  • 1. Data: 2010-04-06 20:05:49
    Temat: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: R <b...@p...pl>

    Witam,

    W maju jadę nad Atlantyk i chcę zabrać ze sobą 2 rowery. Transport
    będzie na Laguna Iph2 - z uwagi na to że mam relingi i belki poprzeczne,
    i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
    gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów
    na dachu albo innych niespodzianek?

    Trasa: Wrocław -> Bonn -> (Belgia) -> Hawr -> Orlean -> Metz -> ? -> Wrocław

    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2010-04-06 20:14:44
    Temat: Re: Z rowerami do Francji - na co uważać
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    R pisze:
> [...]
    > i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
    > gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów

    Właściwie to tylko tyle:

    http://www.joemonster.org/art/5884/Porada_na_dlugi_w
    eekend

    :)

    Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

  • 3. Data: 2010-04-06 22:06:27
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2010-04-06 20:05, R pisze:

> [...]
    > i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
    > gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów

    Jechałem na Bornholm (jako pasażer). 4 rowery na dachu bardzo spowalnia
    i drogo kosztuje (spalanie znacznie wzrasta, inna wyższa opłata za
    prom). Na miejscu okazało się, że rowery były w domku za free...
    Morał taki, przemyśl ile ich będziesz używał i czy nie korzystniej
    będzie pożyczyć na miejscu. Mnie dobijała powolna jazda ;)

    --
    radar

  • 4. Data: 2010-04-06 22:31:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Kwi, 22:06, radar <_sara_@_post_._pl_> wrote:

    > Jechałem na Bornholm (jako pasażer). 4 rowery na dachu bardzo spowalnia

    znaczy mocy brak? ;)

    ja testowalem aluminiowy bagaznik dachowy thule (1 rower) i przy
    licznikowym 190 problemow nie bylo... w necie sporo ludzi pisalo, ze i
    ~220 nie jest problemem (moja Astra tyle to tylko z gorki :) )
    Pozostaje tylko zwiekszone spalanie ...

    WS

  • 5. Data: 2010-04-06 22:37:42
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    WS pisze:

> [...]
    > licznikowym 190 problemow nie bylo... w necie sporo ludzi pisalo, ze i
    > ~220 nie jest problemem (moja Astra tyle to tylko z gorki :) )

    1 rower, a 4 rowery to zasadnicza różnica.

    > Pozostaje tylko zwiekszone spalanie ...

    I zmniejszona stabilność przy przesuniętym w górę środku ciężkości. I
    większa wrażliwość na podmuchy wiatru.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2010-04-06 23:24:41
    Od: Rafał Grzelak <n...@d...com>

    WS wrote:

> [...]
    > licznikowym 190 problemow nie bylo... w necie sporo ludzi pisalo, ze i
    > ~220 nie jest problemem (moja Astra tyle to tylko z gorki :) )

    190 z rowerem na dachu... chcialbym zobaczyc filmik jak puszczaja
    mocowania... :D

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 7. Data: 2010-04-07 00:22:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Kwi, 23:24, Rafał Grzelak <n...@d...com> wrote:

    > 190 z rowerem na dachu... chcialbym zobaczyc filmik jak puszczaja
    > mocowania... :D

    O czyms takim nie slyszalem/nie czytalem ;)
    Aczkolwiek jesli mialo by puscic, to z punktu widzenia strat wlasnych
    lepiej, zeby urwalo sie przy ~200 nic ~100. W pierszym przypadku rower
    zapewne by momentalnie odlecial, w drugim poobija wszystko w
    okolicy...
    Natomiast ktos jadacy z tylu mialby przechlapane :(

    WS

  • 8. Data: 2010-04-07 00:52:20
    Od: złoty <g...@g...pl>

    WS pisze:

> [...]
    > okolicy...
    > Natomiast ktos jadacy z tylu mialby przechlapane :(

    ..a ja widzialem niestety z 5 lat temu. Na Autobahnie (oczywiscie Polak
    psia jego mac) jechal taki jeden mundry z 2 rowerami na dachu. Sadzac po
    predkosci mojej i okolicznych pojazdow..mogl miec z 140-150 km/h. Niby
    nie wiele (bo tu niektorzy jak czytam po 190 km/h z rowerami jak
    niedorozwoje pomykaja). Rower zerwal mu sie z zaczepow i polecial na
    jadacy za nim tym pasem pojazd. Ten probowal (gdybam) odruchowo ominac
    lecacy na przednia szybe (po odbiciu) rower i skrecil kola. W efekcie
    zaliczyl koziolkowanie. Polak najpierw sie zatrzymal..potem ruszyl ale
    kawalek dalej jak widzialem pozniej Polizei go dopadla (pewno ktos
    zadzwonil). Pasazerowie koziolkujacego auta zaliczyli ogolne
    potluczenia, drobne rany..tylko kierowca mial zlamana reka (wg mojego
    rozeznania..na szczescie momentalnie pojawila sie karetka).
    Jak nie lubie Niemcow..mam nadzieje, ze zapuszkowali naszego debilnego
    rodaka albo dodupcyli mu taka kare, ze przez polowe zycia bedzie to
    splacal..

    pzdr
    A.

  • 9. Data: 2010-04-07 01:35:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 7 Kwi, 00:52, złoty <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > psia jego mac) jechal taki jeden mundry z 2 rowerami na dachu. Sadzac po
    > predkosci mojej i okolicznych pojazdow..mogl miec z 140-150 km/h. Niby

    Zalezy jaki bagaznik/uchwyt no i przede wszystkim czy prawidlowo
    zamocowany...
    Z tego co pamietam zalecana max predkosc mojego to 120km/h i
    obciazenie belek 50 (100?) kg.
    Szczerze mowiac nie widze mozliwosci urwania sie mojego bagaznika...
    Belki mam "oplowskie" ( z tego co czytalem produkcji thule) montowane
    w specjalnie przewidzianych pod nie uchwytach w dachu. Po zalozeniu
    sprawdzam trzepiac calym samochodem ;) . Wlasciwie to mozna by go
    podniesc na tych belkach ;). Bagaznik ma uchwyty na kola roweru, ktore
    blokuja sie pod obciazeniem, dodatkowo zawsze na wszelki wypadek
    przywiazuje mocowanie palaka do ramy roweru za pomoca detki
    rowerowej... bez wiazania punkt mocowania czasem przesuwa sie na ramie
    o jakies 2-3cm, wiec wole dmuchac na zimne ;)
    Z tego, co widzialem jezdzac np. na narty predkosci ~200km/h z boxem
    na niemieckich autostradach to standard...

    WS

  • 10. Data: 2010-04-07 11:14:34
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello R !:
> [...]
    > na dachu albo innych niespodzianek?
    >
    > Trasa: Wrocław -> Bonn -> (Belgia) -> Hawr -> Orlean -> Metz -> ? ->

    Ciekawe, czy większa wysokość nie powiększy opłat :-D ! Tak jest w
    Portugalii i chyba nie tylko.

    A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
    żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz