-czyścików "do okularów" z lidla
    jest niezbędne na wycieczce :) Zwykłym "huh-huh" i przetarciu rękawem
    nic się nie zdziała dobrego.

    Fotki robi ładne, ale co z tego.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski