  • 1. Data: 2019-04-24 13:31:00
    Temat: Wymiana świec i kabli WN
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Za tydzień jadę ww trasę i oczywiście auto zaczeło mi się psuć.
    Pan mechanik powiedział że po weekendzie może.

    I teraz tak pacjent mazda 6 LPG.

    Pytanie czy kupować orginalny zestaw kabli i świec za 400 zł firmy HGK?
    Czy są jakieś sensowwne zamienniki?

    Pytanie dwa.
    Kiedyś wymieniałem świece w motorynce.
    Pytanie czy w samochodzie wymaga to jakiejś magi czy wystarczy:
    wykręcić stare i wkręcić nowe?

  • 2. Data: 2019-04-24 14:23:02
    Temat: Re: Wymiana świec i kabli WN
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >I teraz tak pacjent mazda 6 LPG.
    >Pytanie czy kupować orginalny zestaw kabli i świec za 400 zł firmy

    A wiadomo, ze to kable/swiece ?

    >Pytanie dwa.
    >Kiedyś wymieniałem świece w motorynce.
    >Pytanie czy w samochodzie wymaga to jakiejś magi czy wystarczy:
    >wykręcić stare i wkręcić nowe?

    Ogolnie wymienia sie tak samo.
    Ale w szczegolach ... zobacz na youtuba, moze akurat ktos sfilmowal.

    No i ... w samochodach czasem nie ma kabli.

    Wykrec swiece, obejrzyj, ustaw przerwe ... jesli nic nie zauwazysz, to
    moze wystarczy same kable.

    J.

  • 3. Data: 2019-04-24 14:42:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 14:24:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A wiadomo, ze to kable/swiece ?
    Auto zachowuje sie jakbym startował z trójki.
    Oraz wyskakuje check co jakiś czas.
    Pojechałem do gazownika który podłłaczył kompa i powiedział że jest problem
    z cewką i kablami.

    > Ogolnie wymienia sie tak samo.
    > Ale w szczegolach ... zobacz na youtuba, moze akurat ktos sfilmowal.
    dzieki to jest myśl

  • 4. Data: 2019-04-24 20:55:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Pojechałem do gazownika który podłłaczył kompa i powiedział że jest problem
    > z cewką i kablami.

    Komputer pokazuje błędy "wypadania zapłonu N" gdzie N to numer cylindra.
    M. in. ten błąd można samemu odczytać po OBD.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2019-04-24 23:58:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

    > Pojechałem do gazownika który podłłaczył kompa i powiedział że
    > jest problem z cewką i kablami.

    To pewnie jest problem z cewką ;) Wymienisz świece na darmo.

    Świec przed trasą to bym nie ruszał bo jak
    urwiesz/poluzujesz/niedokręcisz to się wkurzysz.

    Jak masz łatwy dostęp zdejmij obejrzyj kable, pomierz.
    Jeśli trudny to nowe lepiej założyć w ciemno.

    Ja cewkę zmieniłem w ciemno bo dostęp makabryczny.

    Można jeszcze zbudować układ czterech świec. Jeden kręci rozrusznikiem
    drugi obserwuje iskry.

    https://youtu.be/HiM_V1WS1UY?t=156

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2019-04-25 06:28:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > https://youtu.be/HiM_V1WS1UY?t=156

    widze że prof Chris coraz bardziej popularny

  • 7. Data: 2019-04-25 07:45:52
    Od: p...@g...com

    --widze że prof Chris coraz bardziej popularny

    idzie w gore :-) ale konkurencja nie spi

    https://www.youtube.com/channel/UC9SoogoWnlKeUEfvBS4
    rzrw

  • 8. Data: 2019-04-25 09:10:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2019 07:45:54 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --widze że prof Chris coraz bardziej popularny
    >
    > idzie w gore :-) ale konkurencja nie spi
    >
    > https://www.youtube.com/channel/UC9SoogoWnlKeUEfvBS4
    rzrw

    kiedyś oglądałem te cztery kółka
    ludzie narzekali że z merytoryką kiepsko
    nie znam się to się nie wypowiem.

    Natomiast u chrisa podoba mi się to że jest wiecej treści a mniej pajacowania

  • 9. Data: 2019-04-25 09:28:54
    Od: p...@g...com

    --Natomiast u chrisa podoba mi się to że jest wiecej treści a mniej pajacowania

    polemizowalbym :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=sJEE3RBluRw

  • 10. Data: 2019-04-25 10:17:00
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2019-04-25 o 09:28, p...@g...com pisze:
    > --Natomiast u chrisa podoba mi się to że jest wiecej treści a mniej pajacowania
    >
    > polemizowalbym :-)
    > https://www.youtube.com/watch?v=sJEE3RBluRw

    https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo
    Po prostu trzeba mieć dystans do siebie :)
    A gawiedź internetowa powinna mieć trochę oleju pod makówką i nie łykać
    jak pelikan wszystkiego co w internetach napiszą...

    --
    viktorius