  • 1. Data: 2013-04-21 17:02:09
    Temat: ZAKAZ INSTALOWANIA ANTEN SATELITARNYCH ????????
    Od: t...@g...com

    Podobno minister wydal jakies REZIMOWE rozporzadzenie ponoc zabraniajace instalowania
    anten satelitarnych w nowowznoszonych budynkach wielorodzinnych. Czy to prawda?
    Jesli tak to przeciez to godzi w podstawowe prawa swobodnego dostepu do informacji,
    m.in. prawo Unii Europejskiej i wiele innych.

    O co tu biega, co oni znow kombinuja?! Przeciez to gorzej niz KOMUNA!

  • 2. Data: 2013-04-21 18:41:00
    Temat: Re: ZAKAZ INSTALOWANIA ANTEN SATELITARNYCH ????????
    Od: K <...@...c>

    W dniu 21-04-2013 17:02, t...@g...com pisze:
> [...]
    m.in. prawo Unii Europejskiej i wiele innych.

    > O co tu biega, co oni znow kombinuja?! Przeciez to gorzej niz KOMUNA!

    spokojnie, w pierwszym kroku odstaw twarde narkotyki.
    w drugim doczytaj, czy w tym nowym budynku w ogole bedziesz musial
    wieszac antene na elewacji/balkonie. moim zdaniem nie, bo ten nowy
    budynek bedzie mial miedzy innymi instalacje zbiorcza.

    w wiekszosci krajow europejskich istnieja podobne rozwiazania prawne.

  • 3. Data: 2013-04-21 19:53:17
    Od: Pawel Hatala <p...@g...pl>

    On 21.04.2013 17:02, t...@g...com wrote:
> [...]
    m.in. prawo Unii Europejskiej i wiele innych.

    > O co tu biega, co oni znow kombinuja?! Przeciez to gorzej niz KOMUNA!

    nie zabronił tylko nakazał.

    wszystkie budynki wielorodzinne, na które wydawana jest zgoda na budowe
    od lutego b.r. mają mieć międzi innymi miejsce na anteny, pełną
    instalację łącznie ze światłowodem. mam gdzieś ten dziennik ustaw.
    generalnie chodzi o to, iż każdy mieszkaniec takiego budenku
    ma mieć dostęp do sygnału telewizji naziemnej, satelitarnej,
    oraz telekomunikacyjnej. nawet ustawodawca przewidział rodzaj anten
    i satelitarna np. ma mieć dwa konwertery (A + HB) i średnicę 120 cm!!

    do tej pory zarządca budynku miał obowiązek udostępnic odbiór
    telewizji publicznej, co różnie to interpretowali.

  • 4. Data: 2013-04-21 21:07:36
    Od: on <o...@o...no>

    On 2013-04-21 19:53, Pawel Hatala wrote:

    > nie zabronił tylko nakazał.

    Niestety na ostatnim posiedzeniu Sejmowej Komisji Innowacyjności i
    Nowoczesnych Technologii przedstawiciel pewnej telewizji z Torunia
    wysnuł właśnie taką tezę przed kamerami tej telewizji i news poszedł w
    świat.
    Teza była dokładnie taka, że nie tylko nie wpuścili do DVB-T, ale też
    zabierają możliwość odbioru satelitarnego...

    A wystarczyło by przeczytać rozporządzenie i wyszło by na to, że nie
    tylko każą instalować anteny, ale i ustawiać je na dwie pozycje
    satelitarne. Będąc złośliwym można by wysnuć tezę, że regulator nie
    tylko nie zakazuje, ale wręcz każe umożliwiać odbiór tej telewizji.

    Reżimowe, komuna, taka retoryka nawet na newsach, ech. O komunie też
    było na posiedzeniu. Podobno wtedy można było się odwołać do pierwszego
    sekretarza, a teraz nawet tego nie można.
    Szkoda, że nie publikują stenogramów albo nagrań. Niby całość była
    nagrywana, ale tylko przez jedną telewizję. Trzeba by to gdzieś "złapać"
    i zobaczyć jak wygląda po montażu.

