  • 1. Data: 2013-07-10 20:23:25
    Temat: Wymiana płynu hamulcowego
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Czy w samochodzie z ABS-em można wymienić płyn hamulcowy
    metodą klasyczną czyli nalewanie świeżego płynu do zbiorniczka
    pompowanie pedałem hamulca przez drugą osobę i spuszczanie płynu przez
    odpowietrznik na danym kole (od najdalszego od pompy licząc) aż z
    odpowietrznika popłynie nowy płyn.
    W sieci piszą iż to metoda nie poprawna w przypadku ABS.
    Zalecają włączyć zapłon bo zaworki na pompie ABS się otwierają i użyć
    specjalnego urządzonka do wymiany płynu pod ciśnieniem.
    Dzwoniłem do dwóch warsztatów czy maja taki sprzęt odpowiedzieli że nie,
    a płyn wymienią.
    Jak to jest, klasycznie to sam zrobię w garażu, a w okolicy Jastrzębia,
    Rybnika nie znalazłem zakładu z sprzętem.

    Przemeq

  • 2. Data: 2013-07-10 20:43:27
    Temat: Re: Wymiana płynu hamulcowego
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Przemeq pisze tak:

> [...]
    > metodą klasyczną czyli nalewanie świeżego płynu do zbiorniczka
    > pompowanie pedałem hamulca przez drugą osobę i spuszczanie płynu

    właśnie tak robiłem, nic złego się nie stało.

    http://stoptech.com/technical-support/technical-whit
    e-papers/bleeding-abs-brake-systems

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2013-07-10 21:08:16
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 lipca 2013 20:23:25 UTC+2 użytkownik Przemeq napisał:
> [...]
    >
    > Jak to jest, klasycznie to sam zrobię w garażu, a w okolicy Jastrzębia,
    >
    > Rybnika nie znalazłem zakładu z sprzętem.

    Ten specjalny przyrząd ciśnieniowy to kilku litrowy zbiorniczek na płyn hamulcowy.
    Jego specjalność polega na tym że ma kilka końcówek w formie korka na typowe
    zbiorniczki płynu hamulcowego. Wyciąga się płyn ze zbiorniczka. nakręca korek od
    "specjalnego" przyrządu i robi w bańce z pół atmosfery nadciśnienia. Potem odkręca
    się odpowietrzniki i spuszcza tyle płynu aż czysty zacznie lecieć. Kolejność
    odkręcania odpowietrzników dowolna. Jak wierzysz w te zawory to możesz zrobić przy
    przekręconym kluczyku.

  • 4. Data: 2013-07-10 21:58:32
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-10 20:23, Przemeq pisze:
> [...]
    > Zalecają włączyć zapłon bo zaworki na pompie ABS się otwierają i użyć
    > specjalnego urządzonka do wymiany płynu pod ciśnieniem.

    A niby jak działa hamulec przy wyłączonym zapłonie? Bo jest taka sprawa,
    że przy wyłączonym zapłonie po 2-3 depnięciach na pedał hamulca on
    stwardnieje, bo skończy się próżnia w cylindrze wspomagania. Wielu
    głupców wierzy, że "w tym momencie hamulec przestaje działać" nie
    rozumiejąc, że teraz oni nogą muszą zrobić to samo, co robi za nich próżnia.

    Więc rozumując w ten sposób, to wymieniaj płyn przy pracującym silniku,
    wówczas będzie ci łatwo pompować pedałem. O ABS się nie martw. Hamulce
    działają normalnie przy włożonym i wyjętym bezpieczniku ABS-u. W tym
    drugim przypadku tylko tracisz zabezpieczenie przeciwpoślizgowe.

  • 5. Data: 2013-07-11 09:25:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-10, Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> wrote:

    > Więc rozumując w ten sposób, to wymieniaj płyn przy pracującym silniku,
    > wówczas będzie ci łatwo pompować pedałem.

    Bezsens. Przy odkreconym odpowietrzniku pompowac mozna reka.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2013-07-11 10:11:07
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-07-11 09:25, AZ pisze:

    > Bezsens. Przy odkreconym odpowietrzniku pompowac mozna reka.

    To była odrobina sarkazmu.

  • 7. Data: 2013-07-11 10:22:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-11, Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> wrote: