  • 1. Data: 2012-12-25 17:17:33
    Temat: Wymiana szyby przedniej samochodu
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    W Passacie wymieniałem szybę przednią w specjalizującym się zakładzie
    wymiany szyb. Po ok. roku czasu na obrzeżach przy szybie pojawiły się
    purchle, czyli rdza. Jak sądzę, przy wymianie (wycinaniu) uszkodzono
    lakier do gołej blachy. Chciałbym teraz w moim Toledo II wymienić
    przednią szybę, ma wiele "kropek" po uderzeniach żwiru, ale boję się
    powtórki sytuacji z Passata. Być osobiście to pan "specjalista" poczuje
    się obrażony i wygoni z warsztatu. Spisana umowa też nic nie daje, bo po
    wymianie niczego nie udowodnię. Jak zabezpieczyć się (o ile to możliwe)
    przed uszkodzeniem lakieru z powodu niechlujstwa, podczas wymiany w
    zakładzie wymiany szyb? Na dzień dzisiejszy lakier nie jest uszkodzony,
    mimo, że pojazd ma już kilkanaście lat.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2012-12-25 18:38:28
    Temat: Re: Wymiana szyby przedniej samochodu
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Być osobiście to pan "specjalista" poczuje się obrażony i wygoni z warsztatu.

    ROTFL.

    sz.

  • 3. Data: 2012-12-26 09:00:29
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    W dniu 2012-12-25 17:17, Tata pisze:
> [...]
    > przed uszkodzeniem lakieru z powodu niechlujstwa, podczas wymiany w
    > zakładzie wymiany szyb? Na dzień dzisiejszy lakier nie jest uszkodzony,

    no to tylko teraz mam potwierdzenie, bo w fiacie ojca 8 lat temu też
    wymieniano szybę z przodu, teraz całe podszybie jest zżarte przez rdze a
    jak patrzę na inne samochody z tego rocznika to blacharka przy szybie
    zdrowiutka, tak podejrzewałem że musieli coś poharatać przy wymianie...

  • 4. Data: 2012-12-26 09:02:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tata pisze tak:

    > Jak zabezpieczyć się (o ile to możliwe) przed uszkodzeniem lakieru
    > z powodu niechlujstwa, podczas wymiany w zakładzie wymiany szyb?

    Człowiek, który sprawę zna. Bez potrzeby nie otwiera ust. Pierwszy z
    brzegu wskazał bar. Potem gładko w nim opowieść snuł...

    1. jeszcze się taki nie urodził co by nie uszkodził
    2. lepiej dobrze wyskrobać niż trochę zostawić
    3. zbyt cienko zamazali blachę jakimś podkładem i dlatego zardzewiała

    > W Passacie wymieniałem szybę przednią w specjalizującym się zakładzie
    > wymiany szyb.

    W którym passacie? daj coś od siebie.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2012-12-26 09:03:46
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    tak się zastanawiam dlaczego przy wymianie szyby z uszczelką robią się
    uszkodzenia>? przecież starą szybę się rozbija i uszczelka wychodzi
    leciutko, a nową osadza się jak w fabryce

    co innego klejone gdzie trzeba usunąć stary klej...

  • 6. Data: 2012-12-26 09:17:25
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > W którym passacie? daj coś od siebie.

    VW Passat B4.

    Z ukłonami
    MJ

  • 7. Data: 2012-12-26 15:04:36
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2012-12-25 17:17, Tata pisze:> W Passacie wymieniałem szybę
> [...]
    > przed uszkodzeniem lakieru z powodu niechlujstwa, podczas wymiany w
    > zakładzie wymiany szyb? Na dzień dzisiejszy lakier nie jest uszkodzony,

    wymien sam. jest to proste o ile nie jest sie debilem z 2 lewymi rekami.
    no i garaz by sie przydal ale od biedy moze byc zadaszony parking.

  • 8. Data: 2012-12-29 09:57:21
    Od: "tor" <x...@o...pl>

    W normalnym zakładzie możesz być przy wymianie szyby i dają gwarancję na to
    co robią. Jak u mnie była wymieniana szyba, bo dostałem kamieniem, to cały
    czas byłem przy aucie i nikt nie robił problemów. Chłopaki normalnie wycieli
    szybę, wyczyscili stary klej, a potem przed polozeniem nowej, posmarowali
    calość specjalną farbą (podkładem). Jak wyschło, to dopiero poszedł ten
    czarny klej i na to szyba. Od wymiany mineło prawie 7 lat i nie ma śladu
    żadnej rdzy i itp.
    A co do podszybia. W autach różnie bywa. Czasem jest tak, że chłopaki biorą
    cię za wycinane a tu dziury lecą. Wtedy blacharz i dopiero nowa szyba.

    Pozdrawiam
    Tor