  • 11. Data: 2023-08-25 16:22:09
    Temat: Re: Wszyscy zwolnili czy mi się wydaje?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 24.08.2023 o 22:17, PiteR pisze:
    > in <news:uc8aac$3jfqi$1@dont-email.me>

    > Nie powiedziałbym.
    > Jeżdzę Ostróda Koszalin do 140 bo skrzynia krótka 3000rpm = 105km/h
    > i jestem ciągle wyprzedzany. Szczególnie przez tranzity.

    Te wszystkie przewozy jeżdżą jak pojebane, trasę znają na pamięć więc
    lecą na max-a, tir-y zresztą podobnie :( też mnie to wkurza jak mi taki
    'wisi' na ogonie i wpierdala się na siłę aby wyprzedzić.
    Zastanawiam się jak oni maja z punktami że tak w dupie mają ograniczenia?

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2023-08-25 18:23:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 16:22:09 +0200, Janusz wrote:
> [...]

    Ale na zwykłej drodze, czy na ekspresówce?
    Bo do Gdanska jest chyba S7, a dalej mieszanka ?

    > Te wszystkie przewozy jeżdżą jak pojebane, trasę znają na pamięć więc
    > lecą na max-a, tir-y zresztą podobnie :( też mnie to wkurza jak mi taki
    > 'wisi' na ogonie i wpierdala się na siłę aby wyprzedzić.

    "tir" na maxa szybko nie pojedzie, bo ma kaganiec.
    Ale te dostawczaki to mnie dawniej czesto zadziwiały - silniki wcale
    nie jakies supermocne, aerodynamika wydawało by sie cegly, a niektórzy
    wyciskają z tego 150-160.
    To w Polsce, bo w Niemczech to i 200 widziałem.

    > Zastanawiam się jak oni maja z punktami że tak w dupie mają ograniczenia?

    znają teren, maja yanosika lub/i CB, a policja to raczej we wioskach
    50 sprawdza..

    J.

  • 13. Data: 2023-08-25 18:31:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jazda yarisem 120-130 po ekspresówce sprawia, że jest się w grupie "tych
    > szybszych". Wydaje mi się tylko czy faktycznie tak jest? Mam wrażenie że
    > z 10 lat temu, to 140-150 było takim "standardem".

    Prawda - kiedyś 100 na wisłostradzie była stnadardem na środkowym pasie
    - teraz lewy jedzie zwykle 100;)

    Mandaty...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-08-25 19:17:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 25.08.2023 o 18:23, J.F pisze:
    > Ale te dostawczaki to mnie dawniej czesto zadziwiały - silniki wcale
    > nie jakies supermocne, aerodynamika wydawało by sie cegly, a niektórzy
    > wyciskają z tego 150-160.

    Ducato bez problemu 160 i nawet nie czuć.

    Robert

  • 15. Data: 2023-08-25 21:52:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.08.2023 06:16, J.F wrote:
    > Janosika masz? Moze ci zrobili odcinkowy pomiar predkosci ?

    Aż sprawdziłem, ale odcinek "S14 Dobroń-Pabianice Płn." akurat zjeżdżam
    przed :-P

    > Kryzys, ceny paliw?

    Na prawdę? No proszę. A mówili że podwyżka mandatów tylko kasę będzie
    nabijać i nic nie zmieni. To jestem zaskoczony.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2023-08-25 23:14:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 21:52:35 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > Na prawdę? No proszę. A mówili że podwyżka mandatów tylko kasę będzie
    > nabijać i nic nie zmieni. To jestem zaskoczony.

    Ale paliwo to nie mandaty.

    Po prawdzie:
    -mandaty podniesli, czasem bardzo,
    -kampanie informacyjną zrobili, sporo ludzi sie boi,
    -z fotoradarem nie wygrasz ... no prawie nie, bo sie pojawil kolejny
    sposĂłb :-) ale akurat na ekspresĂłwkach FR chyba nie ma.
    -ci, co sie nie bali, nałapali punktów karnych ...

    Choc tak prawde mowiąc, to nie zauwazam tego na autostradzie.
    I dawniej sporo osób jezdzilo wolniej, teraz nadal jezdzą tak samo.
    Na ekspresĂłwce moze to widac, jak jedziesz 130, na autostradzie
    jedziesz np 150, i juz sie tak nie dziwisz ze inni wolniej.

    Natomiast spore spowolnienie zauwazylem w miescie - dawniej połowa
    goniła, teraz czasem na prawym jedzie ktos 50 i na lewym tez 50 ...
    ch*e jedne :-) No ale po pierwszenstwie pieszych trzeba po miescie i
    wsiach wolniej.

    Kolejna sprawa - znajoma ma jakiegos fiacika, i to jej auto przy 130
    sie normalnie meczy. Pojedzie, ale halas niemily. 110 jedzie ładnie,
    ale to na autostradzie tylko problem.
    No ale auta coraz mocniejsze, i to raczej nie jest powszechny problem.

    Byc moze wyroslo tez jakies pokolenie co nie lubi szybko/chce
    przepisowo/boi sie.

