  • 1. Data: 2014-01-31 10:30:18
    Temat: Xperia Z1 Compact - w końcu ruch w dobrym kierunku
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    Przynajmniej Sony zrozumiala - czego Samsung nie potrafi zrozumiec przez
    lata - ze nie kazdy oczekuje ekranu wielkosci dachówki jesli chce miec
    szybki i w miare nowoczesny telefon tzw flagowiec (S3mini, S4mini w
    przypadku Samsunga to wyekstrachowane z wielu cech pseudo blizniaki
    wiekszych braci).

    Teraz w koncu mamy prawdziwego flagowca z akceptowalnej (dla mnie)
    wielkosci ekranem 4.3"
    http://www.mgsm.pl/pl/aktualnosci/3240/Sony:-Z1-Comp
    act-i-nowe-dodatki.html

    Pora teraz poczekac, az cena spadnie po premierze do normalniejszej i
    pora ruszyc na zakupy :)

  • 2. Data: 2014-01-31 10:38:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-31 10:30, AL wrote:
> [...]
    act-i-nowe-dodatki.html

    > Pora teraz poczekac, az cena spadnie po premierze do normalniejszej i

    Druga rzecz to analiza wynikow sprzedazy za jakis czas. Moze sie okazac,
    ze tylko my dwaj kupimy ten model, reszta pojdzie w dachowki ;]

  • 3. Data: 2014-01-31 11:35:44
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 31.01.2014 10:30, AL pisze:
> [...]
    > wiekszych braci).
    >
    > Teraz w koncu mamy prawdziwego flagowca z akceptowalnej (dla mnie)
    Co ma tutaj ekran do "gadania?" 4.2 albo 4.5 cala jest nieakceptowalny
    dla oka? Czy może rozmiar obudowy ma znaczenie? 4.3 calowy alcatel 995
    jest taki sam długi jak LG l9 2. jest też grubszy, szerszy i cięższy o 4
    gramy. Wspomniany compact będzie o 1.5mm krótszy, ale o naście gram
    cięższy. Moim zdaniem wielkość ekranu może być wstępnym wskaźnikiem, ale
    nie jest przesądzająca.....

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-01-31 12:00:30
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

> [...]
    act-i-nowe-dodatki.htm
    > Pora teraz poczekac, az cena spadnie po premierze do normalniejszej i pora

    Raz piszesz że cena akceptowala a za chwię że będziesz czekał aż cena
    spadnie .. zdecyduj się ..

  • 5. Data: 2014-01-31 12:28:26
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-01-31 12:00, Chris pisze:
    > AL nabazgrał(a):

    act-i-nowe-dodatki.htm

    > Raz piszesz że cena akceptowala a za chwię że będziesz czekał aż cena
    > spadnie .. zdecyduj się ..

    Czegoś nie doczytałeś, bo AL napisał o akceptowalnej wielkości ekranu, a
    nie o akceptowalnej cenie.

    Telefon ciekawy, ale 2000zł to lekka przesada.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 6. Data: 2014-01-31 12:29:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 31 Jan 2014 11:35:44 +0100 osobnik zwany ToMasz
    napisał:

> [...]
    > gramy. Wspomniany compact będzie o 1.5mm krótszy, ale o naście gram
    > cięższy. Moim zdaniem wielkość ekranu może być wstępnym wskaźnikiem, ale

    a te 2 gramy czy 1.5mm to ma jakiekolwiek znaczenie? bo ja bym wolał
    cięższy i grubszy byle miał baterię na parę dni.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-01-31 12:51:56
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    GAD Zombie nabazgrał(a):

    > Czegoś nie doczytałeś, bo AL napisał o akceptowalnej wielkości ekranu, a
    > nie o akceptowalnej cenie.

    Piątek .. mój błąd.

    > Telefon ciekawy, ale 2000zł to lekka przesada.

    Bo w PL każdy chce jeździć BMW/Mercem/Audi w cenie malucha, tak samo
    telefony chcą mieć topowe ale w cenie najtańszego chińczyka z biedronki ...
    niestety ale to musi kosztować bo nie ma tam tanich procków, tandetenj
    obudowy, kiepskiewgo ekranu itd...

