  • 1. Data: 2013-02-13 20:47:22
    Temat: Telefon GSM Retro
    Od: Mario <m...@...pl>

    W lutowym wydaniu EP jest projekt Telefonu GSM w obudowie retro.
    Atlantis, to twój projekt?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2013-02-13 20:58:56
    Temat: Re: Telefon GSM Retro
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 20:47, Mario pisze:

    > W lutowym wydaniu EP jest projekt Telefonu GSM w obudowie retro.
    > Atlantis, to twój projekt?

    Nie. Zbieg okoliczności - ktoś niezależnie wpadł na ten sam pomysł,
    przyjmując zresztą nieco skromniejsze założenia co do sprzętu (chociażby
    brak zasilania akumulatorowego, brak dialtone'u po podniesieniu
    słuchawki) ale za to bardziej rozbudowując soft (komunikacja z pecetem
    przez USB celem diagnostyki i konfiguracji).

    Mój projekt na dobrą sprawę też już działa, przy czym całość ma formę
    kilku płytek (jedna uniwersalna z Atmegą + dwie stykowe) połączonych
    przewodami z telefonem i dzwonkiem.
    Można dzwonić i odbierać połączenia, przychodzące jest oznajmiane
    dzwonieniem, w odpowiedniej chwili słuchawka jest odcinana od modułu,
    żeby uniknąć ogłuszenia elektronicznym dzwonkiem.

    Pozostało jeszcze:
    1) Generowanie dialtone'u przez PWM.
    2) Zasilanie z akumulatorka od komórki + układ ładowania (części w drodze).
    3) Zaprojektowanie (w trakcie), wytrawienie i zmontowanie PCB.

  • 3. Data: 2013-02-13 21:04:53
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-13 20:58, Atlantis pisze:

> [...]
    > 2) Zasilanie z akumulatorka od komórki + układ ładowania (części w drodze).
    > 3) Zaprojektowanie (w trakcie), wytrawienie i zmontowanie PCB.

    OK, powodzenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-02-13 22:58:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2013 20:58:56 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Nie. Zbieg okoliczności - ktoś niezależnie wpadł na ten sam pomysł,

    sam pomysl nie jest nowy - widzialem go juz ladnych pare lat temu.

    Ale niedawno skorzystalem z tarczy ... jesli retro, to co najwyzej taki:
    http://www.ontech.pl/product-pol-104751-MaxCom-Vinta
    ge20-Retro-telefon-sznurowy-czarny-8015908709704-.ht
    ml

    J.

  • 5. Data: 2013-02-13 23:29:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > sam pomysl nie jest nowy - widzialem go juz ladnych pare lat temu.

    Telefon w "stacjonarnej" obudowie widziałem, nawet używałem, ale nie był
    retro, tylko taki całkiem nowoczesny. Czeskiej produkcji ("Jablotron",
    czy coś), reklamowany był jako "największy telefon komórkowy na świecie"
    (wtedy nie było jeszcze mody na ajfony i podobne, telefon miał być mały).

    > Ale niedawno skorzystalem z tarczy ... jesli retro, to co najwyzej taki:
    > http://www.ontech.pl/product-pol-104751-MaxCom-Vinta
    ge20-Retro-telefon-sznurowy-czarny-8015908709704-.ht
    ml

    Oglądałem ten model na żywo, tyle że biały. "Tarcza z klawiaturą
    przyciskową", to szczyt obciachu.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2013-02-14 00:17:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Feb 2013 20:58:56 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > dzwonieniem, w odpowiedniej chwili słuchawka jest odcinana od
    modułu,
    > żeby uniknąć ogłuszenia elektronicznym dzwonkiem.

    przypomnij bo się już zgubiłem w tym wątku - po co słuchawka jest
    odcinana? Co w słuchawce może ogluszyc? Dzwonic miał przecież
    ortginalny dzwonek.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-02-14 22:50:20
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-14 00:17, Marek pisze:

    > przypomnij bo się już zgubiłem w tym wątku - po co słuchawka jest
    > odcinana? Co w słuchawce może ogluszyc? Dzwonic miał przecież ortginalny
    > dzwonek.

    Specyfika zastosowanego modułu GSM, którego konstruktorzy uparli się,
    żeby generował elektroniczny, modulowany sygnał dzwonka w słuchawce.
    Kilka razy przewertowałem dokumentację, ale nigdzie nie doszukałem się
    opcji wyłączenia tego sygnału.

    Pół biedy, gdy mowa o normalnym połączeniu, które przychodziło wtedy,
    gdy słuchawka leżała na widełkach i odzywał się dzwonek
    elektromechaniczny, wtedy tylko psuło to klimat starego telefonu.
    Gorzej, gdyby połączenie przyszło w momencie, gdy miałbym słuchawkę przy
    uchu - rozpoczęcie wybierania numeru albo moment, kiedy rozmówca się
    rozłączył, ale ja nie odłożyłem jeszcze słuchawki. Co prawda program
    zawiera w tych miejscach instrukcje odrzucenia połączenia
    przychodzącego, ale ponieważ nie działają one natychmiast przez moment
    pojawiał się ogłuszający ton.

    Zastosowałem więc rozwiązanie z odłączaniem słuchawki przez CD4066.
    Sprawdza się doskonale. Wolne klucze wykorzystam jeszcze do podpinania
    wyjścia generującego dialtone oraz mikrofonu (np. funkcja mute/unmute po
    wykręceniu zera w trakcie rozmowy).