  • 21. Data: 2002-02-07 20:21:23
    Temat: Re: Z Polboksu do Ipartners, czyli droga przez mękę
    Od: Leszek Krupiński <l...@p...net>

    Ship log, stardate: [-30]7979.0, Maciej Biwejnis reports:
    > Pseplasam ze siem wtlancam, ale ośmieszasz się. :]

    Nie pierwszy raz i nie ostatni.

    > Nawet jeśli byłoby to na
    > drutach tpsa to trasa wyglądała by deczko inaczej. IP ma w swojej ofercie
    > PVC jeśli nie można fizycznego łącza zestawić i wtedy owszem, ruch idzie 'po
    > drutach' tpsa, ale trace jest inny. :>

    Tak się dowiedziałem od admina. Nie interesowałem się szczegółami.

    --
    [ Silly is a state of mind, stupid is a way of life ]
    [ http://www.leon.w-wa.pl/ ] | [ pl.comp.lang.php FAQ: http://php.faq.pl/ ]

  • 22. Data: 2002-02-07 20:21:35
    Od: Leszek Krupiński <l...@p...net>

    Ship log, stardate: [-30]7979.1, Jacek Zapala reports:

    > Udowodniłeś tym mailem, że może expertem to jeszcze nie jesteś, ale
    > jego godnym następcą z pewnością.

    No to miło że tak sądzisz, ale zadałem pytanie co się może dziać na
    danym odcinku, a kupa ludu rzuciła wynikami whois. Widzisz gdzieś jakiś
    mój błąd? Wiem, że łącze jest w jakiś sposób powiązane z ipartnersami i
    ijednocześnie tepsą, co napisałem. Nie wiem jak to dokładnie jest
    zorganizowane, więc nie pisałem.

  • 23. Data: 2002-02-07 20:21:49
    Od: Leszek Krupiński <l...@p...net>

    Ship log, stardate: [-30]7979.4, Przemyslaw Maciuszko reports:
    > A to ciekawostka. A do IP pakiety leca mentalnie?
    > A nie juz wiem. Pigeon ;)

    Piszę na karteczce, pakuję w kopertę, naklejam znaczek i zanoszę
    na pocztę.

    A teraz odrobina komentarza. Nie znam się na dużych sieciach i na
    razie nie mam zamiaru, bo mi to nie jest potrzebne. Napisałem to,
    co się dowiedziałem od admina, co zaznaczyłem. Zadałem relatywnie
    proste pytanie: czy ktoś wie co się może dziać na odcinku takim
    a takim. No i dostałem 11 czy 12 odpowiedzi od ludzi którzy umieją
    korzystać z whois. Dziękuję, ja też umiem z niego korzystać, ale
    nie to było przedmiotem mojego pytania.

    Z Ziemkiem doszliśmy do wniosku, że to pewnie ruter robi w
    odpowiednim miejscu NATa, ale to nie ważne. Przecież i tak
    fajniej jest powyśmiewać kogoś, nie? I zadaj tu człowieku pytanie
    na grupie dyskusyjnej...

  • 24. Data: 2002-02-08 16:44:07
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    Leszek Krupiński <l...@p...net> writes:

> [...]
    > mój błąd? Wiem, że łącze jest w jakiś sposób powiązane z ipartnersami i
    > ijednocześnie tepsą, co napisałem. Nie wiem jak to dokładnie jest

    Oni rzucili wynikami whois, bo wiedzieli coś, z czego pewnie nie
    zdawałeś sobie sprawy: upraszczając, routery routują pakiety na
    podstawie adresów docelowych. I jeśli jakiś adres docelowy (np. ten,
    który podałeś) jest adresem TPSA, to jest routowany do TPSA i choćby
    jakiś admin mówił, że "to łącze jest jakoś powiązane z ipartnersami",
    to pakiet wygenerowany poza ipartners do tego adresu poprzez ipartners
    iść nie będzie. Po prostu taki router przy podejmowaniu decyzji gdzie
    to posłać bierze pod uwagę informację "to jest adres TPSA" oraz
    "pakiety do TPSA ślę tędy a tędy".

    Jacek

  • 25. Data: 2002-02-08 21:18:36
    Od: Leszek Krupiński <l...@p...net>

    Ship log, stardate: [-30]7984.1, Jacek Zapala reports:
> [...]
    > iść nie będzie. Po prostu taki router przy podejmowaniu decyzji gdzie
    > to posłać bierze pod uwagę informację "to jest adres TPSA" oraz

    To akurat wiem, dlatego nierozumiałem, jak takie coś (dodatkowy alias IP
    na serwerze) może podnieść przepustowość łącza "w świat", skoro i tak w
    DNSach jest IP polpakowe. No ale nie ważne. Aż tak bardzo mnie to nie
    interesuje skoro łącze już działa.

  • 26. Data: 2002-02-11 15:05:11
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

> [...]

    > na serwerze) może podnieść przepustowość łącza "w świat", skoro i tak w
    > DNSach jest IP polpakowe. No ale nie ważne. Aż tak bardzo mnie to nie

    A to już jest możliwe - wystarczy, że ściągając dane ze świata będzie
    wysyłał pakiety z adresem źródłowym z IP, to odpowiedzi na nie wracać
    będą łączem IP.

    Jacek