  • 11. Data: 2012-12-28 16:15:15
    Temat: [OT] Re: Z18XE buczy, dlaczego?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-12-28 12:45, megrims pisze:

    > Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

    Weź nie obniżaj poziomu grupy. Niech nakręci film dowolnym telefonem
    komórkowym, może być i Nokią 3310, a grupowi spece już sobie poradzą...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 12. Data: 2012-12-28 17:16:15
    Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2012 03:41:53 -0800 (PST), Sebastian napisał(a):

    > Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.
    >
    > Pozdrawiam
    > S.

    Miałby wtedy także problem z biegami.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 13. Data: 2012-12-28 18:06:41
    Temat: Re: [OT] Re: Z18XE buczy, dlaczego?
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-12-28 16:15, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Weź nie obniżaj poziomu grupy. Niech nakręci film dowolnym telefonem
    > komórkowym, może być i Nokią 3310, a grupowi spece już sobie poradzą...

    Zapomniałem, że to loża szyderców. A chciałem chłopakowi pomóc :(

    W sumie to budzik może sobie nakręcić.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 14. Data: 2012-12-28 22:10:57
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2012-12-28 16:15, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Weź nie obniżaj poziomu grupy. Niech nakręci film dowolnym telefonem
    > komórkowym, może być i Nokią 3310, a grupowi spece już sobie poradzą...

    dokladnie. ten pajac od bezwypadkowe na bank rozkmini problem w moment.

  • 15. Data: 2012-12-28 22:55:17
    Od: "wiesiek_polak" <w...@w...pl>

    > Nie wiem jak sprawdziłeś czy wydech nie jest dziurawy, ale jako że jedyna
    > możliwość to wejście pod samochód, to tam bez problemu lokalizuje się
    > źródło hałasu.

    wydech był sprawdzany właśnie w ten sposób, że tłumikarz był pod autem
    i nie stwierdził żadnego przedmuchu ani nieszczelności,
    jedynie tylny tłumik niedługo będzie do roboty bo już cały pordzewiały,
    ma chyba dwie ścianki bo w zewnetrznej była już dziura, ale przedmuchu brak.

    > Wszelkie buczenia to na 99% będzie dziurawy wydech - dziurka może być
    > minimalna, jakakolwiek nieszczelność właśnie na plecionce czy jakimś
    > złączu
    > i już auto będzie z siebie wydawać różne takie dźwięki.

    dokładnie osłuchiwał plecionke i tam cisza

  • 16. Data: 2012-12-28 22:56:09
    Od: "wiesiek_polak" <w...@w...pl>

    napisał:
> [...]
    > tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
    > ucha wibracje o częst. około 200Hz.

    >Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.

    poduszki były sprawdzane i wszystkie są ok, nie pourywane, pracują
    prawidłowo

  • 17. Data: 2012-12-28 22:57:39
    Od: "wiesiek_polak" <w...@w...pl>

    > Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

    ok postaram się nakręcić filmik z lepszym dzwiękiem aparatem, ale
    prawdopodobnie nawet najlepszy sprzęt słabo odtworzy odczucia z kabiny.

  • 18. Data: 2012-12-28 23:02:51
    Od: "wiesiek_polak" <w...@w...pl>

    dzisiaj spróbowałem odpiąć pokrywę filtra powietrza i jeździć z filtrem
    położonym w taki sposób
    aby cała obudowa filtra nie stanowiła zamkniętej całości. Wiele osób na
    forach twierdziło,
    że zarówno Astra G jak i Zafira A z tymi silnikami buczą z powodu rezonansu
    obudowy filtra
    powietrza. Mimo, że filtr leżał ukośnie na otwartej obudowie nic się nie
    zmieniło.
    Dzisiaj wsłuchiwałem się dokładniej w dźwięk i zastanawiam mnie czy takie
    buczenie
    nie może dochodzić z kolektora dolotowego, który w moim aucie wygląda z
    zewnątrz jakby był
    wykonany z cienkiej blachy. Poza buczeniem przy głębszym wciśnięciu pedału
    gazu słuchać
    takie jakby bulgotanie, jakby silnik miał 4l. pojemności, taki troche gang z
    amerykańskich
    pickupów, ale w połączeniu z tym buczeniem stanowi okropną mieszankę dla
    uszu.

  • 19. Data: 2012-12-29 23:08:25
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2012-12-27 21:37, wiesiek_polak pisze:
> [...]
    > nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie
    > występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
    > Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
    > wydech cały tzn. nie dziurawy.
    > Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu
    > za katalizatorem.
    > I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest
    > zbudowany i czy jedynym kryterium wymiany jest
    > jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE
    > mają podobne objawy "buczenia" w podanym

    chłopie znam Twój ból, co prawda nie Opel a Renault Laguna ale też w
    podobnym zakresie obrotów coś buczało, albo raczej brzęczało. Co ja się
    naszukałem, podejrzane było wszystko a najbardziej okolice kolektora bo
    tak było słychać w kabinie jakby z tamtej okolicy. Myślałem że ta blacha
    osłonowa wpada w rezonans ale nie, potem padło na katalizator ale też
    nie, obmacałem cały środek auta ale zdecydowanie wydawało mi się że
    dźwięk pochodzi z zewnątrz auta. Aż któregoś dnia nagrzewnica tak się
    zapchała że trzeba było ją wymienić. Wiadomo używka też mogła być
    zapchana to postanowiłem wyczyścić swoją poprzez rozebranie. Jak
    wszystko poskładałem nazad to okazało się że w aucie nastąpiła cisza :).
    Mogę tylko podejrzewać że w rezonans wpadały takie metalowe spirale
    wewnątrz nagrzewnicy.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 20. Data: 2013-01-09 14:46:49
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 28.12.2012 12:41, Sebastian wrote:

    > Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.

    Potwierdzam. Poduszki byly kiedys przyczyna buczenia w moim passacie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z