  • 31. Data: 2019-09-17 13:12:16
    Temat: Re: Wymiana cylinderka
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-08-25 o 18:32, Trybun pisze:
> [...]

    Miałem rozwarstwiony przewód, co prawda nie robił się zaworek zwrotny,
    ale przepust miał tak malutki, że przy nagłym naciśnięciu hamulca koło
    nie hamowało pełną parą, samochód ściągał na bok.
    Hamowanie delikatne, takie, że płyn zdążył przelecieć do zacisku, było OK.
    Na stacji diagnostycznej nie do wykrycia, bo tam diagnosta nie robi
    awaryjnego hamowania, tylko naciska powoli i patrzy na wykresy sił. A
    wykresy były takie same.

    > Ogólnie na początku wyglądało to tak że winy cylinderek przy tylnym
    > zacisku. Auto z podniesionym kołem - koło chodzi bez żadnych oporów,
    > wciskam hamulec (nożny) następnie puszczam a koło prawie na sztywno
    > zablokowane, stuknięcie młotkiem w felgę i hamulec odpuszcza.. Niby
    > wszystko jasne, tylko ten grzejący się hamulec przy przednim kole
    > skomplikował sprawę. Może to za sprawą wężyka, jednak we własnym
    > zakresie nie jestem w stanie tego zweryfikować.

    99% przypadków grzejący się przedni hamulec to korozja układu
    zacisk-tłoczek. Tłoczek ma ciasno i nie wraca do położenia pierwotnego,
    lekko więc dociska klocki i się wszystko grzeje. To nie bębny i szczęki,
    że sa sprężyny odciągające, tu ma się zluzować samoistnie.
    Albo da się to zregenerować: nowy tłoczek, gumki, albo wymiana zacisku.

    --
    viktorius

  • 32. Data: 2019-09-17 13:36:27
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 23:14, JDX pisze:

    > A ABS to w ogóle działa na tylne koła w takich prostych/tanich
    > samochodach z bębnowym tyłem? Przecież tam przy (tylnych) kołach w takim
    > wypadku jakieś czujniki powinny być, a ja czegoś takiego w mojej Corsie
    > nie widziałem. A ABS ma. Chyba, że to jakaś wersja oszczędnościowa i
    > korzysta z jednego (przedniego) czujnika na całą stronę auta. Ale IMO to
    > słabe by było.

    Czujniki muszą być, bo jak tylne koło się zablokuje, to skąd układ ma o
    tym wiedzieć? Przednie koła nadal się kręcą. W oplach nie ma
    zewnętrznego pierścienia z ząbkami i czujnika na nim. Jest to
    najczęściej schowane w piaście, to mogłeś nie zauważyć. Na pewno
    natomiast dochodził kabelek :)

    --
    viktorius

  • 33. Data: 2019-09-18 10:04:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-09-17 13:36, viktorius wrote:

> [...]
    > zewnętrznego pierścienia z ząbkami i czujnika na nim. Jest to
    > najczęściej schowane w piaście, to mogłeś nie zauważyć. Na pewno
    Zewnętrzne pierścienie ząbkami są. Z przodu, na przegubach. Natomiast z
    tyłu jest tak, jak napisałeś - pierścienie i czujniki są schowane w
    piastach (czy raczej wewnątrz bębnów) - doczytałem o tym w mądrej
    książce już po napisaniu poprzedniego posta. I rzeczywiście, po
    dokładniejszym przyjrzeniu się widać dochodzące do piasty kable.