  • 21. Data: 2019-08-24 13:41:21
    Temat: Re: Wymiana cylinderka
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 24-08-2019 o 09:50, Trybun pisze:

    > I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS?? To już takie pytanie z
    > czystej ciekawości. Bo u mnie jednak chyba chodzi nie o cylinderek przy
    > tylnym zacisku ale o coś więcej. Mocno grzeje się również tarcza
    > przedniego  hamulca, jako że jest to po krzyżu w stosunku do tylnego
    > hamulca można przypuszczać że chodzi chyba o pompę hamulcową.

    Może być winny przewód elastyczny. Potrafią się tak zepsuć, że coś tam w
    środku się rozwarstwia i działa jak zaworek jednokierunkowy. Wpuści
    ciśnienie ale nie wypuści. Wtedy klocki cały czas trą o tarcze i się grzeje.

  • 22. Data: 2019-08-24 17:45:05
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 11:59, Trybun pisze:
    > Bo chyba
    > niemożliwe jest aby jednocześnie popsuły się zaciski hamulcowe na
    > przednim i tylnym kole..

    Zawsze trzeba sprawdzić zaczynając od rzeczy najprostszych i najbardziej
    oczywistych.
    Jk u mnie kiedyś nie działały wszystkie trzy lampy stop, to zacząłem od
    włącznika - błąd!. Dwie żarówki były spalone, a trzecia obluzowana :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 23. Data: 2019-08-25 14:43:55
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 24.08.2019 o 13:41, szod pisze:

> [...]
    > środku się rozwarstwia i działa jak zaworek jednokierunkowy. Wpuści
    > ciśnienie ale nie wypuści. Wtedy klocki cały czas trą o tarcze i się

    potwierdzam, zdarzają się takie przypadki, może też być na przewodzie
    metalowy uchwyt w formie zawiniętego płaskownika- może skorodować
    (spuchnąć) wewnątrz i zaciskać przewód- przy hamowaniu przy dużym
    ciśnieniu jest ok ale cylinderek nie odbija.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 24. Data: 2019-08-25 18:28:46
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    > E tam. Widziałem dziwniejsze rzeczy :) Ale przegląd trzeba zrobić.

    Jasne, niektóre auta to zaprzeczenie wszelkich praw fizyki. Choćby taka
    Zastawa, to autko dopiero potrafiło mieć humory.

    Auto w poniedziałek jedzie do mechanika.

  • 25. Data: 2019-08-25 18:29:19
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 24.08.2019 o 17:45, LEPEK pisze:

> [...]
    > Jk u mnie kiedyś nie działały wszystkie trzy lampy stop, to zacząłem
    > od włącznika - błąd!. Dwie żarówki były spalone, a trzecia obluzowana :)

    Od razu trzy żarówki przestały świecić??

    Tutaj najprostsze sprawy nie przyniosły efektu. Rozebrałem i
    przeczyściłem oba zaciski, nadal się grzeją, nie wiem co jeszcze w
    własnym zakresie mógłbym zrobić.

  • 26. Data: 2019-08-25 18:30:18
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 24.08.2019 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun M...@j...ru ...

    > Albo po prostu ze starości i tu i tu hamulec nie pracuje tak jak trzeba.

    Sama starość raczej nie wystarczy, musi być jeszcze przyczyna.

  • 27. Data: 2019-08-25 18:32:03
    Od: Trybun <M...@j...ru>

> [...]
    > w środku się rozwarstwia i działa jak zaworek jednokierunkowy. Wpuści
    > ciśnienie ale nie wypuści. Wtedy klocki cały czas trą o tarcze i się

    Ogólnie na początku wyglądało to tak że winy cylinderek przy tylnym
    zacisku. Auto z podniesionym kołem - koło chodzi bez żadnych oporów,
    wciskam hamulec (nożny) następnie puszczam a koło prawie na sztywno
    zablokowane, stuknięcie młotkiem w felgę i hamulec odpuszcza.. Niby
    wszystko jasne, tylko ten grzejący się hamulec przy przednim kole
    skomplikował sprawę. Może to za sprawą wężyka, jednak we własnym
    zakresie nie jestem w stanie tego zweryfikować.

  • 28. Data: 2019-08-27 11:41:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.08.2019 09:50, Trybun wrote:
    > I zabrałeś się do tego jak do układu bez ABS??

    ABS to czujnik wetknięty w zwrotnicę. Nie ma związku z wymianą/naprawą
    zacisków. Oczywiście też nigdy nie dopuściłem do zbytniego ubytku płynu
    hamulcowego, bo wtedy narobisz sobie roboty przy odpowietrzaniu. Zamiast
    zaciskać przewód hamulcowy, po jego odkręceniu zatkają go śrubą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2019-08-27 13:37:30
    Od: Trybun <M...@j...ru>

> [...]
    > płynu hamulcowego, bo wtedy narobisz sobie roboty przy odpowietrzaniu.
    > Zamiast zaciskać przewód hamulcowy, po jego odkręceniu zatkają go śrubą.

    ABS to łącznie kilka elementów, m.in pompa która w wypadku prac na
    układzie hamulcowym może wymagać odpowietrzenia.

  • 30. Data: 2019-09-17 09:27:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.08.2019 13:37, Trybun wrote:
    > ABS to łącznie kilka elementów, m.in pompa która w wypadku prac na
    > układzie hamulcowym może wymagać odpowietrzenia.

    Toteż dlatego jej nie zapowietrzałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz