  • 1. Data: 2019-03-09 16:26:12
    Temat: Potrzebne oświetlenie ciągłe
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam Was,

    Nigdy ciągłego nie używałem w swojej pracy więc chciałbym podpytać Was o
    poradę. Otóż mamy salon fryzjerski. Dziewczyny robią zdjęcia swoich
    dzieł szajsfonami i praktycznie zawsze wychodzi im fatalnie. Nic
    dziwnego gdyż korzystają ze zmiennego oświetlenia dziennego + gadgetu
    zamiast aparatu.

    Chcę im doradzić jakąś lampę dającą białe i w miarę rozproszone światło.
    Potem będę przekonywał do zakupu taniej cyfrówki, gdzie WB da się ustawić.

    Druga rzecz: może przypadkiem wiecie czy spotkaliście się z jakimś
    oświetleniem sufitowym do salonów fryzjerskich, które daje prawidłowe
    odzwierciedlenie barw? Może grupa średnio adekwatna, ale np. elektryka o
    takie rzeczy nie zapytam. Spece od fotek wiedzą o co chodzi więc nie
    rozwijam myśli.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-03-09 16:53:34
    Temat: Re: Potrzebne oświetlenie ciągłe
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 09.03.2019 o 16:26, Marek S pisze:
> [...]
    > Potem będę przekonywał do zakupu taniej cyfrówki, gdzie WB da się ustawić.

    https://notopstryk.pl/pl/p/Lampa-LED-Yongnuo-YN600S-
    WB-3200K-5500K/8300

> [...]
    > odzwierciedlenie barw? Może grupa średnio adekwatna, ale np. elektryka o
    > takie rzeczy nie zapytam. Spece od fotek wiedzą o co chodzi więc nie

    Świetlówki Osram Color Proof.

    P.P.

  • 3. Data: 2019-03-09 21:41:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > https://notopstryk.pl/pl/p/Lampa-LED-Yongnuo-YN600S-
    WB-3200K-5500K/8300

    Bez softbox'a to działa? Wiesz, chodzi o to, że w salonie zawsze jest
    światło mieszane więc istotne jest by to oświetlenie zdominowało światło
    zewnętrzne i jednocześnie je rozproszyło.

    > Świetlówki Osram Color Proof.

    Fuck. Czyli zapewne nie da się ich wpasować a podwieszany sufit i otwory
    w nim :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2019-03-09 23:36:22
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 09.03.2019 o 21:41, Marek S pisze:

> [...]
    > światło mieszane więc istotne jest by to oświetlenie zdominowało światło
    > zewnętrzne i jednocześnie je rozproszyło.

    Jest dość małe...
    Dlaczego musi być ciągłe? Lampa błyskowa z softboksem jest całkiem
    sympatyczna.

    P.P.

  • 5. Data: 2019-03-10 17:06:49
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Jest dość małe...
    > Dlaczego musi być ciągłe? Lampa błyskowa z softboksem jest całkiem
    > sympatyczna.

    A jak ją wyzwolić ze smartfona?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2019-03-10 17:52:28
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.03.2019 o 17:06, Marek S pisze:

    > A jak ją wyzwolić ze smartfona?

    Fotocelą? Ciekawe, czy zadziała :-)

    P.P.

  • 7. Data: 2019-03-10 18:25:41
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.03.2019 o 17:52, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Fotocelą? Ciekawe, czy zadziała :-)

    Sprawdziłem, działa. Nokia 1020.

    P.P.

  • 8. Data: 2019-03-10 18:59:45
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Fuck. Czyli zapewne nie da się ich wpasować a podwieszany sufit i otwory
    > w nim :-(

    Halogeny SoLux MR16.

    P.P.

  • 9. Data: 2019-03-10 19:18:40
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.03.2019 o 18:59, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Halogeny SoLux MR16.

    No i ColorChecker Passport :-)

    P.P.

  • 10. Data: 2019-03-10 20:35:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Sprawdziłem, działa. Nokia 1020.

    Nie ryzykowałbym. Np w moim OnePlus 6T lampa zapala się 2x: raz przy
    ustawianiu ostrości a po sekundzie - przy robieniu zdjęcia. W dodatku
    nie mam pewności, że czy dzieje się to dokładnie w chwili wyzwalania
    migawki, czy ciut wcześniej.

    No chyba, że mogę dziewczynom powiedzieć: kupcie lampę błyskową bo Paweł
    gwarantuje, że z ich szajsfonami zadziała. A jak nie zadziała, to Paweł
    dorzuci do tej porady aparat cyfrowy gratis :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek