  • 21. Data: 2012-06-02 11:07:47
    Temat: Re: Wyższe składki na OC
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Andrzej Zbierzchowski

    > Bo zobacz, ile szmalu ubezpieczyciel musi na to zamrozić.

    Żaden ubezpieczyciel nie działa w ten sposób. Podobnie jak banki nie
    trzymają wszystkich pieniędzy w sejfie. Ubezpieczyciel szacuje ogólną
    wysokość odszkodowań, które będzie musiał wypłacić i na tej podstawie:

    a. ustala wysokość składek
    b. ustala "ilość szmalu, który musi zamrozić"

  • 22. Data: 2012-06-02 11:24:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dysiek,

    Saturday, June 2, 2012, 11:05:09 AM, you wrote:

    > O ilu takich przypadkach slyszales?

    W życiu? O kilku.

    Pytałeś o trudność spowodowania szkody a nie o jej prawdopodobieństwo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2012-06-02 11:47:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 02 Jun 2012 11:05:09 +0200 osobnik zwany Dysiek
    wystukał:

    > O ilu takich przypadkach slyszales?

    niewielu, dlatego OC jest tanie bo prawdopodobieństwo takiego zdarzenia
    niewielkie. Ale niezerowe. inaczej nie trzebaby ograniczać sumy
    ubezpieczenia

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 24. Data: 2012-06-02 12:00:53
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > W życiu? O kilku.
    >
    > Pytałeś o trudność spowodowania szkody a nie o jej prawdopodobieństwo.

    Znowu zaczyna się trollowanie...

  • 25. Data: 2012-06-02 12:53:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Jun 2012 08:17:05 +0200, Andrzej Zbierzchowski napisał(a):

    > Jak to zwiększają się koszty? Nie słyszałem, aby kwota gwarancyjna 600
    > tysięcy Euro została podniesiona a do tej wysokości ubezpieczyciel ma
    > obowiązek pokryć straty i kazdy ubezpieczyciel o tym wie od X lat.

    A kiedy slyszales zeby wyplata z OC siegnela maksa ? To jest nieistotny
    margines

    Ale jak sie kazdy poszkodowany zacznie domagac wyplaty w/g kosztorysu z
    ASO, doplaty za utrate wartosci, zastepczego auta na miesiac, to koszta
    rosna.
    Podejrzewam ze w kraju jest okolo miliona kolizji i wypadkow, wiec jak
    kazdy poszkodowany uzyska 2000zl wiecej, to ok 20mln poszkodowanych bedzie
    musialo zaplacic po stowie wiecej. Plus prowizja. Plus premia. Plus VAT :-)

    Blacharze tez nie chca za darmo pracowac, w wielu przypadkach naprawa
    nieoplacalna i szkoda calkowita - choc tu mozna polemizowac czy to wiecej
    czy mniej do wyplaty ..

    J.

  • 26. Data: 2012-06-02 14:37:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jun 2012, to wrote:

> [...]
    >
    > a. ustala wysokość składek
    > b. ustala "ilość szmalu, który musi zamrozić"

    c. sam się ubezpiecza.

    Takie ubezpieczenie oczywiscie *statystycznie* kosztuje, tak jak OC
    u kierowcy, znaczy składka jest wyższa niż kwota max razy prawdopodobieństwo
    że w jednym roku np. ponad 20 geniuszy pokasuje wiadukty, stacje benzynowe
    i pociagi (tacy co kasuja oczywiscie sa corocznie, ale nie w liczbie
    kilkudziesieciu rok w rok), więc aby zmiescic się w "limicie zapasów"
    (potrzebnych na odszkodowania) - płaci innemu ubezpieczycielowi lub
    "większemu" (towarzystwo reasekuracyjne) za cesję takich trudnych przypadków.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-06-02 16:19:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jqcin6$k68$1@inews.gazeta.pl...
    W dniu 02.06.2012 09:55, nazgul pisze:

    >Jeszcze nie widziałem aby kogokolwiek ścigano, osądzono i skazano
    >prawomocnym wyrokiem za to że nie je. Policja kiedy zatrzyma Cię do
    >kontroli nie interesuje się czy jadłes śniadanie czy nie.

    Pewnie dlatego, ze nasycenie kretynami pmsu juz danwo przekroczylo mase
    krytyczna.
    Co za debil.

  • 28. Data: 2012-06-03 16:57:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:3621940037$20120602112423@squadack.com...

    > W życiu? O kilku.
    >
    > Pytałeś o trudność spowodowania szkody a nie o jej prawdopodobieństwo.

    romóś ciongle we formje

  • 29. Data: 2012-06-04 09:07:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Jun 2012 10:26:04 +0200, Andrzej Zbierzchowski napisał(a):
    > Bo OC nie jest Ci tak naprawdę do niczego potrzebne. Nawet jeśli
    > spowodujesz dzwona to wydębienie od ubezpieczyciela odszkodowania to nie
    > Twoje zmartwienie tylko tego, komu przywaliłeś.

    Pozornie. Jak sie ten przywalony zdenerwuje, to pozwie cie do sadu.
    Ubezpieczyciela automatycznie tez, ale juz np lepiej dla ciebie zeby
    ubezpieczyciel ni zbankrutowal.

    Glowy nie dam o dalszym losie .... bedzie wyrok, ubezpieczyciel zaplaci,
    czy jest szansa naslac na ciebie komornika ?

    J.

  • 30. Data: 2012-06-04 09:08:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jun 2012 11:24:22 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Dysiek,
    >
    > W życiu? O kilku.
    > Pytałeś o trudność spowodowania szkody a nie o jej prawdopodobieństwo.

    Ale to bedzie twoja wina, czy stacji, bo ma niewlasciwe zabezpieczenia ?

    No dobra, mozna zajechac droge cysternie z benzyna, ktora wpadnie na budke
    z grillem. Albo przeleciec przez plot do rozdzielni pradu i spalic
    transformator.

    P.S. Jesli mi sie zapali samochod stojacy na parkingu, osmale inne
    sasiednie ... to wyplata z OC sie nalezy czy nie ?
    Wszak zdarzenie to raczej nie jest zwiazane z ruchem pojazdu

    J.