  • 11. Data: 2019-08-20 13:24:57
    Temat: Re: Wyszło szydło z worka :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie ma. Miałem taką sytuację. Biegły nie zostawił na mnie suchej
    >nitki,
    >ale wniosek od policji był o ukaranie drugiego kierującego a nie
    >mnie. Nie
    >wiem jak by to wyglądało gdyby nie ciągnęło się to tyle czasu
    >(wykroczenia
    >przedawniają się po roku, sprawa była ponad rok od zdarzenia).

    A to byl biegly policji/prokuratury, czy oskarzonego ?

    Bo w zasadzie ... opinia powinna trafic do policji/prokuratora przed
    uplywem roku, i wtedy jeszcze mieli czas cie oskarzyc.

    Chyba ze im sie nie chcialo.

    Ale z taka opinia kontynuowali oskarzenie ? Czy biegly nie zostawil
    suchej nitki takze na tym drugim ?

    J.

  • 12. Data: 2019-08-20 13:57:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A to byl biegly policji/prokuratury, czy oskarzonego ?

    Biegły obwinionego.

    > Ale z taka opinia kontynuowali oskarzenie ? Czy biegly nie zostawil
    > suchej nitki takze na tym drugim ?

    Tu nikt nie oskarżał, bo to była sprawa o wykroczenie. Był tylko wniosek
    od policji i sąd.

    Facet finalnie dostał 100 zł za przewinienie... i 800 zł kosztów biegłego.

  • 13. Data: 2019-08-21 08:05:08
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 19 Aug 2019 21:19:00 +0200, J.F. napisał(a):

    [...]
    > Gdzies tam jeszcze w uzasadnieniu wyroku dla pierwszego kierowcy moze
    > sad napisac ze drugi kierowca sie przyczynil ... ale czy to ma jakas
    > moc prawna ?

    Dla ubezpieczyciela ma. Regresik.

  • 14. Data: 2019-08-21 08:09:25
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 20 Aug 2019 11:57:38 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    [...]

    > Biegły obwinionego.

    Tj na wniosek obwinionego i wyznaczony przez sąd?

    Czy też ludzie już się dowiedzieli, że każda strona może złożyć
    własną opinię/ekspertyzę (tak gdzieś od lipca 2015)?

    Tak z ciekawości pytam.

  • 15. Data: 2019-08-21 09:05:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2019 08:09:25 +0200, dantes napisał(a):
> [...]
    > Czy też ludzie już się dowiedzieli, że każda strona może złożyć
    > własną opinię/ekspertyzę (tak gdzieś od lipca 2015)?

    Eee - wydaje mi sie, ze od dawien dawna obwiniony moze zlozyc wlasna
    opinie - tzn wybranego i oplaonego przez siebe bieglego.
    I nawet jesli o tym nie wie, to adwokat mu podpowie.

    Chyba ze to byly sprawy z KK, a KW nie dotyczylo ?

    A potem sad majac dwie sprzeczne opinie wyznacza trzeciego bieglego
    :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-08-21 09:08:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2019 08:05:08 +0200, dantes napisał(a):
    > Dnia Mon, 19 Aug 2019 21:19:00 +0200, J.F. napisał(a):
    > [...]
    >
    > Dla ubezpieczyciela ma. Regresik.

    Ale taki samodzielny, tzn ubezpieczyciel sam podejmie decyzje ?
    Czy jesli druga strona tego nie uzna, to czeka ubezpieczyciela sprawa
    cywilna ?

    Troche latwiej byloby z OC, bo samodzielnie zmniejszy i to
    poszkodowany bedzie musial skladac pozew ... ale to zmniejszenie
    odszkodowania, a nie regres.

    J.

  • 17. Data: 2019-08-26 17:01:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    dantes <d...@q...com> wrote:

    > Tj na wniosek obwinionego i wyznaczony przez sąd?

    Trochę źle napisałem. Obwiniony odwołał się od wyroku, zaczął opowiadać
    bzdury, więc sąd -- żeby te bzdury zweryfikować -- powołał biegłego. Po
    wyroku obwiniony musiał opłacić część kosztów biegłego z własnej kieszeni.

  • 18. Data: 2019-08-31 09:00:35
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-08-21 08:05, dantes wrote:

    > Dla ubezpieczyciela ma. Regresik.

    Bzdura.

    Przyczynienie się to NIE JEST automatyczne stwierdzenie że szkoda
    powstała na skutek umyślnego działania. To jest co najwyżej działanie w
    zamiarze ewentualnym.

    Jak będziesz miał 60 na skrzyżowaniu z prędkością maksymalną 50 i ktoś
    wymusi na tobie pierwszeństwo doprowadzając do kolizji to BYĆ MOŻE się
    przyczynisz, ale nijak nie wynika z tego twoje umyślne działanie żeby
    doprowadzić do kolizji, w przypadku dobrej widoczności nawet twój zamiar
    ewentualny raczej nie przejdzie.

  • 19. Data: 2019-08-31 10:05:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-21 08:05, dantes wrote:

> [...]

    >działanie żeby doprowadzić do kolizji, w przypadku dobrej widoczności
    >nawet twój zamiar ewentualny raczej nie przejdzie.

    Grupy nie czytasz, tvn nie ogladasz :-)

    https://www.tvn24.pl/lodz,69/pieszy-wbiegl-mu-pod-ko
    la-kierowca-skazany-pieszy-niewinny,919413.html

    Po prawdzie to:
    - prawie udalo mu sie zatrzymac. Gdyby jechal przepisowo, to by sie
    udalo, wiec jego wina :-)
    Na drugi raz slabiej hamowac, to nie bedzie watpliwosci :-)

    -gdyby stuknal w drugi samochod, to prawdopodobnie (sprawdzic czy nie
    Szydlo) kierowca tamtego tez mialby sprawe.
    I bylby uznany winnym, bo jednak wjechal na czerwonym.
    Ale poszkodowanemu pieszemu zarzutow stawiac nie wypada ... choc sie
    zdarza.
    A moze i postawiono, ale o tym juz TVN nie wspomni.

    J.

  • 20. Data: 2019-09-01 06:48:23
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-08-31 10:05, J.F. wrote:
    > Grupy nie czytasz, tvn nie ogladasz :-)

    fakt, przerwę miałem

> [...]
    > zdarza.
    > A moze i postawiono, ale o tym juz TVN nie wspomni.

    i widzę że zmierzamy ku nowym poziomom absurdu

    w zasadzie prędkość zdarza mi się przekroczyć już tylko przy
    wyprzedzaniu, ale widzę że jak mi wtedy sarna wyskoczy i trafię na
    wrażliwą sędzinę to pójdę siedzieć za znęcanie się nad zwierzętami...