  • 1. Data: 2014-12-10 14:29:30
    Temat: Wymiana dysku w laptopie ( HP Pavilion dv6-2120ew ) - co kupić?
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    Pacjent: HP Pavilion dv6-2120ew
    Specyfikacja: http://tinyurl.com/pduhug3 ( skrócony link do strony HP )
    Windows 7 Home Premium 64-bitowy

    Pisząc krótko: dysk po 5 latach sporadycznego używania kończy żywot (
    jakaś toshibę dali, nie mam teraz fizycznie dostępu do komputera, żeby
    podejrzeć dokładnie model ) Recorvery DVD wygenerowane, kopia danych
    zrobiona, może się sypać ;))

    Co do tego sprzętu kupić?
    Sporadycznie wykorzystywany komp, jakieś oglądanie zdjęć, facebook,
    Libre Office, raczej praca biurowa, więc wydajność nie jest za bardzo
    istotna, bardziej żywotność.
    Pojemność taka jak była: 500GB ( większej nie potrzeba i nie będzie
    potrzeba ) Ze względu na koszty SSD odpada.
    Budżet: maksimum 250zł

    Każdy 2.5 cala na SATA się nada czy są jeszcze między tymi dyskami
    jakieś różnice? ;)

    Może dyski którejś firmy są jakoś wybitnie awaryjne i nie warto kupować?

    Spotkałem się ze złymi opiniami na temat dysków firmy A-Data. Ktoś
    potwierdza z doświadczenia?

    --
    __Tomaszek__GG:559642
    omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

  • 2. Data: 2014-12-10 16:43:49
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-10 o 14:29, TOMASZEK pisze:

    > Spotkałem się ze złymi opiniami na temat dysków firmy A-Data. Ktoś
    > potwierdza z doświadczenia?

    Ja na nazwę A-Data mam alergię po tym jak miałem do czynienia z ich
    pendrive'ami o szybkości dysku FDD.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-12-10 19:32:44
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    >
    > Może dyski którejś firmy są jakoś wybitnie awaryjne i nie warto kupować?
    >
    > Spotkałem się ze złymi opiniami na temat dysków firmy A-Data. Ktoś

    Takie są pomocne wykresy w necie :
    http://arstechnica.com/information-technology/2014/0
    1/putting-hard-drive-reliability-to-the-test-shows-n
    ot-all-disks-are-equal/
    http://lifehacker.com/the-most-and-least-reliable-ha
    rd-drive-brands-1505797966

    --
    Paskuda03

  • 4. Data: 2014-12-10 20:03:02
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "paskuda03" <p...@b...invalid.org> napisał w wiadomości

    > Takie są pomocne wykresy w necie :
    > http://arstechnica.com/information-technology/2014/0
    1/putting-hard-drive-reliability-to-the-test-shows-n
> [...]

    No i szybka poprawka :-)
    https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliabilit
    y-update-september-2014/

    --
    Paskuda03

  • 5. Data: 2014-12-14 01:30:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    TOMASZEK wrote:
> [...]
    > Pojemność taka jak była: 500GB ( większej nie potrzeba i nie będzie
    > potrzeba ) Ze względu na koszty SSD odpada.

    Ja bym po pierwsze zrobił obraz przy pomocy Clonezilli, żeby nie trzeba
    było niepotrzebnie męczyć się klikaniem po wstawieniu nowego dysku.

    A potem wstawiłbym Seagate Hybryda SSHD, 2.5'', 500GB, SATA/600, 8GB
    SSD, 64MB cache. Idealnie mieścisz się w budżecie i masz dysk, który w
    opisanych zastosowaniach da bardzo przyjemne wrażenia z użytkowania.