    Kolejna sprawa - ci, co sie nie bali, to nałapali punktów, i teraz nie
    mają PJ. Tzn punkty były i wczesniej, PiS tylko wydłużył kasowanie ...
    i sie wycofał. Widac za duzo sie złapało, albo za duzo pisowców :-)

    A moze poprostu masz tam ambitnych policjantow, jezdzą i filmują.
    Ja mam na szczęscie nieambitnych :-)

    J.

  • 17. Data: 2023-08-26 10:29:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > "tir" na maxa szybko nie pojedzie, bo ma kaganiec.
    No kiedy widze jakiegoś 'Rumuna' czy z pribałtyk jak zapierniczaja jakby
    kagańca nie miały. Mają pewnie tak poukrywane przełączniki na tacho że
    nawet krokodyle ich nie znajdą, a zresztą krokodyli też dano nie
    widziałem, jeszcze przed pandemią regularnie stali na trasie, teraz ich
    nie ma.

> [...]
    > wyciskają z tego 150-160.
    > To w Polsce, bo w Niemczech to i 200 widziałem.
    Dokładnie, a potem jak jest wypadek to z busa nie ma co zbierać.

    > znają teren, maja yanosika lub/i CB, a policja to raczej we wioskach
    > 50 sprawdza..
    Prawie ich nie ma, czasami stoją na trasie, mam wrażenie że są zajęci
    czymś innym,
    albo też ich brakuje, w każdym razie jest ich mniej. Nie pamiętam kiedy
    policjant mnie normalnie zatrzymał i np sprawdzał auto, poza dmuchaniem
    w alkoholomierz bo to się czasami rano w poniedziałek zdarza.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2023-08-26 12:57:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 10:29:13 +0200, Janusz wrote:
    > No kiedy widze jakiegoś 'Rumuna' czy z pribałtyk jak zapierniczaja jakby
    > kagańca nie miały. Mają pewnie tak poukrywane przełączniki na tacho że
    > nawet krokodyle ich nie znajdą,

    Popularne sa magnesy :-) Ale czasem i takich łapią :-)

    > a zresztą krokodyli też dano nie
    > widziałem, jeszcze przed pandemią regularnie stali na trasie, teraz ich
    > nie ma.

    Pilnują białoruskiej granicy?

    Ja w janosiku ostrzezenie o ITD czasem widzę, ale jacys niegrozni.
    Na autorstradach to oni czasem nie zwiedzają głownie parkingów?

    > Dokładnie, a potem jak jest wypadek to z busa nie ma co zbierać.

    Ale najwyrazniej nie ma wypadków, albo rzadkie są :-)

    > Prawie ich nie ma, czasami stoją na trasie, mam wrażenie że są zajęci
    > czymś innym,
    > albo też ich brakuje, w każdym razie jest ich mniej.

    Ogolnie - brakuje. Juz chyba z 10% niedoborów jest w policji.
    Ale w drogówce moze być inaczej.

    > Nie pamiętam kiedy
    > policjant mnie normalnie zatrzymał i np sprawdzał auto, poza dmuchaniem
    > w alkoholomierz bo to się czasami rano w poniedziałek zdarza.

    Teraz maja ważniejsze zadania. Schodów trzeba pilnować, willi na
    Żoliborzu, pisowcow eskortowac ...

    J.

  • 19. Data: 2023-08-26 20:52:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.08.2023 o 12:57, J.F pisze:

    > Popularne sa magnesy :-) Ale czasem i takich łapią :-)
    Ale widocznie na tyle mało że opłaca się kombinować :)

    > Pilnują białoruskiej granicy?
    Wszyscy? :)

    > Ja w janosiku ostrzezenie o ITD czasem widzę, ale jacys niegrozni.
    > Na autorstradach to oni czasem nie zwiedzają głownie parkingów?
    Tak bo tam łatwo tir-a zatrzymać.
    jeszcze kiedyś stali na takich wyspach postojowych np jak się jedzie na
    Cieszyn, taki ich ulubiony placyk
    https://www.google.com/maps/@49.7641934,18.6658327,3
    a,75y,300.09h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1srZAS8TFzZdook6
    TjktO53g!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Ale najwyrazniej nie ma wypadków, albo rzadkie są :-)
    No bo to doświadczeni kierowcy? no i wszystko do czasu aż nie trafią na
    ciamajdę na drodze.

    > Ogolnie - brakuje. Juz chyba z 10% niedoborów jest w policji.
    > Ale w drogówce moze być inaczej.
    No właśnie nie wiem, chyba też brakuje bo to wbrew pozorom niewdzięczna
    robota użerać się z kierowcami.

    Dokładnie :)

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2023-08-27 10:07:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2023 o 20:52, Janusz pisze:

    > Dokładnie :)

    A rzeczywiście jakoś mało drogówki w DC widać. Myslicie że ci sami
    jeżdzą spychać kierowców z naprzeciwka co normalnie stoją i
    bezpieczenstwa pilnują gdzie ktoś znaku nie zdjął?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!