  • 1. Data: 2005-10-23 13:40:16
    Temat: problem z AKAMAI
    Od: SoR <d...@d...poczta.fm>

    Witam,
    dzisiaj zauwazylem, ze nie laduja mi sie strony takie jak aol.com,
    nytimes.com czy yahoo.com, a dokladniej to grafika. Sniffujac tcpdumpem
    doszedlem, ze dosc spora czesc tych stron jest ladowana z serwra akamai
    (chyba w ICM). Sprawa jest o tyle ciekawa, ze problem wystepuje jezeli
    lacze sie uzywajac proxy w mojej sieci, natomiast laczac sie
    bezposrednio problem nie wystepuje.
    Moze ktos z Was spotkal sie z takim problemem i znalazl rozwiazanie?

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2005-10-23 19:09:41
    Temat: Re: problem z AKAMAI
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    SoR <d...@d...poczta.fm> wrote:
> [...]
    > bezposrednio problem nie wystepuje.
    > Moze ktos z Was spotkal sie z takim problemem i znalazl rozwiazanie?

    Sieć TPNET? Jesteś pewien że to ICM?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 3. Data: 2005-10-23 19:16:16
    Od: SoR <d...@d...poczta.fm>

    Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > Sieć TPNET? Jesteś pewien że to ICM?

    Dokładnie, TPNet serwer stoi za jakims routerem icm:
    icm-s2-213-135-50-33.rtr.net.icm.edu.pl
    host docelowy to: a193-219-28-104.deploy.akamaitechnologies.com.
    Nie wiem co to moze dokladnie byc, ale jak lacze sie bez proxy
    (transparentny na squidzie) to wszystko jest ok :/ Moze akamai cos
    zaczelo blokowac, nie mam pomyslu co to moze byc.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 4. Data: 2005-10-23 23:11:56
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik SoR napisał:

    > Nie wiem co to moze dokladnie byc, ale jak lacze sie bez proxy
    > (transparentny na squidzie) to wszystko jest ok :/ Moze akamai cos
    > zaczelo blokowac, nie mam pomyslu co to moze byc.

    A co jest w logach squida?

    fut warning
    --
    Olek

  • 5. Data: 2005-10-24 14:07:34
    Od: l_uka <g...@p...fm>

    SoR napisał(a):
    > Nie wiem co to moze dokladnie byc, ale jak lacze sie bez proxy
    > (transparentny na squidzie) to wszystko jest ok :/ Moze akamai cos
    > zaczelo blokowac, nie mam pomyslu co to moze byc.

    jakiego DNS uzywa serwer, a jakiego klienci?

    hint: jesli serwer odpytuje root-serwery, a klienci maja DNSy tpsy
    ustawione, to masz odpowiedz... przestaw serwer na korzystanie z
    serwerow TPsianych. U mnie pomoglo, poza tym, odpytywanie glownych DNSow
    jest odczuwalnie wolniejsze.

    --
    Łukasz Grąbczewski
    www.legionowo.eu.org

  • 6. Data: 2005-10-24 18:43:44
    Od: SoR <d...@d...poczta.fm>

    l_uka napisał(a):

> [...]
    > ustawione, to masz odpowiedz... przestaw serwer na korzystanie z
    > serwerow TPsianych. U mnie pomoglo, poza tym, odpytywanie glownych DNSow

    No wlasnie, problemem byl DNS. Podczas ostatniego padu polpaka zmienilem
    na serwery DNS znajomego, po usunieciu awarii drugi admin zapomnial
    zmienic na nasze wlasne.

    Dzieki za pomoc
    Pozdrawiam
    Daniel

  • 7. Data: 2005-10-24 19:58:01
    Od: l_uka <g...@p...fm>

    SoR napisał(a):
    > No wlasnie, problemem byl DNS. Podczas ostatniego padu polpaka zmienilem
    > na serwery DNS znajomego, po usunieciu awarii drugi admin zapomnial
    > zmienic na nasze wlasne.

    no wlasnie - swoja droga co to za rozwiazanie TPsy? podmiana adresow na
    DNSach, pewnie na takie dla nich korzystaniejsze? ciekawe kiedy zaczna
    zmieniac adresy docelowe bankow ;]

    --
    Łukasz Grąbczewski
    www.legionowo.eu.org

  • 8. Data: 2005-10-24 20:11:12
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    l_uka <g...@p...fm> wrote:

    > no wlasnie - swoja droga co to za rozwiazanie TPsy? podmiana adresow na
    > DNSach, pewnie na takie dla nich korzystaniejsze? ciekawe kiedy zaczna
    > zmieniac adresy docelowe bankow ;]

    Poczytaj troszkę jak działa AKAMAI.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 9. Data: 2005-10-24 20:33:10
    Od: l_uka <g...@p...fm>

    Krzysztof Oledzki napisał(a):
    > Poczytaj troszkę jak działa AKAMAI.

    tak zrobie, jak znajde chwile. Ale jezeli dziala tak, ze odpytujac o
    adres strony glowne DNSy internetowe dostaje adres, pod ktorym nie
    zostane obsluzony, to troche to dla mnie dziwne dzialanie.

    --
    Łukasz Grąbczewski
    www.legionowo.eu.org