  • 1. Data: 2012-12-13 10:25:43
    Temat: Wymiana sprzętu
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Powoli myślę nad zmianą platformy.

    Dotychczas był to Quad 6600, GF 8800GT, 4GB RAM na
    MoBo Gigabyte P35-DS4.

    Zastosowanie obróbka fotografii (Lightroom) i sporadycznie
    montaż video, internet i od czasu do czasu jakaś gierka (CoD, Far Cry).

    Tak jak się z zoorientowałem to najsensowniejszy wybór wydajność/cena
    ma to Intel i5-3570 3.40GHz 6MB BOX.
    Jak ten procek "obudować" w resztę podzespołów ?
    MoBo najlepiej Gigabyte lub Asus - wymagania jak najwięcej SATA 2/3,
    stabilna - choć nie zamierzam sprzętu podkręcać.
    RAM - myślę, że tak minimum z 16GB (najlepiej z możliwością rozbudowy).
    I do tego GPU około 500zł.

    Mam z poprzedniego sprzętu PSU Corsair 550W - myślę, że wystarczy do
    tego zestawu ? Nowy CPU trochę mniej ciągnie - ale GPU będzie więcej
    potrzebować.

  • 2. Data: 2012-12-13 21:39:25
    Temat: Re: Wymiana sprzętu
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Powoli myślę nad zmianą platformy.
    >
    > Dotychczas był to Quad 6600, GF 8800GT, 4GB RAM na
    > MoBo Gigabyte P35-DS4.

    Startuję z podobnego poziomu czyli Q6600@P35C-DS3R+8GB i od kilku tygodni
    śledzę w Komputroniku mój aktualny typ czyli:

    i7 3770K 3,50 GHz BOX
    GA-Z77X-UD5H
    G.SKILL TridentX DDR3 2x8GB 1600MHz CL7

    --
    marfi

  • 3. Data: 2012-12-13 22:02:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Radek D pisze tak:

    > Tak jak się z zoorientowałem to najsensowniejszy wybór wydajność/cena
    > ma to Intel i5-3570

    Ja chcę kupić i5-3570K dla HD 4000
    bo nie chciałbym kupować karty graficznej

    mam już GA-Z77X-D3H

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2012-12-14 08:30:17
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Startuję z podobnego poziomu czyli Q6600@P35C-DS3R+8GB i od kilku tygodni
    > śledzę w Komputroniku mój aktualny typ czyli:

> [...]

    To niestety za drogo jak dla mnie - na samym CPU 500zł drożej, a za to
    wolę kupić SSD na system - i wzrost wydajności będzie i tak większy.

  • 5. Data: 2012-12-14 11:39:19
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Radek D nabazgrał(a):

> [...]
    > montaż video, internet i od czasu do czasu jakaś gierka (CoD, Far Cry).
    > Tak jak się z zoorientowałem to najsensowniejszy wybór wydajność/cena

    Good

    > Jak ten procek "obudować" w resztę podzespołów ?
    > MoBo najlepiej Gigabyte lub Asus - wymagania jak najwięcej SATA 2/3,
    > stabilna - choć nie zamierzam sprzętu podkręcać.

    Asus i GB stabilna .... hahaha dobry dowcip :)

    > RAM - myślę, że tak minimum z 16GB (najlepiej z możliwością rozbudowy).
    > I do tego GPU około 500zł.

    KINGSTON KVR16N11/8GB DDR3-1600 CL11 SDRAM

    Kupiłem już parę takich i śmigają bardzo dobrze, jeśli chodzi o zwroty
    serwiswe w dytstrybucji PL to też minimalna.

    > Mam z poprzedniego sprzętu PSU Corsair 550W - myślę, że wystarczy do tego
    > zestawu ? Nowy CPU trochę mniej ciągnie - ale GPU będzie więcej
    > potrzebować.

    Spokojnie starczy.

  • 6. Data: 2012-12-14 19:40:57
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-12-2012 o 11:39 Chris napisał na pl.comp.pecet:

    > Asus i GB stabilna .... hahaha dobry dowcip :)

    Nie liczę już na to, że sensownie uzasadnisz swoje zdanie, ale napisz
    przynajmniej w którym miejscu trzeba zacząć się śmiać?

    > KINGSTON KVR16N11/8GB DDR3-1600 CL11 SDRAM
    >
    > Kupiłem już parę takich i śmigają bardzo dobrze, jeśli chodzi o zwroty
    > serwiswe w dytstrybucji PL to też minimalna.

    Ja kupiłem parę innych i śmigają jeszcze lepiej.

    Podpisałeś jakąś umowę z Kingstonem i Asrockiem?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 7. Data: 2012-12-14 20:45:14
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-14, WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> wrote:
    > Podpisałeś jakąś umowę z Kingstonem i Asrockiem?

    Chris pracuje dla dużego dystrybutora sprzętu, więc masz pełne
    prawo (wręcz racjonalny obowiązek) traktować jego opinie z odrobiną
    nieufności.

    Przyjazność tej sytuacji polega na tym, że Chris tego nie ukrywa
    i można np. wejść na stronę firmy i zobaczyć, czym konkretnie
    handlują.
    Dyskusje w internecie są zazwyczaj zdominowane przez osoby anonimowe,
    więc tak naprawdę nigdy nie masz pewności, że ktoś doradzający Ci
    jakiś wydatek, nie robi tego zupełnie szczerze.

