  • 1. Data: 2009-04-20 12:20:54
    Temat: Wysyłanie pliku do serwera.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Wysyłam plik do serwera WWW za pomocą

    <form name="CfgMemWrt" enctype="multipart/form-data" method="POST"
    ACTION="http://192.168.2.100:8080/upload">
    <input type="file" name="plik">
    <INPUT type="submit" VALUE="Upload">
    </form>

    Dane wysyłane są do mikrokontrolera a oprogramowanie "serwera" napisałem
    sobie sam.

    Mój problem jest taki, ze transmisja trwa dość długo, po wciśnięciu
    "Upload" kursor zamienia się w klepsydrę, stara strona pozostaje na
    ekranie i tak dopóki nie zakończy się transmisja.
    Nie za bardzo mogę coś wysłać wcześniej, bo muszę ustawić w nagłówku
    "Content-Length:" a to znam przecież dopiero po skompletowaniu całej
    zawartości strony.
    Bez "Content-Length:" mam problemy z poprawnym wyświetleniem strony.

    Jak można zrobić wyświetlenie informacji o postępie wgrywania plików w
    tym wypadku?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-04-20 12:29:43
    Temat: Re: Wysyłanie pliku do serwera.
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 14:20:54 +0200, Andrzej W. napisał(a):

    > [...]
    > Jak można zrobić wyświetlenie informacji o postępie wgrywania plików w
    > tym wypadku?

    Flash? Bo normalnie takiej możliwości nie ma.

    Napisz bliżej co chcesz osiągnąć - ja mam u siebie coś takiego (mniej
    więcej):

    <form ... onsubmit="document.getElementById
    ('dupa').style.display='block'">

    animowany.gif)">Czekaj cierpliwie...</div>

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 3. Data: 2009-04-20 12:37:38
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    ethanak pisze:
> [...]
    >
    > <form ... onsubmit="document.getElementById
    > ('dupa').style.display='block'">

    > animowany.gif)">Czekaj cierpliwie...</div>

    Na tyle na ile moja nieznajomość CSSa chyba pozwala mi to zrozumieć to
    właśnie to co podałeś chcę osiągnąć.
    Chcę poinformować użytkownika by był cierpliwy bo dwie minuty patrzenia
    na klepsydrę w IE każdego mogą doprowadzić do dziwnych pomysłów.

    Słyszałem coś o jakimś Ajaxie ale zupełnie nie wiem co to jest, w
    czasach kiedy bawiłem się htmlem to najlepszym do tego edytorem był vi...

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-04-20 13:01:21
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Andrzej W. pisze:
    > Słyszałem coś o jakimś Ajaxie ale zupełnie nie wiem co to jest, w
    > czasach kiedy bawiłem się htmlem to najlepszym do tego edytorem był vi...

    ...i nic się nie zmieniło ;>

    --
    Radek N.

  • 5. Data: 2009-04-20 13:04:43
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Wydaje mi się, że znalazłem coś co może mi pomóc:
    Transfer-Encoding: chunked

    Wedle opisu z poniższego linku pozwoli mi to rozwiązać problem z
    nieznajomością "Content-Length:" dla całej strony.
    http://www.httpwatch.com/httpgallery/chunked/

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2009-04-20 13:35:15
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 15:04:43 +0200, Andrzej W. napisał(a):

    > Wydaje mi się, że znalazłem coś co może mi pomóc: Transfer-Encoding:
    > chunked

    Nie.

    ethanak

  • 7. Data: 2009-04-20 13:43:34
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    ethanak pisze:

    > Nie.
    >
    > ethanak

    Dlaczego nie?
    Wydaje mi się, że pozwala mi to wysłać odpowiedz po kawałku zanim poznam
    jej całą zawartość.
    Czyli na początek pojawi się "Proszę czekać przygotowuje się do
    odebrania pliku xyz.doc".
    Jak stwierdzę, że przesyłka ma właściwy format to dopiszę "Odbieram plik".
    Po każdym odebranym 1k danych wyślę "."
    A jak coś pójdzie nie tak gdzieś po drodze do dopiszę "Przepraszam, nie
    udało się."

    "Content-Length:" zmuszało mnie do czekania aż będę znał kompletną
    odpowiedz, a "chunked" pozwala mi wysyłać jej poszczególne kawałki o
    znanej długości.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2009-04-20 14:22:28
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 15:43:34 +0200, Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    > jej całą zawartość.
    > Czyli na początek pojawi się "Proszę czekać przygotowuje się do

    I do tego musisz napisać własna przeglądarkę

    ethanak

  • 9. Data: 2009-04-20 15:19:14
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    ethanak pisze:

    > I do tego musisz napisać własna przeglądarkę

    Do tego piszę własny serwer, myślałem, że są już jakieś przeglądarki
    zgodne z HTTP/1.1....

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 10. Data: 2009-04-20 18:05:05
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    Andrzej W. pisze:

    > Do tego piszę własny serwer, myślałem, że są już jakieś przeglądarki
    > zgodne z HTTP/1.1....

    Przeglądarka FF obsługuje server push. Tą metodą serwer może w dowolnej
    chwili przesłać do przeglądarki obrazek.

    Paweł