  • 11. Data: 2014-01-31 13:45:51
    Temat: Re: Xperia Z1 Compact - w końcu ruch w dobrym kierunku
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-31 13:22, Chris wrote:
    > AL nabazgrał(a):

    > Chyba dłużej, a cena wynika z tego że muszą się zwrócić koszta
    > projektowania tego, same części to nie wszystko.

    > SGS4 4.9" :)

    pomijajac, ze brzydki jak noc (o gustach sie nie dyskutuje), zle sie go
    trzyma, palcuje sie obudowa no i wielgasny, za wielgasny.
    HTC One mi sie podoba - ale tu wada - brak rozszerzenia o karty SD,
    jakos mnie powstrzymuje... (moze bym i wielkosc przebolal, moze...)

    > TYlko pytanie ile ludzi to kupi, bo zapaleńców na nowości i full wypasy
    > jest dużo mniejszy % niż tych co kupują to co operator daje za 1-50zł

    ja mysle, ze sporo ludzi ma wstet do 5" olbrzymów.
    Mnie by wystarczyl 3.7" ponownie.
    Zona ma 4" ekran w swoim HTC - w sumie tez OK, wieć z blaku laku 4.3"
    jest jeszcze akceptowalne.
    Założyłem sobie, że powyżej 4.5" to jak na telefon przesada.
    Jak bede potrzebowal wiekszy - to sobie wezmne tablet 7" - bedzie
    wygodniej :P

    > Lenowo, ZTE i coś tam jeszcze to też chończyki a telefony robbią
    > przyzwoite, nowoczesne, wydajne itd.

    ale ani Lenovo, ani ZTE nie maja na ten przyklad NFC (jakis niepopularny
    w Chrl)
    Chce tez telefon, ktory sie wyrozni (stylistycznie i jakas funkcja np.
    dodatkowo wodo i kurzo odporny), czego po Chinczykach raczej ciezko sie
    spodziewac.
    Wszak jak mam tyle kasiory wywalic na telefon, to zakladam, ze ma sluzyc
    kolejne 4 lata.
    (a dwie karty SIM mnie nie kreca - tzn fajnie to miec, ale i tak bym
    tego nie wykorzystal - pakiet danych mam w abo - wystarcza, a modem z
    karta Aero2 jako rezerwowy do laptopa juz mam.

    > Ja oddałem dziecku :)

    nie skarce dziecka taka ciezka cegla (180g) jak DesireZ ;)

    Syn uzywa wciaz Nokii 5230, wspomaga sie GalaxyTabem i niech nie placze,
    ze chce miec tez telefon z androidem :)

  • 12. Data: 2014-01-31 14:09:23
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

    > pomijajac, ze brzydki jak noc (o gustach sie nie dyskutuje), zle sie go
    > trzyma, palcuje sie obudowa no i wielgasny, za wielgasny.

    A miałeś go kiedyś w ręku, dla mnie nie jest za duży, nie mam problemu
    palcowania, wielgaśny to jest Z1

    > HTC One mi sie podoba - ale tu wada - brak rozszerzenia o karty SD, jakos
    > mnie powstrzymuje... (moze bym i wielkosc przebolal, moze...)

    Wielkość ta sama, głupi SENSE (wcześniejszy był super) a pamięci wbudowanej
    wystarczy bez problemu.

    > ja mysle, ze sporo ludzi ma wstet do 5" olbrzymów.
    > Mnie by wystarczyl 3.7" ponownie.

    iPhone :)

    > Zona ma 4" ekran w swoim HTC - w sumie tez OK, wieć z blaku laku 4.3" jest
    > jeszcze akceptowalne.

    Jak ktoś używa w 90% tylko jako słuchawka telefonu to i 3.5" jest za dużo.

    > Założyłem sobie, że powyżej 4.5" to jak na telefon przesada.
    > Jak bede potrzebowal wiekszy - to sobie wezmne tablet 7" - bedzie
    > wygodniej :P

    Miałem ten sam dylemat kiedyś, teraz nie żałuję bo trzyma się wygodnie,
    przegląda neta wygodnie, mi pasuje ale jak pisałęś o gustach się nie
    dyskutuje.

    > ale ani Lenovo, ani ZTE nie maja na ten przyklad NFC (jakis niepopularny w
    > Chrl)

    TURKCELL T11/ZTE RACER II
    ZTE BLADE II

    ZTE KIS

    ZTE TURKCELL MAXIPLUS5

    > Chce tez telefon, ktory sie wyrozni (stylistycznie i jakas funkcja np.
    > dodatkowo wodo i kurzo odporny), czego po Chinczykach raczej ciezko sie
    > spodziewac.

    Mi się podoba i podobny do HTC ONE
    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/oppo/find5/Oppo-Find-5
    .html

    ps. ma NFC :)

> [...]
    > nie wykorzystal - pakiet danych mam w abo - wystarcza, a modem z karta
    > Aero2 jako rezerwowy do laptopa juz mam.

    Ja mam podobnie, znaczy modem/router ZTE do Aero2 jako wspomagacz do tabletu
    albo duże paczki danych do zassania.

