  • 11. Data: 2018-11-22 22:24:17
    Temat: Re: Wydajność stacji na 2 Xeonach
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > SATA z kontrolerem (złączem) SAS - typowo serwerowy.

    ^^^^^^^^^^^^ a jak instalki systemu widzą takie dyski , idzie jak na
    zwykłym dysku czy trzeba kombinować ?

  • 12. Data: 2018-11-23 14:23:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-22 o 22:24, Grzegorz pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^ a jak instalki systemu widzą takie dyski , idzie jak na
    > zwykłym dysku czy trzeba kombinować ?

    SAT jest kompatybilny w dół z SATA.
    W wielu matrycach typu RAID5, RAID6 czy mixach typu RAID5+0 można nawet
    mieszać rodzaje dysków (SAS i SATA) i ich obsługa jest prawidłowa.
    Natomiast nie da się obsłużyć dysku SAS na magistrali SATA.

    Od strony OS-a: linuksy raczej widzą prawie wszystko, windowsom często
    trzeba pokazać sterownik.

    PS.
    Ja ubolewam nad ty, że nie ma przejściówek SAS-USB, bo co jakiś czas
    zdarza mi się dysk do sprawdzenia. A w serwerze muszę tworzyć dodatkowy
    wolumin dla tego jednego dysku, a wtedy znów jest problem z wieloma
    programami narzędziowymi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2018-11-27 15:39:25
    Od: Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a do tego komputera da się dołożyć dodatkowy dysk SSD i czy potrzebna
    jest dodatkowa przejściówka ?

  • 14. Data: 2018-11-27 22:45:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-27 o 15:39, Grzegorz pisze:
    > a do tego komputera da się dołożyć dodatkowy dysk SSD i czy potrzebna
    > jest dodatkowa przejściówka ?

    Przejściówki HDD używało się lata temu, jak pojawiały się pierwsze dyski
    SATA. Bywały przejściówki SATA na ATA, ATA na SATA i symetryczne.

    Teraz nie jest łatwiej ;)
    SATA jest na różnych złączach i gniazdach, np. SATA, m.2

    Jeśli komp ma (a z reguły ma) złącza SATA, to w zasadzie w ciemno można
    kupić dysk SATA i komp go obsłuży.

    Poczytaj choćby tu:

    https://proline.pl/?n=przewodnik-ssd-pci-express-msa
    ta-sata-express-wyjasniamy-roznice