  • 11. Data: 2011-03-30 19:32:12
    Temat: Re: Wypadek w Niemczech - Assistance Compensy nie działa?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.03.2011 Pan Piskorz <p...@b...pl> napisał/a:

    > A to akurat jest głupia uwaga. Kupił przecież ubezpieczenie w razie
    > zdarzenia, które nastąpiło.
    >
    > Taka jest polska kultura ubezpieczeniowa, że TU unikają wypłaty
    > ubezpieczenia lub oferują produkty, gdzie szkoda prawie nie występuje.

    To oczywiście prawda, niemniej OWU trzeba czytać, nie ma jakiegokolwiek
    usprawiedliwienia dla tych, co nie czytają. Prawdziwy problem z polskimi TU
    jest taki, że próbują dymać ubezpieczonych naciągając lub działając
    sprzecznie z TU. Mam kilka przykładów z rodziny z konkretnymi sytuacjami i
    konkretnymi TU. Niemieckie pochodzenie kapitału nic nie zmienia, robią w
    chuja tak samo, jak teoretycznie rdzennie polskie firmy.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2011-03-30 20:09:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2011 19:18), Pan Piskorz wrote:

    > A to akurat jest głupia uwaga. Kupił przecież ubezpieczenie w razie
    > zdarzenia, które nastąpiło.

    Ale pod konkretnymi warunkami, których nie spełnił.

    Jeżeli go interesowało ubezpieczenie pokrywające koszt holowania przez
    kogokolwiek innego niż ubezpieczyciel, to po prostu kupił ubezpieczenie
    niedostosowane do swoich potrzeb. Coś jak za małe buty :).

    p. m.

  • 13. Data: 2011-03-30 20:13:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/30/2011 12:18 PM, Pan Piskorz wrote:

    > A to akurat jest głupia uwaga. Kupił przecież ubezpieczenie w razie
    > zdarzenia, które nastąpiło.

    UWaga jest akurat bardzo słuszna, tylko może źle sformułowana.
    Po prostu trzeba przed kupieniem pytac pytac i jeszcze raz pytac czego
    ubezpieczenie nie obejmuje, zeby potem nie byc zdziwionym.

    > Taka jest polska kultura ubezpieczeniowa, że TU unikają wypłaty
    > ubezpieczenia lub oferują produkty, gdzie szkoda prawie nie występuje.
    >
    > Pracuję dla niemieckiej firmy ubezpieczeniowej i coś podobnego miejsca
    > nie ma. Ale 75 lat istnienia i bardzo duża konkurencja zobowiązuje.

    pieprzysz jak potłuczony.
    i tu i tam w zapisach umowy znajdzie co jest wyłaczone z ubezpieczenia
    i tu i tam firmy ubezpieczeniowe tego nie pokrywaja

    różnica jest tylko taka, ze jak sie w niemczech ludzie dowiedzą, że
    jednak racji nie mają, to ciężko wzydchaja i nie maja do nikogo wiecej
    pretensji co najwyzej do samych siebie.
    W polsce natomiast, wiesza sie firme ubezpieczeniowa za jaja mimo, że
    wina lezy po zupełnie drugiej stronie.

    > W Bolandzie można opylić wszystko.

    i bardzo dobrze.

  • 14. Data: 2011-03-31 11:05:43
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 14:21:33 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Dają, gdy nie jesteś uczestnikiem wypadku odwiezionym karetką, tylko
    > zostajesz przy samochodzie.

    I ku..a :)
    To zajebi ście :)
    "Proszę ładuj we mnie lekko, aby mnie nie trzeba było odwozić do szpitala"
    - rzekł ubezpieczony posiadający Assistance w Compensie :)

    Co to za popier...ny argument?
    Właśnie chyba osoba która "pojechała karetką do szpitala" jest bardziej
    przewalone od osoby która może samodzielnie funkcjonować i której nic
    poważnego się nie stało w wypadku - PRAWDA?

  • 15. Data: 2011-03-31 11:13:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > przewalone od osoby która może samodzielnie funkcjonować i której nic
    > poważnego się nie stało w wypadku - PRAWDA?

    Ale ubezpiecznie nie jest na przewalenie, tylko na określone zdarzenie i
    wymaga określonego sposobu zachowania po nim.

    P.S.
    Żeby nie było - nie popieram takiego wykręcania się ubezpieczyciela, pisałem
    co powinien zrobić.
    Tłumaczę tylko znaczenie niektórych zapisów w OWU assistance, z których
    rozumieniem niektórzy mają kłopoty.

  • 16. Data: 2011-04-01 11:09:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Supera" <n...@w...jest.to> napisał
    w wiadomości news:imv6ov$pic$1@news.onet.pl...

    > Dlatego, że zaproponowane usługi nic mi nie dają. Z tego co
    > piszesz, za 100 zł/rok mogę sam zapłacić za holowanie samochodu
    > po wypadku i sam zapłacić za powrót do domu, tak? Pracujesz w
    > Compensie?

    Po prostu - odrob prace domowa i przeczytaj warunki przed
    zaplaceniem, albo przed wypadkiem. a im mniejszy druk tym
    staranniej trzeba czytac :-)

    Warunki naprawde wygladaja dosc typowo i pewnie sie jeszcze nie raz
    nadziejesz.
    Trzeba tez troche pomyslec ze za 100 zl rocznie to pewnie im sie
    nie bedzie chcialo nie wiadomo jakich wyplat ponosic. Chetnie
    zaplaca 200zl za lawete, ale nie za holowanie wraku z Hiszpanii do
    Polski. Ubezpieczyciel jest od zarabiania, nie od dogadzania
    klientom :-)

    Do tego przeczytac warunki AC, moze holowanie wynika z tej polisy,
    albo zaplaca za naprawe po niemieckich stawkach.

    A jak bardzo chcesz, to zglos do UOKiK ten zapis, faktycznie -
    konsument moze byc po wypadku nieprzytomny i nie miec mozliwosci
    wezwac innego holownika, albo policja wezwie za niego, bo drogi nie
    moze blokowac, zostanie wciagnety w rejestr klauzul niedozwolonych
    i nie beedzie mogl byc stosowany przez nikogo w przyszlosci.

    J.

  • 17. Data: 2011-04-01 15:07:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w
    > Pracuję dla niemieckiej firmy ubezpieczeniowej i coś podobnego
    > miejsca nie ma. Ale 75 lat istnienia i bardzo duża konkurencja
    > zobowiązuje.
    > W Bolandzie można opylić wszystko.

    A ta niemiecka firma jak sie nazywa i gdzie ma swoje OWU wystawione
    ?

    Moge zaczac analizowac OWU Allianz.pl, czy to podlega pod Bolande
    ?

    J.

  • 18. Data: 2011-04-02 18:45:10
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 13:08:28 +0200, Krzysiek Supera napisał(a):

    > - samochód zastępczy ("na kilka dni") albo zwrot kosztów powrotu do domu ze
    > szpitala przysłyguje mi WYŁĄCZNIE jeżeli samochód zostanie zholowany przez
    > Assistance Compensy

    Większość ubezpieczycieli ma takie zastrzeżenia. Wydaje mi się jednak że
    powinno tam też być coś o "uniemożliwiających okolicznościach".

    Jako że na większość autostrad są wyłączności dla firm holujących i nikt
    obcego holownika nie dopuści, to pieniądze powinny być do odzyskania,
    nawet jeśli się nie "trudzili" napisaniem tego w OWU.

    Musisz się spytać kogoś wyspecjalizowanego w ubezpieczeniach
    komunikacyjnych.

    --
    Pzdr.
    Mega