  • 1. Data: 2016-04-07 18:37:37
    Temat: Wraca karta rowerowa?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Dziś w Trójce było "Za a nawet przeciw" na temat przywrócenie obowiązku
    posiadania karty rowerowej.
    42% słuchaczy było za a 58 przeciw.
    Moje zdanie jest tu takie (sam jeżdżę też często na rowerze):
    1. urzędnikom i posłom wydaje się, że jak dadzą kolejny kaganiec
    obywatelom, to się od razu zrobi lepiej.
    2. nagminnie widzę rowerzystów śmigających po chodniku i
    przejeżdżających przez przejścia dla pieszych
    3. po zmroku zwłaszcza na wsiach Polski B pełno rowerzystów bez
    jakiegokolwiek oświetlenia
    4. policja i straż miejska woli polować na jelenia z radarem, albo
    zakładać blokady tym, co nie zapłacili za parkowanie ale rowerzystów bez
    światła, to się im łapać nie chce.

    Ale do rzeczy: może lepszy efekt dla bezpieczeństwa dałoby skierowanie
    choćby kilku procent mundurowych z drogówki to tej działki?
    Zawsze twierdzę, że nie wysokość kary a jej nieuchronność powoduje, że
    się człowiek pilnuje. Skoro do tej pory nikt mi nie dał mandatu za jazdę
    rowerem przez pasy, to będę jeździł, a jak będę miał świadomość, że ktoś
    tego pilnuje, to zsiądę grzecznie z rowerka i go przeprowadzę przez pasy.
    Co sądzicie o pomyśle Kukiza o przywróceniu kart rowerowych?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-04-07 19:05:25
    Temat: Re: Wraca karta rowerowa?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.04.2016 18:37, Jacek wrote:

    > 2. nagminnie widzę rowerzystów śmigających po chodniku i
    > przejeżdżających przez przejścia dla pieszych

    Ja też. Pytanie co z tego. Dopóki robią to rozsądnie, to nie widzę problemu.

    > 3. po zmroku zwłaszcza na wsiach Polski B pełno rowerzystów bez
    > jakiegokolwiek oświetlenia

    Zgadza się. Był pomysł, żeby jeżdzili nie tylko bez obowiązkowego
    oświetlenia, ale również obowiązkowej kamizelki;)

    > 4. policja i straż miejska woli polować na jelenia z radarem, albo
    > zakładać blokady tym, co nie zapłacili za parkowanie ale rowerzystów bez
    > światła, to się im łapać nie chce.

    Ostatnio jakby mniej im się chcę, bo pijany kierowca roweru to już jakby
    mnieszy sukces niż kierowca samochodu. Ale do niedawna było tak, że
    prawie połowa pijanych kierowców to rowerzyści - biorąc dysproporcję w
    ilości, żeby usyskać ten sam wynik dla kierowców i rowerzystów przy
    losowym sprawdzaniu, to chyba na jednego rowerzystę dwóch musiałoby być
    napranych;)

    > Ale do rzeczy: może lepszy efekt dla bezpieczeństwa dałoby skierowanie
    > choćby kilku procent mundurowych z drogówki to tej działki?

    Biorąc pod uwagę akcję "bezpieczny rowerzysta" to raczej nie - dla
    wyjaśnienia - polegało to np na tłumaczeniu, że jazda 10 metrowym
    chodnikiem na Czerniakowskiej w Warszawie jest skrajnie niebezpieczna, a
    bezpieczeństwo czyha na nich na trzypadmnowej miejskiej autostradzie z
    ograniczeniem do 50;)

> [...]
    > tego pilnuje, to zsiądę grzecznie z rowerka i go przeprowadzę przez pasy.

    A ja się rozejrzę, czy nie ma aparatu represji i przejadę:P

    > Co sądzicie o pomyśle Kukiza o przywróceniu kart rowerowych?

    Że to test na Polaka - chodzi o to, żeby rodakowi utrudnić życie, wtedy
    nam będzie łatwiej:P

    Shrek

  • 3. Data: 2016-04-07 19:15:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Shrek* napisał(-a):

    > Był pomysł, żeby jeżdzili nie tylko bez obowiązkowego
    > oświetlenia, ale również obowiązkowej kamizelki;)

    Domyślam się, że ten smile znaczy, że kamizelka nie jest obowiązkowa

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2016-04-07 20:59:01
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 07.04.2016 o 18:37, Jacek pisze:
    > 2. nagminnie widzę rowerzystów śmigających po chodniku i
    > przejeżdżających przez przejścia dla pieszych

    Ja nie widze w tym problemu, szczegolnie jak chodnik ma pare metrow
    szerokosci. Na chodniku ja jestem gosciem jako rowerzysta i musze uwazac
    na pieszych. Jak ktos sie boi ruchu na jezdni a nie ma sciezki to co ma
    zrobic? Tak jest chyba bezpieczniej, nie? Oczywiscie zdaniem glupkow z
    SM lepiej jak taki rowerzysta blokuje pas jadac np. pod Ksiazeca w
    Warszawie, niz pojedzie pustym chodnikie z boku.