  • 5. Data: 2013-04-21 21:43:19
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 21 Apr 2013 19:53:17 +0200, Pawel Hatala <p...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >oraz telekomunikacyjnej. nawet ustawodawca przewidział rodzaj anten
    >i satelitarna np. ma mieć dwa konwertery (A + HB) i średnicę 120 cm!!

    tez to slyszalem i generalnie intencje sa dobre, ale.... Zawsze jest
    jakies ale.

    Jezeli Astra 19,2 i HotBird 13 to sa jedynie sluszne pozycje
    satelitarne, to co zrobic w sytuacji, gdy ktos chcialby miec dostep do
    innej Astry np. na 28,2 - Czy te pozycje sa wymienienio z nazwy, czy
    dlugosci/szerokosci (jak zwal tak zwal) ? Albo jakis Arab/Skandynaw
    zamieszka i beda chcieli z innych pozycji ogladac? Bedzie zakaz
    zakomontowania, czy tylko prosba (dla tych co z A/HB) aby nie
    istalowali, bo maja blokowa instalacje....Czy tez NIE NADA?

    A moze obowiazek udostepnienia miejsca na dachu, ze tam mozna
    zainstalowac....tylko to bedzie 30 m kabla z dachu do domu....

    Poza tym instalacja wew. tez powinna byc z glowa, bo co z tego, ze na
    korytarzu w pionie bedzie kabel....jak po mieszkaniu bedzie problem,
    jakies rury do wciagniecia swojego kabla (jednego, kilku.....) Nie
    jest to proste....i beda omijac wiec za duzo sie nie zmieni.

    A wy co myslicie???

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2013-04-22 01:01:23
    Od: on <o...@o...no>

> [...]
    > innej Astry np. na 28,2 - Czy te pozycje sa wymienienio z nazwy, czy
    > dlugosci/szerokosci (jak zwal tak zwal) ?

    no i się zaczęło...

    W rozporządzeniu jest napisane "c) możliwość odbioru sygnału z co
    najmniej dwóch satelitów". Developer, administrator, wspólnota, czy kto
    tam jeszcze zadecydują z których.

    Proponuję przeczytać, to wszystko wyjaśni:
    1289

    > Bedzie zakaz zakomontowania, czy tylko prosba (dla tych co z A/HB)
    > aby nie istalowali,

    Nie ma żadnego zakazu w rozporządzeniu. Nowe budynki wielorodzinne mają
    być wyposażone w instalacje TV, Sat, Internet żeby później nie trzeba
    było ryć ścian. I tyle.
    Jeśli ktoś będzie chciał i wspólnota/administrator na to pozwolą może
    wieszać i instalować co chce, dokładnie tak jak teraz.

  • 7. Data: 2013-04-22 11:10:41
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Pawel Hatala napisał:
    > nawet ustawodawca przewidział rodzaj anten i satelitarna np. ma mieć
    > dwa konwertery (A + HB) i średnicę 120 cm!!

    A jeśli ktoś by chciał oglądać inne pozycje satelitarne?

  • 8. Data: 2013-04-22 11:41:48
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 22 Apr 2013 11:10:41 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >A jeśli ktoś by chciał oglądać inne pozycje satelitarne?

    To zrobi dokładnie to samo, co zrobiłby przed rozporządzeniem.

    --
    Maciej Bójko

  • 9. Data: 2013-04-22 13:38:24
    Od: "vito007" <v...@n...pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > To zrobi dokładnie to samo, co zrobiłby przed rozporządzeniem.
    >
    > --
    > Maciej Bójko

    A co zrobić gdy ktoś ma w mieszkaniu dekodery PVR i multiroom lub/i
    dekodery dwóch platform satelitarnych.
    Trudno sobie wyobrazić że dociągną mu do mieszkania 4 lub więcej
    niezależnych kabli od talerza (multiswitcha).
    Pozostaje tylko własny talerz z konwerterem quad lub octo i ciągnięcie kilku
    kabli....

  • 10. Data: 2013-04-22 13:43:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 22 Apr 2013 13:38:24 +0200, vito007 napisał(a):

> [...]
    > niezależnych kabli od talerza (multiswitcha).
    > Pozostaje tylko własny talerz z konwerterem quad lub octo i ciągnięcie kilku

    A jak babcia będzie miała pantograf, to będzie tramwajem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.