  • 1. Data: 2005-10-23 13:14:38
    Temat: Wolna neostrada 512 (złe trasowanie pakietów?).
    Od: Milosz Kaczorowski <""jazgot\"@freebsd,lublin,pl.invalid">

    Witam,
    Od tygodnia jestem "szczęśliwym" posiadaczem neostrady w opcji 512.
    Jest jeden problem, maksymalny łączny transfer jaki osiągam pobierając
    pliki z _różnych_ źródeł to ~20K/s

    Zrobiłem kikla pomiarów za pomocą speedmetera dostępnego na stronie dsl.cz.
    Maxymalne osiągi to 170-190 kbps (przy nie obciążnym łączu).

    Wysłałem pare (~600) pakietów icmp do wp.pl, dla testu.
    Oto wynik:
    My traceroute [v0.69]
    [...]
    Packets Pings
    Host Loss% Snt Last Avg Best
    Wrst StDev
    1. war-ru9.neo.tpnet.pl 0.0% 600 15.6 221.6 14.2
    982.8 294.8

    2. ge-2-2-0.war-r3.tpnet.pl *51.6%* 600 17.1 214.3 13.5
    898.7 288.6

    3. do.gda_ar3.z.gda_r1.tpnet.pl 0.0% 600 22.4 229.1 19.2
    939.3 289.6

    4. 213.76.0.162 0.0% 599 20.1 229.7 19.1
    947.2 292.4

    5. zew.rtrd2.adm.wp-sa.pl 0.0% 599 20.3 226.8 19.4
    902.9 288.6

    6. www.wp.pl 0.0% 599 27.6 225.7 19.5
    902.8 291.2

    Niepokoją mnie tak duże lossy na drugim ruterze (występuje zawsze,
    nie jednorazowo).
    Czy to moze być bezpośrednią przyczyną moich niskich transferów?
    Jeżeli tak, to gdzie to mam reklamowac ?

    Zapraszam do dyskusji.
    Pozdrawiam,
    --
    Miłosz Kaczorowski :: http://freebsd.lublin.pl/~jazgot
    JID j...@j...atman.pl :: gg 1121743

  • 2. Data: 2005-10-23 16:17:06
    Temat: Re: Wolna neostrada 512 (złe trasowanie pakietów?).
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    To forum służące dyskusji o problemach polskiego netu.
    Problemy z działaniem jednej usługi jednego z wielu dostawców zgłaszać
    należy do jego działu technicznego.
    Pamiętaj, że routery mają ważniejsze zadania niż odpowiadanie na Twoje
    pingi.
    Pamiętaj, że neostrada to usługa świadczona w parametrze do, więc to co
    osiągasz mieści się w specyfikacji tego typu łącza klienckiego.

  • 3. Data: 2005-10-23 17:39:43
    Od: "Pink" <P...@W...op.pl>

    Użytkownik "Milosz Kaczorowski" <""jazgot\"@freebsd,lublin,pl.invalid">
    napisał w wiadomości news:djg2ae$f5j$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zapraszam do dyskusji.

    alt.pl.neostrada

    Pink

  • 4. Data: 2005-10-23 18:12:49
    Od: Milosz Kaczorowski <""jazgot\"@no,sp,am.freebsd.lublin.pl">

    Gen12 wrote:

    > Pamiętaj, że routery mają ważniejsze zadania niż odpowiadanie na Twoje
    > pingi.
    Ale chyba, odpowiedz na pingi w jakimś stopniu odwzorowywuje jego stan.
    Tpsa i tak zrobiła wielką łaske, że umożliwiła kożystanie z usługi
    neostrada w mojej miejscowosci.
    Myśle, że pakiety lecą przez router, który jest przeciążony i to
    powoduje owy stan rzeczy.

    > Pamiętaj, że neostrada to usługa świadczona w parametrze do, więc to co
    > osiągasz mieści się w specyfikacji tego typu łącza klienckiego.
    Prawda, ale *do* nie wyklucza, że bedzie działało tak jak powinno.
    Jeszcze nigdy nie udało mi się osiągnąc nawet 80% mozliwosci łącza.

  • 5. Data: 2005-10-23 18:23:17
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl>

    Milosz Kaczorowski <""jazgot\"@no,sp,am.freebsd.lublin.pl"> wrote:
    > Myśle, że pakiety lecą przez router, który jest przeciążony i to
    > powoduje owy stan rzeczy.

    mylisz sie.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 6. Data: 2005-10-23 19:14:32
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Milosz Kaczorowski > napisał(a):

> [...]
    > neostrada w mojej miejscowosci.
    > Myśle, że pakiety lecą przez router, który jest przeciążony i to

    a jak Ci wylacza odpowiedz na pingi to zadzownisz ze sie popsul ?

    ze tak brzydko powiem "widzialy galy co braly"

    --
    Mateusz

  • 7. Data: 2005-10-24 14:11:04
    Od: l_uka <g...@p...fm>

    Milosz Kaczorowski > napisał(a):
    > Prawda, ale *do* nie wyklucza, że bedzie działało tak jak powinno.
    > Jeszcze nigdy nie udało mi się osiągnąc nawet 80% mozliwosci łącza.

    pociagnij kilka sesji z ftp.tpnet.pl i okaze sie ze wszystko jest jak
    trzeba.

    --
    Łukasz Grąbczewski
    www.legionowo.eu.org

  • 8. Data: 2005-10-24 15:43:46
    Od: Milosz Kaczorowski <""jazgot\"@no,sp,am.freebsd.lublin.pl">

    l_uka wrote:
    > pociagnij kilka sesji z ftp.tpnet.pl i okaze sie ze wszystko jest jak
    > trzeba.

    Ta sama sytuacja. Max 20K/s