  • 21. Data: 2019-03-22 01:34:29
    Temat: Re: Z ciekawości-jak wyjdzie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-21 o 20:18, Marek S pisze:

    > Z ciekawości spytam: a ten argument jest na co? Dotyczy on w ogóle mojej
    > wypowiedzi? Nie załapałem?

    Nie, żaden argument. Tylko taka bardziej ciekawostka przyrodnicza ;)

    Wielu ludziom wydaje się, że ich wbudowana lampa potrafi nie-wiadomo-co.
    A strumień światła maleje w kwadracie odległości.
    Wbudowany palnik oświetli pomieszczenie, raczej niewiele więcej. Aby
    zrobić cały budynek w nocy, trzeba już mieć coś więcej.

    Żeby doświetlić budynki smartfonem (jak wyżej w cytacie), to pewnie
    milion milionów smartfonów by trzeba ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2019-03-22 04:34:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-22, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, żaden argument. Tylko taka bardziej ciekawostka przyrodnicza ;)
    >
    > Wielu ludziom wydaje się, że ich wbudowana lampa potrafi nie-wiadomo-co.
    > A strumień światła maleje w kwadracie odległości.

    Nie maleje, jest cały czas taki sam, ładny, czerwony, tylko się troche z
    płotem zlewa. Dopracuj kompozycję i będzie dobrze.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2019-03-22 20:53:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-22 o 01:11, J.F. pisze:

    > To nie sa burzowe chmury, tylko takie dosc jasne.

    Względem ustawionych parametrów naświetlania są ciemne - prawie tak samo
    jak budynek. A budynek wydaje się być jasny bo jest otoczony dużo
    ciemniejszymi. Ulegasz złudzeniu optycznemu szachownicy Adelsona.

    > A budynek widoczny od zacienionej strony.

    Ale jest jasny! A co się stało z innymi budynkami zatem? Nie mają
    zacienionych stron skoro są niewidoczne? :-)

    > Przeciez nie mowie, ze swietna matryca, tylko ze w cieniach cos widac.
    > Czyli nie jest taki zly ten zakres matrycy.

    Nie jest zły bo ma relatywnie duże piksele. Tak napisałem również. Choć
    względem aparatów foto, o tej samej rozdzielczości lecz o znacznie
    większych przetwornikach - baaardzo kiepska. Wszystko jest relatywne.
    Kłopot w tym, że nie wiem do czego odniosłeś porównanie - bo ja do zdjęć
    jakie w tysiącach już przetworzyłem.

    > Pisales o dynamice matrycy - wiec przetestujmy matryce, a nie inne
    > elementy.

    Oki, zatem od czego zaczynamy? Ja podwinąłem rękawy, teraz Twój ruch :-)

    > tylko jakie byly jasnosci (liczbowe) w tych cieniach, a jaki max ?

    Na tej fotce? Sądzę, że znacznie wykraczające poza zakres najlepszych
    matryc. Zgaduję 100ev?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2019-03-22 21:01:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-22 o 01:34, Adam pisze:

> [...]
    > zrobić cały budynek w nocy, trzeba już mieć coś więcej.
    >
    > Żeby doświetlić budynki smartfonem (jak wyżej w cytacie), to pewnie

    Zwróć uwagę na trybuny na stadionach piłki nożnej. Jest bramka i nagle
    wszystko wokół zaczyna błyskać LEDami smartfonowymi. Pewnie wyszli z
    założenia, że to są już właśnie te miliony milionów :-D Zapewne część z
    tych ludzi wierzy, że Ziemia jest płaska :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2019-03-22 21:03:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-21 o 19:56, Animka pisze:

    > Co tam domy, na co mi robienie zdjęć domów. Mogę je pstrykać milion razy
    > dziennie albo jeszcze więcej.
    > Mnie intesowało niesamowite słońce o 6-stej rano.

    Aaahaaa ... rozumiem! Tą LEDą w smartfonie chciałaś rozświetlić niebo
    czy słońce?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2019-03-22 23:06:54
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-22 o 02:15, J.F. pisze:

    > I dobrze pisal, ale to dotyczy osob stojacych blisko.
    > Bez lampy - tlo jasne, a twarze ciemne, Murzyni jacys wyjda.

    Juź kiedyś takie zdjęcie zrobiłam :-)

    > Tak samo by wyszlo.

    Przy okazji sprawdzę :-)

    --
    animka

  • 27. Data: 2019-03-22 23:31:09
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-22 o 22:03, Marek S pisze:

    > Aaahaaa ... rozumiem! Tą LEDą w smartfonie chciałaś rozświetlić niebo
    > czy słońce?

    W telefonie mogę ustawic na pochmurno, światło zarówkowe, światło
    żarowe, słonecznie,jarzeniowe, jakies AWB. W mieszkaniu to najlepiej
    wychodzą zdjęcia ustawione na pochmurno-jak niesłoneczne. Można ustawić
    samowyzwalacz, iso: Pomiar-generalnie ważony, matrycowy.etykietę
    gps,wartość ekspozycji.Nie z wszystkiego korzystam. Rozmiar zdjęcia
    ustawiłam na 2560x1536 (5:3).
    Na dworze jak jest słonecznie to nie trzeba nic przestawiać.
    Telefon mam juz z 5 lat. Pare razy walnął mi na chodnik, 2 razy na
    terrakotę, pare razy na dywan. Na twardej posadzce to od razu wyskakuje
    pokrywka i bateria. Po włożeniu do telefonu i sprawdzeniu: na szczęście
    nic sie nie zepsuło. Nie chcę wymieniać na duży telefon, po co mi on jak
    mogłabym targać ze soba tablet, ale za ciężko by mi było. Sam telefon
    lepszy. Ustawiłam w nim, żeby mi androida nie aktualizował do nowszych
    wersji, bo naprzysyła mi jakies śmieci,z których nie korzystam.

    --
    animka

  • 28. Data: 2019-03-22 23:33:24
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Aaahaaa ... rozumiem! Tą LEDą w smartfonie chciałaś rozświetlić niebo
    > czy słońce?

    Nic nie chciałam. Po prostu zrobilam parę zdjęć i położylam się spać :-)

    --
    animka

  • 29. Data: 2019-03-22 23:43:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-22 o 21:03, Marek S pisze:

    > Aaahaaa ... rozumiem! Tą LEDą w smartfonie chciałaś rozświetlić niebo
    > czy słońce?

    Aż mi się przypomniała płyta "Dark side of the Moon" - może założeniem
    było doświetlenie tegoż satelity?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2019-03-22 23:46:40
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-22 o 22:01, Marek S pisze:
> [...]

    Po co doświetlać budynki w biały słoneczny dzień. To bez sensu. Komus
    zdjęcie budynków akurat może nie być potrzebe tylko słoneczko za
    kominami mocno dymiacymi.

> [...]
    > założenia, że to są już właśnie te miliony milionów :-D Zapewne część z
    > tych ludzi wierzy, że Ziemia jest płaska :-D

    To jakaś popaprana, przygłupawa sekta ;-)

    --
    animka