  • 1. Data: 2010-04-06 19:06:45
    Temat: programy lojalnościowe - kalkulacje :)))
    Od: Jackare <j...@g...com>

    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/k
    ierowco-nie-badz-naiwny,1459766,415

  • 2. Data: 2010-04-06 19:12:54
    Temat: Re: programy lojalnościowe - kalkulacje :)))
    Od: marjan <k...@g...com>

    Jackare pisze:
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/k
    ierowco-nie-badz-naiwny,1459766,415

    Wszystko fajnie, tylko że niezgodnie z rzeczywistością.

    Najwięcej punktów zdobywa się na "promocjach" za produkty/usługi ze
    zwiększoną liczbą punktów, ale to wymaga śledzenia i kalkulowania.
    Mi się nie chce, mój tato natomiast, choć jeździ mało, zawsze takie
    promocje sprawdza, i bardzo dużo nagród już zdążył odebrać.

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 3. Data: 2010-04-06 19:24:25
    Od: hamberg <r...@g...com>

    On 6 Kwi, 19:06, Jackare <j...@g...com> wrote:
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/k
    ierowco-nie-badz-...

    mi sie przypomina replama s.p. JET: "Tanie paliwo - reszte sobie
    podaruj"

  • 4. Data: 2010-04-06 19:39:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w
> [...]
    > Mi się nie chce, mój tato natomiast, choć jeździ mało, zawsze
    > takie promocje sprawdza, i bardzo dużo nagród już zdążył odebrać.

    A policzyl ile przeplaca, czy na koszt pracodawcy ?

    Badzmy realistami:
    a) dzialania marketingowe prowadzi sie w celu powiekszenia zarobku
    firmy,
    b) marze na paliwie duze nie sa, duzego "zwrotu" byc nie moze.

    J.

  • 5. Data: 2010-04-06 20:04:45
    Od: marjan <k...@g...com>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w
    ierowco-nie-badz-naiwny,1459766,415

    > A policzyl ile przeplaca, czy na koszt pracodawcy ?

    Policzył i twierdzi że na swoje wychodzi.

    > Badzmy realistami:
    > a) dzialania marketingowe prowadzi sie w celu powiekszenia zarobku firmy,
    > b) marze na paliwie duze nie sa, duzego "zwrotu" byc nie moze.

    Owszem, ale promocje mają to do siebie, że mniejsza część klientów
    zyskuje, a większa część traci, żeby sklep (czy cośtam innego) wyszło na
    swoje.
    W VisionExpress promocja ile lat tyle % zniżki jest raczej tylko dla
    ludzi starszych, z pewnością wykalkulowali to sobie tak, że poniżej
    pewnego wieku (30? 40 lat?) po prostu klient będzie przepłacał, jednak
    kosztem tego ludzi starszych obsługują prawie za darmo (80 lat i więcej).

    Śmiem twierdzić, że podobnie jest tu. Mało komu się chce śledzić kiedy
    każda promocja się zaczyna a kiedy kończy, i tankować tak, żeby wyjść
    maksymalnie na swoje.

    Swoją drogą pomijam stacje takie jak Orlen na Nowohuckiej w Krakowie,
    które są po prostu bardzo tanie, często tańsze od niemarkowych stacji,
    które nie mają programów lojalnościowych.

  • 6. Data: 2010-04-06 20:42:00
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "marjan" <k...@g...com> wrote in message
    > Śmiem twierdzić, że podobnie jest tu. Mało komu się chce śledzić kiedy
    > każda promocja się zaczyna a kiedy kończy, i tankować tak, żeby wyjść
    > maksymalnie na swoje.

    Dokładnie. To jest tzw. "przecena z przeszkodą", polega na tym że można się
    zakwalifikować do zniżki po pokonaniu pewnej przeszkody. Tu przeszkoda
    polega na tym, że trzeba 1) śledzić promocje 2) pofatygować się w terminie
    określonym przez organizatora. Fajnie to opisał Robert H. Frank w książce
    "Ekonomia bez tajemnic", polecam.

  • 7. Data: 2010-04-06 20:49:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Kwi, 20:04, marjan <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > pewnego wieku (30? 40 lat?) po prostu klient będzie przepłacał, jednak
    > kosztem tego ludzi starszych obsługują prawie za darmo (80 lat i więcej).

    prawie... robi duza roznice... ;)

    reulamin http://www.visionexpress.pl/files/pdf/2010/Regulamin
    __ile_lat_tyle_znizki_01022010.pdf

    Te 80% to tylko na oprawy przy zakupie calych okularow, nie dotyczy
    porzadniejszych (znaczy sie drogich) oprawek
    Raczej nikt do tego nie doplaca, co najwyzej maja troche mniejszy
    zysk...

    Juz bardziej oplaca sie tam korzystac z innych promocji - typu drugie
    okulaty za 1PLN, kupony znizkowe, ktore przysylaja po pierwszym
    zakupie...

    WS

  • 8. Data: 2010-04-06 22:35:32
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 10:06:45 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):

    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/k
    ierowco-nie-badz-naiwny,1459766,415

    To gdzie mam tankowac jeżeli najtańsze paliwo w okolicy mam na Shellu,
    który na dodatek jest najbliżej mojego domu ?

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 9. Data: 2010-04-06 23:56:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jackare j...@g...com ...

    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci-dnia/news/k
    ierowco-nie-badz-na
    > iwny,1459766,415

    ja czesto kupuje na BP napoje energetyczne i wtedy mam sporo punktów
    ekstra. To samo np. ostatnio za zapiekanke góralska. O myjni juz nie
    wspominajac.

    Z drugiej strony - SHELL kasuje punkty!!!

  • 10. Data: 2010-04-07 00:06:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-04-06 19:39, J.F. pisze:

    > A policzyl ile przeplaca, czy na koszt pracodawcy ?

    Jarek - to nie tak do końca ;)

    Na ten przykład orlen:

    Punktów za paliwo na flotę NIE MA
    Są, jeśli tankujesz ichnią vervę ... zwykłe paliwa nie są
    punktowane ... Pracodawca nie widzi powodu (no i słusznie)
    płacić za vervę, więc daje ci kartę na zwykłe paliwo ... punktów
    NIET ....

    6008