    Gorąco polecam otwarte fora np. na gazeta.pl. Na pytania o najlepszą
    pralnię czy pizzerię w mieście odpowiadają głównie pracownicy. Nie
    raz widziałem sytuację, gdy wszystkie "osoby" polecające jakieś miejsce
    miało prawdopodobnie ten sam ip :).

    Co do meritum:
    O Asrock się nie wypowiem, bo w czasach, gdy jeszcze byłem w miarę
    na bieżąco ze sprzętem, ich produkty były raczej przeciętne. Kingston
    to marka znana ze świetnej kompatybilności i bardzo dopracowanych,
    solidnych modułów. Moduły ValueRAM można traktować jako pewniaki, choć
    oczywiście sprawdzenie zgodności na stronie trwa minutę, więc na wszelki
    wypadek warto zerknąć.

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2012-12-14 23:29:41
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 14-12-2012 o 20:45 PK napisał na pl.comp.pecet:

    > Chris pracuje dla dużego dystrybutora sprzętu, więc masz pełne
    > prawo (wręcz racjonalny obowiązek) traktować jego opinie z odrobiną
    > nieufności.

    Już nawet zaczynasz odpowiadać za innych? Tobie chyba strasznie się
    nudzi :) Ja Wam proponuję pisać odrobinę mniej, ale bardziej z sensem.
    Czyli Tobie i Chrisowi.

    Nie wiem dla kogo pracuje Chris. Nie znam go. Nie przedstawił się i
    nie uważam, że ma taki obowiązek. Ja mogę również napisać, że pracuję
    dla np Samsunga (co jest nieprawdą - ale udowodnij, że tak nie jest).
    Nie ważne dla kogo pracujesz, wystarczy, że wiesz o czym piszesz!

    > Przyjazność tej sytuacji polega na tym, że Chris tego nie ukrywa
    > i można np. wejść na stronę firmy i zobaczyć, czym konkretnie
    > handlują.

    Chris twierdzi, że nie jest sprzedawcą. O czym więc piszesz?
    Owszem, jeżeli rzeczywiście tam pracuje mógłby być cennym źródłem
    informacji. Niestety, nie mogłem nic konkretnego się od niego
    dowiedzieć. Czasami mam wręcz wrażenie, że wprowadza niepotrzebny
    chaos w swoich informacjach.

    > Dyskusje w internecie są zazwyczaj zdominowane przez osoby anonimowe,
    > więc tak naprawdę nigdy nie masz pewności, że ktoś doradzający Ci
    > jakiś wydatek, nie robi tego zupełnie szczerze.

    I za to właśnie uwielbiam tę grupę. Rzadko komu, udaje się przepchnąć
    jakąś bzdurę. Kontrola tej grupy przez użytkowników stoi na bardzo
    wysokim poziomie, czego niestety nie można powiedzieć o innych.
    Jestem więc pewien, że użytkownicy robią to zupełnie szczerze, a i ja
    czasami próbuję dołożyć swoją skromną cegiełkę.

> [...]
    > pralnię czy pizzerię w mieście odpowiadają głównie pracownicy. Nie
    > raz widziałem sytuację, gdy wszystkie "osoby" polecające jakieś miejsce

    Dzięki, znam to wszystko.

> [...]
    > solidnych modułów. Moduły ValueRAM można traktować jako pewniaki, choć
    > oczywiście sprawdzenie zgodności na stronie trwa minutę, więc na wszelki

    Żeby było jasne. Nie mam nic przeciwko ASrock, ale żeby deprecjonować
    innych producentów, to już zaczyna nieprzyjemnie "trącać" komerchą.
    Kingston natomiast, nie jest wybitnym producentem pamięci. Powiedziałbym,
    że raczej przeciętnym. W czasach gdzie pamięci typu noname zdarzały się
    czasami niekompatybilne - owszem królował, ale za kosmiczne ceny i nie
    zawsze jednak kompatybilne. Teraz są tańsi producenci pamięci (i lepsi)
    którzy w tych czasach byli niedostępni dla przeciętnego użytkownika
    (jeszcze drożsi niż Kingston). Np Crucial Ballistix, Corsair, Geil, Patriot
    czy G.Skill.
    I jeszcze jedno - nigdy nie udało mi się sprawdzić zgodności na stronie.
    Po prostu te pamięci, które oni testują są już tak archaiczne i tak niski
    wybór, że nikt chyba ich nie kupuje. Taka sobie mała ściema.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 9. Data: 2012-12-15 02:10:12
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-12-14 23:29, WiesłaW pisze:

    > Już nawet zaczynasz odpowiadać za innych? Tobie chyba strasznie się
    > nudzi :) Ja Wam proponuję pisać odrobinę mniej, ale bardziej z sensem.
    > Czyli Tobie i Chrisowi.

    Nie zawsze byłem za tym o czym piszesz, ale teraz popieram w 100%
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-12-15 13:43:53
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-15, Dawid <x...@n...pl> wrote:

    > Nie zawsze byłem za tym o czym piszesz, ale teraz popieram w 100%

    Liczysz że jest taki łatwy? Przynajmniej kawę byś mu postawił.

    Co to za głupi zwyczaj z takimi tekstami typu "nie zawsze się
    z Tobą zgadzam, ale teraz jesteś super". Widzę to prawie
    codziennie na różnych forach.

    pozdrawiam,
    PK