  • 1. Data: 2015-08-21 11:13:03
    Temat: używanie świateł niezgodnie z przeznaczeniem
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    W świecie mandatowania kierowców mrugających długimi za "używanie
    świateł niezgodnie z przeznaczeniem", kierowców używających ledów jako
    postojówek/kierunkowskazów za używanie niewłaściwych źródeł światła nie
    przewidzianych przez producenta do tej roli, oraz jednoczesnej
    konieczności jeżdżenia w dzień na światłach mijania przyszło mi na myśl
    jedno pytanie:

    czy używanie w dzień świateł mijania (których główna rola polega na
    oświetlaniu a nie na zaznaczaniu położenia!) jest zgodne z ich
    przeznaczeniem przewidzianym przez producenta?

    Przecież, do licha, nie do tego zostały stworzone. To jest ewidentne
    "używanie świateł niezgodnie z przeznaczeniem".

  • 2. Data: 2015-08-21 11:24:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-21 o 11:13, zhbick pisze:
> [...]
    >
    > Przecież, do licha, nie do tego zostały stworzone. To jest ewidentne
    > "używanie świateł niezgodnie z przeznaczeniem".

    Jak myślisz, że przepisy mają wiele wspólnego z logiką, to jesteś w
    dużym błędzie. Część przepisów i owszem, ale szczególnie te nowsze mają
    za cel "bezpieczeństwo (finansowe państwa)".
    Jakoś trzeba te zaplanowane 1.600.000 mandatów zebrać.
    Jacek
    PS
    też płaciłem z "używanie świateł niezgodnie z przeznaczeniem" migając
    długimi, aby powiadomić o radarowcach

  • 3. Data: 2015-08-21 23:27:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-21 o 11:24, Jacek pisze:

> [...]
    > Jacek
    > PS
    > też płaciłem z "używanie świateł niezgodnie z przeznaczeniem" migając

    Przecież można używać "długich" w celu ostrzeżenia o niebezpieczeństwie,
    innych uczestników ruchu... A taki patrol to jak nie patrzeć
    niebezpieczeństwo. Raz że zaparkowany w pasie drogowym, dwa że "ludzie"
    na poboczu/często jezdni i 3, zagrożenie finansowe...

    Lewis

  • 4. Data: 2015-08-22 05:17:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-21 23:27, Lewis wrote:

> [...]
    > niebezpieczeństwo. Raz że zaparkowany w pasie drogowym, dwa że "ludzie"
    > na poboczu/często jezdni i 3, zagrożenie finansowe...

    No i policja sama twierdzi, ze ustawia się w wyłącznie w miejscach
    niebezpiecznych;)

    Shrek

  • 5. Data: 2015-08-22 14:49:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-22 o 05:17, Shrek pisze:

    > No i policja sama twierdzi, ze ustawia się w wyłącznie w miejscach
    > niebezpiecznych;)
    Tylko gadaj tu z takim, jak on jest po licznych szkoleniach, gdzie go
    uczą, jak rozmawiać z obywatelem przed strzyżeniem portfela, aby za
    bardzo nie podskakiwał. Jego alternatywa: "odmawia pan przyjęcia mandatu
    i piszemy wniosek do sądu grodzkiego?" wygląda na mało interesującą.
    Wolałem stracić i teraz sobie trochę ulżę na p.m.s. może jakiś policjant
    to czyta, a może nawet i jest katolikiem i dotrze do niego, że łamią
    przykazania 7 i 8 a może i 10 ;-)
    Jacek

  • 6. Data: 2015-08-22 14:57:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-22 14:49, Jacek wrote:

> [...]
    > Wolałem stracić i teraz sobie trochę ulżę na p.m.s. może jakiś policjant
    > to czyta, a może nawet i jest katolikiem i dotrze do niego, że łamią

    Raczej wątpię, choć przykazań nie znam.

    Ja bym wziął jednak wezwanie do sądu, a w sądzie zeznałbym, że widziałem
    dziwnie zachowującego sie psa na poboczu i ostrzegałem, bo przecież może
    komuś wybiec na drogę:P Sam widzisz - nawet fałszywych zeznań składać
    nie trzeba;)

    Shrek.

  • 7. Data: 2015-08-22 15:11:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-22 o 14:57, Shrek pisze:

> [...]
    > dziwnie zachowującego sie psa na poboczu i ostrzegałem, bo przecież może
    > komuś wybiec na drogę:P Sam widzisz - nawet fałszywych zeznań składać

    :-)

  • 8. Data: 2015-08-24 10:25:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-08-22 14:49, Jacek wrote:
> [...]
    >widziałem dziwnie zachowującego sie psa na poboczu i ostrzegałem, bo
    >przecież może komuś wybiec na drogę:P Sam widzisz - nawet fałszywych

    No i ostrzegalismy kierowcow, ze moze nastapic gwaltowne hamowanie ...

    J.