  • 8. Data: 2014-01-31 13:09:18
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-01-31 12:51, Chris pisze:

> [...]
    > ... niestety ale to musi kosztować bo nie ma tam tanich procków,
    > tandetenj obudowy, kiepskiewgo ekranu itd...

    Każdy by chciał mieć wysoką jakość za niską cenę. Pokaż mi miejsce na
    świecie, gdzie ludzie tak nie chcą.
    Problem polega na stosunku ceny do średnich zarobków i do potrzeby na
    takie urządzenie.
    Telefon można nabyć za grosze i jest telefonem. Smartfon jest głównie
    zabawką wraz z telefonem, ale niejeden człowiek chciałby taki mieć
    zamiast prostego telefonu. Fajnie przecież mieć. Tylko jeśli taki
    telefon kosztuje, powiedzmy, około tyle, co średnia pensja, to jest
    drogo. Pewnie, że jak ktoś zarabia 5x więcej to nie problem. Ale dla
    przeciętniaka to potworny koszt, jak na zabawkę.
    Jak już kiedyś tu pisałem, z powodu takich cen ja wciąż mam telefon z
    przyciskami ;)

  • 9. Data: 2014-01-31 13:12:44
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-01-31 12:51, Chris wrote:
> [...]
    > ... niestety ale to musi kosztować bo nie ma tam tanich procków,
    > tandetenj obudowy, kiepskiewgo ekranu itd...

    nie, nie - to jest efekt premiery - Sony powiedziało, że cena docelowa
    ma być 'gubo poniżej 2000' - zakładam więc okolice 1500-1600
    Na chwile obecna w dniu premiery jest 1999 :)
    Poczekam miesiac i cena sie ustabilizuje - ot co.

    A znajdz mi innego flagowca z ekranem mniejszym od 5" ?
    Samsungi mini to nie sa flagowce choc Samsung by chcial by tak o nich
    myslano. Niestety slabsze od pierwowzorow.

    Dopiero sony zrozumialo, ze procz 5" wielgasnej Z1, mozna zrobić to samo
    z zmniejszym ekranem (pewnie i bateria) ale takimi samymi bebechami w
    srodku.

    Chinczyki mnie nie kreca - znajdz w chinczyku NFC na ten przyklad.
    Dodatkowo kwestia sporna pozostaje ich wydajnosc i optymalizacja softu.
    Jakos wykonania - no coz - niska cena to i tanie plastiki.

    Od ponad 3.5 lat uzywam DesireZ - wiec moze w koncu znajdzie sie jego
    godny nastepca.

  • 10. Data: 2014-01-31 13:22:08
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AL nabazgrał(a):

> [...]
    > Na chwile obecna w dniu premiery jest 1999 :)
    > Poczekam miesiac i cena sie ustabilizuje - ot co.

    Chyba dłużej, a cena wynika z tego że muszą się zwrócić koszta projektowania
    tego, same części to nie wszystko.

    > A znajdz mi innego flagowca z ekranem mniejszym od 5" ?

    SGS4 4.9" :)

    > Dopiero sony zrozumialo, ze procz 5" wielgasnej Z1, mozna zrobić to samo z
    > zmniejszym ekranem (pewnie i bateria) ale takimi samymi bebechami w
    > srodku.

    TYlko pytanie ile ludzi to kupi, bo zapaleńców na nowości i full wypasy jest
    dużo mniejszy % niż tych co kupują to co operator daje za 1-50zł

    > Chinczyki mnie nie kreca - znajdz w chinczyku NFC na ten przyklad.
    > Dodatkowo kwestia sporna pozostaje ich wydajnosc i optymalizacja softu.
    > Jakos wykonania - no coz - niska cena to i tanie plastiki.

    Lenowo, ZTE i coś tam jeszcze to też chończyki a telefony robbią przyzwoite,
    nowoczesne, wydajne itd.

    > Od ponad 3.5 lat uzywam DesireZ - wiec moze w koncu znajdzie sie jego
    > godny nastepca.

    Ja oddałem dziecku :)