    Co do przejezdzania przez przejscie - jesli robi to z glowa, nie widze
    problemu, przynajmiej krocej musze czeka zeby ruszyc ;)

    > 3. po zmroku zwłaszcza na wsiach Polski B pełno rowerzystów bez
    > jakiegokolwiek oświetlenia

    Nie tylko, w Wawie tez normalka, dodatkowo ubrany na czarno i zgodnie z
    przepisami sunacy ulica ...

    > 4. policja i straż miejska woli polować na jelenia z radarem, albo
    > zakładać blokady tym, co nie zapłacili za parkowanie ale rowerzystów bez
    > światła, to się im łapać nie chce.

    SM na rowerzystow tez poluje, 50PLN piechota nie chodzi :) Policja nie
    reaguje na szczescie.

    > Co sądzicie o pomyśle Kukiza o przywróceniu kart rowerowych?

    Kazdy kierujacym pojazdem dowolnym - czy to rower, czy skuter czy
    furmana, poruszajacy sie po drodze publiczenej MUSI miec pojecia
    przynajmniej o podstawowych przepisach ruchu. Rower rowerem, ale zwroc
    uwage, ze jazda skuterkiem tez nie wymaga uprawnien, czyli ktos kto
    porusza sie z maksymalna dozwolona wmiescie predkoscia nie musi znac
    zadnych przepisow. To jest dopiero bzdura.

    --

    e-Shrek

  • 5. Data: 2016-04-07 20:59:14
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

  • 6. Data: 2016-04-07 21:17:11
    Temat: Re: śmignął na rowerze.
    Od: "Ignacy" <k...@q...wa>

    Użytkownik "e-Shrek" <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie widze w tym problemu, szczegolnie jak chodnik ma pare metrow
    > szerokosci. Na chodniku ja jestem gosciem jako rowerzysta i musze uwazac
    > na pieszych.

    Niedawno szedłem chodnikiem i mało mi czapka nie spadła,
    bo taki jeden śmignął na rowerze jadąc po chodniku.
    Gdybym go widział wcześniej to ....
    Chyba trzeba chodzić z niedużym kijem w ręku i w szprychy.
    I tak mam szczęście, że nie zrobiłem kroku w bok.

  • 7. Data: 2016-04-07 21:28:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.04.2016 19:15, Big Jack wrote:

    > Domyślam się, że ten smile znaczy, że kamizelka nie jest obowiązkowa

    To znaczy, że skoro mają w dupie obowiązkowe oświetlenie, to pomysł,
    żeby w ramach poprawy sytuacji wprowadzić obowiązkowe kamizelki jest...
    no nieskuteczny.

    Shrek.

  • 8. Data: 2016-04-07 21:33:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.04.2016 20:59, e-Shrek wrote:

> [...]
    > porusza sie z maksymalna dozwolona wmiescie predkoscia nie musi znac
    > zadnych przepisow. To jest dopiero bzdura.

    Skąd pomysł, że nie musi? Znaczy musieć nie musi, ale ma obowiązek.
    Egzaminu z prawa "ogólnego" nie masz, ale nie jest tak, że możesz się
    tłumaczyć, że nie wiedziałeś. Zapewniam cię, że większość rowerzystów
    zna przepisy, zwłaszcza tych co się pcha na jezdnie. Co najwyżej mają je
    w D4 i tu żadnym specjalnym wyjątkiem nie są:P

    Ponadto wyciąganie z faktu, że ktoś kiedyś zobił PJ oznacza, że zna
    przepisy jest trochę naciągane.

    Shrek

  • 9. Data: 2016-04-07 21:34:54
    Temat: Re: ?mign?? na rowerze.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.04.2016 21:17, Ignacy wrote:

> [...]
    > Gdybym go widział wcześniej to ....
    > Chyba trzeba chodzić z niedużym kijem w ręku i w szprychy.
    > I tak mam szczęście, że nie zrobiłem kroku w bok.

    A ja ostatnio kilka razy widziałem jak debil w samochodzie wyprzedza na
    przejściu. No i tyle w temacie uprawnień do kierowania pojazdami...

    Shrek

  • 10. Data: 2016-04-07 22:19:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jacek"

    Dziś w Trójce było "Za a nawet przeciw" na temat przywrócenie obowiązku
    posiadania karty rowerowej....

    Co sądzicie o pomyśle Kukiza o przywróceniu kart rowerowych?
    ---
    To idiotyzm. Prowadzenia wszelkich pojazdów powinno się uczyć w szkołach
    podstawowych.