  • 1. Data: 2012-12-27 21:37:03
    Temat: Z18XE buczy, dlaczego?
    Od: "wiesiek_polak" <w...@w...pl>

    Mam opla z silnikiem 1.8 Z18XE.
    Celowo nie podaje modelu żeby nie sugerował przypadłości związanej z nim, bo
    w moim odczuciu jest
    to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy,
    tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
    ucha wibracje o częst. około 200Hz. Diagnostyka komputerowa nie pokazała
    nieprawidłowości, ani silnik ani wydech
    nie dotyka karoserii. Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie
    występuje. Nie wpada w rezonans żadna blacha ani nic innego.
    Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
    wydech cały tzn. nie dziurawy.
    Moje podejrzenia padają na plecionke, czyli elastyczny łącznik wydechu za
    katalizatorem.
    I teraz pytanie w jaki sposób objawia się jego starzenie. Jak jest zbudowany
    i czy jedynym kryterium wymiany jest
    jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają
    podobne objawy "buczenia" w podanym
    zakresie obrotów?

  • 2. Data: 2012-12-27 21:46:25
    Temat: Re: Z18XE buczy, dlaczego?
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-27, wiesiek_polak <w...@w...pl> wrote:
    > jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają
    > podobne objawy "buczenia" w podanym
    > zakresie obrotów?

    A pytałeś mechaników w ASO Opla? Bo - z całym szacunkiem dla piszących
    tu osób - oni chyba widzieli więcej takich silników :P.

    pozdrawiam,
    PK

  • 3. Data: 2012-12-27 22:03:28
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 27.12.2012 21:37, wiesiek_polak pisze:
    > W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik
    > buczy, tzn. wpada w bardzo nieprzyjemne dla
    > ucha wibracje o częst. około 200Hz.
    > Na postoju czyli bez obciążenia buczenie nie
    > występuje.

    A masz tylny napęd? Może to wał/przeniesienie napędu, a nie silnik.

    S.

  • 4. Data: 2012-12-27 23:14:10
    Od: "wiesiek_polak" <w...@w...pl>

    > A masz tylny napęd? Może to wał/przeniesienie napędu, a nie silnik.

    przedni napęd, nie oceniam tego na hałas pochdzący np. ze skrzyni

  • 5. Data: 2012-12-27 23:18:19
    Od: "wiesiek_polak" <w...@w...pl>

    > A pytałeś mechaników w ASO Opla? Bo - z całym szacunkiem dla piszących
    > tu osób - oni chyba widzieli więcej takich silników :P.

    w desperacji pojechałem do aso, ale mam wrażenie że oni żyją tylko
    z typowych szybkich napraw, zagadki nie są dla nich intratne. A jaks coś to
    wymieniali by całymi modułami tzn.
    silnik z osprzętem, skrzynie itd.
    Mechanicy to każdy ma swoje zdanie, oto one:
    -ten typ tak ma, niestety nieuzasadnione ilością przypadków
    -ja mam omamy i jest normalnie
    -wydziwiam
    -buczy ale nie wiadomo co
    -jest głośno ale da się wytrzymać
    -może to koła/opony i inne niestworzone historie

  • 6. Data: 2012-12-27 23:18:52
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE
    > mają podobne objawy "buczenia" w podanym

    Zafira tak ma ;)

  • 7. Data: 2012-12-27 23:38:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Dec 2012 21:37:03 +0100, wiesiek_polak napisał(a):

    > Hałas w kabinie pochodzi albo z samego silnika albo z wydechu, tyle, że
    > wydech cały tzn. nie dziurawy.

    Nie wiem jak sprawdziłeś czy wydech nie jest dziurawy, ale jako że jedyna
    możliwość to wejście pod samochód, to tam bez problemu lokalizuje się
    źródło hałasu.

    Wszelkie buczenia to na 99% będzie dziurawy wydech - dziurka może być
    minimalna, jakakolwiek nieszczelność właśnie na plecionce czy jakimś złączu
    i już auto będzie z siebie wydawać różne takie dźwięki.

  • 8. Data: 2012-12-28 12:41:53
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 21:37:03 UTC+1 użytkownik wiesiek_polak napisał:
> [...]
    > w moim odczuciu jest
    > to wyłącznie wina jednostki. W zakresie obrotów 2.4-2.9 tys. silnik buczy,

    Sprawdź / wymień poduszki pod silnikiem.

    Pozdrawiam
    S.

  • 9. Data: 2012-12-28 12:45:40
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-12-27 21:37, wiesiek_polak pisze:
> [...]
    > jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE
    > mają podobne objawy "buczenia" w podanym

    Zrób film dobrą kamerą z dobrym audio i wrzuć na YT.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 10. Data: 2012-12-28 13:23:43
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

> [...]
    >
    > i czy jedynym kryterium wymiany jest
    >
    > jegoi przepalenie/przedziurawienie? Może inni użytkownicy silnika Z18XE mają

    Obstawiam ze to cos z wydechem: zapachany katalizator, brzeczace metalowe oslony albo
    jakas nieszczelnosc w kolektorze wydechowym.