  • 1. Data: 2016-04-26 21:31:06
    Temat: Wyłączanie wzmacniacza dźwięku podłaczonego do kompa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Hej
    Mam taki problem. W tej chwili wzmacniacz przeznaczony do obsługi
    dźwięku z kompa jest załączany i wyłączany przekaźnikiem zasilanym z
    zasilacza kompa. Daje to niepożądany efekt w postaci silnego puknięcia w
    głośnikach gdy traci zasilanie karta graficzna podłaczona do wejscia
    wzmacniacza, jako że on jeszcze jest włączony, Wyłącza się dopiero
    chwilę po tym. Trzeba by wygenerować jakiś sygnał z kompa który by
    zdejmował zasilanie przekaźnika i w efekcie wzmacniacza wcześniej, np. w
    chwili kiedy kliknę przycisk "zamknij". Da się to zrobić? Zapewne da,
    ale jak?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2016-04-26 22:24:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek Maciejewski pisze tak:

> [...]
    > efekcie wzmacniacza wcześniej, np. w chwili kiedy kliknę przycisk
    > "zamknij". Da się to zrobić? Zapewne da, ale jak?

    Wszystkie projekty bazujące na cofaniu się w czasie mają małe szanse
    realizacji ;)

    Ja mam wszystko oprócz kompa i routera na jednego pilota i wyłączam
    włączam kiedy mi się podoba a komp chodzi non stop

    może zwieraj wyjście karty przekaźnikiem zasilanym z jej napięcia
    zasilania. Jakaś dioda Zenera na 10v i tranzytor żeby szybko odpadał.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-04-26 22:38:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski"

[...]
    ---
    Ogólnie to tak http://niusy.pl/9q9

  • 4. Data: 2016-04-27 11:05:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2016 22:24:43 +0200, PiteR napisał(a):

    > Wszystkie projekty bazujące na cofaniu się w czasie mają małe szanse
    > realizacji ;)

    No bez przesady z tym cofaniem :) Myślę że dało by się zapuścić skrypt
    który by się uruchamiał w momencie startu OS-a i załączał przekaźnik i
    odłączał go w chwili wygenerowania z klawiatury sygnału "Zamknij". A
    wszystko poprzez wystawianie i kasowanie 1 logicznej na jakimś bolcu
    wyjścia COM czy LPT.
    Ale jestem za cienki żeby to zaprogramować.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-04-27 11:09:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2016 22:38:11 +0200, re napisał(a):

    > Ogólnie to tak http://niusy.pl/9q9

    No właśnie mniej więcej tak, tyle ze mało mnie obchodzi ewent. zwłoka na
    potwierdzenie komendy czy niemożność odwołania. No i rzecz ma się dziać
    pod linuksem :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-04-27 12:13:28
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.04.2016 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > zasilacza kompa. Daje to niepożądany efekt w postaci silnego puknięcia w
    > głośnikach gdy traci zasilanie karta graficzna podłaczona do wejscia

    A rzeczone puknięcie słychać też, gdy przed wyłączeniem wyciszysz
    dźwięk? Jeśli nie, to wystarczy wyłączanie/hibernację oskryptować
    (np. amixer set Master mute/unmute).

    Jeśli nie, zawsze można się bawić w sygnał sprzętowy,
    naprościej chyba via RS-232, jeśli jeszcze takowy masz w swoim
    sprzęcie.

    Dla Linuksa (jak zawsze ;-) są gotowe narzędzia, np.
    http://linux.die.net/man/1/pport
    https://www.htlinux.com/parallel_port_control_in_lin
    ux/

    Tylko uwaga na obciążalność.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2016-04-27 14:01:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2016 10:13:28 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > A rzeczone puknięcie słychać też, gdy przed wyłączeniem wyciszysz
    > dźwięk? Jeśli nie, to wystarczy wyłączanie/hibernację oskryptować
    > (np. amixer set Master mute/unmute).
    Niestety tak.

    > Dla Linuksa (jak zawsze ;-) są gotowe narzędzia, np.
    > http://linux.die.net/man/1/pport
    > https://www.htlinux.com/parallel_port_control_in_lin
    ux/
    Przyjrzę się.