    > nie skarce dziecka taka ciezka cegla (180g) jak DesireZ ;)
    > Syn uzywa wciaz Nokii 5230, wspomaga sie GalaxyTabem i niech nie placze,
    > ze chce miec tez telefon z androidem :)

    Mój ma 5 lat więc niech ma smartfona i niech się uczy jak się to obsługuje
    :) a wspomaga się iPadem albo Sony Tablet S

  • 13. Data: 2014-01-31 14:43:25
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-31 14:09, Chris wrote:

    > Mój ma 5 lat więc niech ma smartfona i niech się uczy jak się to
    > obsługuje :) a wspomaga się iPadem albo Sony Tablet S

    5 lat i ma juz telefon (i taki nieygodny dla raczki dziecka)?

    Moj ma 13lat, wiec coraz bardziej mi placze, ze potrzebuje, etc.
    Ale z tymi potrzebami jest tak, ze pewnie koledzy maja, to tez chce.
    Tyle, ze Nokie laduje raz i na ponad tydzien starcza a i tak bywa, ze
    nie naladuje. Natomiast jak znam zycie ze smartfonem mialbym go ciezko
    namierzyc i tlumaczylby sie koncem baterii (widze, jak to wyglada z
    tabletem i ile tam aplikacji naraz jest uruchomionych - normalnie tablet
    zyje wlasnym zyciem ;)

  • 14. Data: 2014-01-31 14:54:13
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

    > 5 lat i ma juz telefon (i taki nieygodny dla raczki dziecka)?

    Desire Z jest mały i wygodny dla małych rączek

    > Moj ma 13lat, wiec coraz bardziej mi placze, ze potrzebuje, etc.
    > Ale z tymi potrzebami jest tak, ze pewnie koledzy maja, to tez chce.

    Tu nie chodziło o płacz czy kolegów tylko o kontakt z rodzicami a mając 4
    lata sam już pisał SMS-y, dobra nauka pisania i czytania.
    Rozwinięcie tamatu nie na forum. więc proszę o nie kontynuowanie tematu.

> [...]
    > namierzyc i tlumaczylby sie koncem baterii (widze, jak to wyglada z
    > tabletem i ile tam aplikacji naraz jest uruchomionych - normalnie tablet

    Ja mam nawyk podpinania tel na koniec dnia do ładowarki obojętnie czy ma 5%
    czy 80% naładowania.

  • 15. Data: 2014-02-01 00:36:24
    Od: atm <...@v...pl>

    Ekran lepszy niz w Z1:
    http://www.gsmmaniak.pl/273328/sony-xperia-z1-compac
    t-opinie/

    Batera tez sie sprawuje bardzo dobrze:
    http://blog.gsmarena.com/sony-xperia-z1-compact-batt
    ery-test/

  • 16. Data: 2014-02-01 12:30:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Jan 2014 10:30:18 +0100, AL napisał(a):
    > Przynajmniej Sony zrozumiala - czego Samsung nie potrafi zrozumiec przez
    > lata - ze nie kazdy oczekuje ekranu wielkosci dachówki jesli chce miec
    > szybki i w miare nowoczesny telefon tzw flagowiec (S3mini, S4mini w
    > przypadku Samsunga to wyekstrachowane z wielu cech pseudo blizniaki
    > wiekszych braci).

    No nie wiem ... jak rozpoznac ze to "flagowiec" ?
    Musi sie wyrozniac, zeby wzbudzac zazdrosc, najlepiej wielkoscia :-)

    No chyba ze zle zrozumialem i nie chodzi ci o "flagowosc" a o
    wyposazenie ... ilosc funkcji w samsungach przeraza. Zycia (telefonu)
    nie starczy na poznanie wszystkich. Dorze ze te tranzystory teraz
    takie male, bo jak oni to wszystko upchneli ...

    A potrzebne te funkcje w wiekszosci tak tak jak umarlemu kadzidlo.
    Za to tych naprawde potrzebnych nie ma.

    J.

  • 17. Data: 2014-02-01 12:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Jan 2014 12:51:56 +0100, Chris napisał(a):
> [...]
    > niestety ale to musi kosztować bo nie ma tam tanich procków, tandetenj

    Juz kiedys pytalem ... tablety, ekran jakby wiekszy, procki szybsze, a
    cena kilka razy mniejsza.

    J.

  • 18. Data: 2014-02-03 08:25:33
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    J.F. nabazgrał(a):

    > Juz kiedys pytalem ... tablety, ekran jakby wiekszy, procki szybsze, a
    > cena kilka razy mniejsza.

    Ale w 99% tablety nie ma modułu GSM którego dołożenie kosztuje i to sporo.

  • 19. Data: 2014-02-03 11:24:21
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2014-02-03 08:25, Chris pisze:

    > Ale w 99% tablety nie ma modułu GSM którego dołożenie kosztuje i to
    > sporo.

    Co ty mówisz.. Myślę że na dzień dzisiejszy to taki moduł ma 50%
    wychodzących z fabryk tabletów. No może trochę mniej, ale tylko trochę.

  • 20. Data: 2014-02-03 11:31:38
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Co ty mówisz.. Myślę że na dzień dzisiejszy to taki moduł ma 50%
    > wychodzących z fabryk tabletów. No może trochę mniej, ale tylko trochę.

    Pokaż mi je bo jakoś nie widzę w ofertach.