  • 1. Data: 2015-08-24 00:08:55
    Temat: Wyścigowy debiut
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    To mam za sobą debiut w wyścigach górskich.
    GSMP Sopot 2015 ukończone.

    Zabawa fajna, ale mało jeżdżenia - w sumie w ciągu weekendu 11 podjazdów po
    3km.
    Wynik słaby, bo "fura się nie napędza" ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=6RSn3_UjU3M

  • 2. Data: 2015-08-24 12:47:23
    Temat: Re: Wyścigowy debiut
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 24.08.2015 o 00:08, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > 3km.
    > Wynik słaby, bo "fura się nie napędza" ;)

    fajnie ;)
    to bez pilota?
    co to za "antyradar" świeci na kolana pilota?
    co myślisz o oponach Profil na deszcz?

    Łukasz

  • 3. Data: 2015-08-24 13:22:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    >To mam za sobą debiut w wyścigach górskich.
    >GSMP Sopot 2015 ukończone.

    Czym sie roznia wyscigi od rajdu ?

    J.

  • 4. Data: 2015-08-24 18:03:22
    Od: <4...@4...180322.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Czym sie roznia wyscigi od rajdu ?

    Robiłes wyścig spacji przed znakiem zapytania teraz urządzasz rajd...

    <http://sjp.pwn.pl/sjp/rajd;2573384>

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-08-24 20:28:38
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    To mam za sobą debiut w wyścigach górskich.
    GSMP Sopot 2015 ukończone.

    Więc mówisz, że Sopot i góry? Hmmm..... Góry wyglądają tak
    http://www.romaniajournal.ro/wp-content/uploads/2015
    /07/transfagarasan.jpg
    :)
    Wojtek

  • 6. Data: 2015-08-24 20:43:58
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-08-24 o 00:08, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > 3km.
    > Wynik słaby, bo "fura się nie napędza" ;)

    A Pani Pyra, to gdzie? - że grzecznie zapytam?
    Dołączam się do pytania o antyradar:)

  • 7. Data: 2015-08-24 20:57:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > 3km.
    > Wynik słaby, bo "fura się nie napędza" ;)

    coś Ci chyba z zestopniowaniem skrzyni nie wyszło. Koło 30 sek, i
    poźniej na trójce ogranicznik Ci się załącza :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2015-08-24 21:21:15
    Od: <9...@7...212115.invalid> (Tom N)

    wowa w

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    > GSMP Sopot 2015 ukończone.

    > Więc mówisz, że Sopot i góry? Hmmm..... Góry wyglądają tak
> [...]

    A nie tak:
    <https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd
    9GcR9Z6hhgFZSpJzsUwrz43-oW4Qp1giQzFcT_uAb1poupMQGemO
    d5Q>
    ? ;P

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-08-24 23:15:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 24 Aug 2015 12:47:23 +0200, dddddddd napisał(a):

    > fajnie ;)
    > to bez pilota?

    Wyścigi są bez pilota

    > co to za "antyradar" świeci na kolana pilota?

    Metromierz zwany też halda.
    Potrafi mierzyć czas, odległość i jeszcze parę pierdół :)

    > co myślisz o oponach Profil na deszcz?

    Ale których?
    Slickach?
    Na Profilach nie jeździłem, ale pewnie po docięciu będą ok, ale tylko w
    najbardziej miękkiej mieszance i pod warunkiem że uda się utrzymać ich
    temperaturę.
    W ruchu drogowym, gdzie nie uda się utrzymać temperatury będzie dramat.

  • 10. Data: 2015-08-24 23:40:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 24 Aug 2015 13:22:55 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Czym sie roznia wyscigi od rajdu ?

    To długa historia różnic które obecnie nieco się zacierają.

    Tak oryginalnie rajd samochodowy polegał na tym, że wyznaczona była trasa
    rajdu (podzielona na etapy - zazwyczaj dzienne), zazwyczaj dość długa
    (setki albo i tysiące kilometrów), załogi startują po kolei (każdy o
    określonej godzinie) i przejeżdżają trasę opisaną w książce drogowej.
    Suma czasów którą zajęło przebycie poszczególnych etapów to wynik.
    Wszystko odbywało się na drogach publicznych, normalnie w ruchu drogowym.

    A z kolei wyścigi płaskie odbywały się na jakimś torze - czyli zamkniętym
    odcinku drogi biegnącym najczęściej w kółko, najczęściej ze wspólnego
    startu.

    Potem rajdy ewoluowały w stronę podziału trasy na zamknięte odcinki
    specjalne i dojazdowe gdzie jedzie się bez pomiaru czasu.
    Ale nadal w rajdach jeździ się z pilotem który kiedyś był raczej
    nawigatorem, a dziś jego rola to czytanie notatek dotyczących odcinków
    specjalnych które załoga przygotowuje podczas wcześniejszego zapoznania z
    trasą.

    W wyścigach pilota nie ma, bo odbywają się na prostej i krótkiej trasie na
    której nie ma obaw że ktoś się zgubi.

    Wyścigi góskie to z kolei twór gdzie wyścig odbywa się na zamkniętej drodze
    biegnącej pod górę - trasa również krótka, bez jazdy w ruchu drogowym, więc
    mogą startować samochody wyścigowe (nawet bolidy).