  • 31. Data: 2010-01-06 16:56:42
    Temat: Re: Za 54 PLNy miesiąc na czeskiej autobanie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Jak był protest motocyklistów to nawet na pmsie wylano na nich tonę jadu
    > i pomyj. Tak tam nasza rzeczywistość - ludzie u nas żyją nadal w
    > poprzednim systemie jeżeli chodzi o mentalność pn. "należymissięku..a" -
    > jedynie bezczelność i chamstwo wzrosło niewspółmiernie.
    >

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Sebastian S.
    Czytałem te żałosne wypociny nowobogackich. Tam gdzie kapitalizm był od zawsze
    ludzie wiedzą że posiadanie pieniędzy jest stanem przejściowym. I że zawsze
    istnieje duże prawdopodobieństwo ze się ich nie będzie miało. Tutaj jak ktoś
    dostał z urzędu pracy pożyczkę na działalność i jeszcze jakiś kredyt. I kupił
    sobie do tego samochód to myśli że tak będzie miał do końca życia. Dlatego nie
    liczy się z biedniejszymi.

  • 32. Data: 2010-01-06 16:59:38
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    W dniu 2010-01-05 22:43, Max_P pisze:

    > Wolałbym tak jak w Czechach zapłacić 1200 CZK/rok tj. 180 PLN/ rok
    > nie narzekałbym nawet gdyby to bylo 76,20 EUR/rok tj. 320 PLN/ rok jak w
    > Austrii
    > o Wegrzech za 56 PLN/rok nawet nie wspominam.
    > Jeśli chodzi o te 1500 euro podatku płaconego w Holandii i innych krajach,
    > to ma on akurat dosyć luźny związek z autostradami. Gdybym zarabiał
    > miesięcznie 2000 euro - tak jak średniozarabiający Holender, to chyba bym
    > nie miał powodu do narzekań?

    I za mieszkanie placil rate/wynajem nie 1000pln a 1000eur tez bys nie
    narzekal?

  • 33. Data: 2010-01-06 20:49:40
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom> wrote in message

    > I za mieszkanie placil rate/wynajem nie 1000pln a 1000eur tez bys nie
    > narzekal?

    Jakoś nie widzę w Polsce niemieckich, holenderskich czy francuskich
    emigrantów, jakoś im lepiej zapłacić 1000 euro za mieszkanie i 8 euro za
    100km przejazdu autostradą. Tak sie składa, ze my jesteśmy jedynym w
    galaktyce tzw. krajem na dorobku, innym spada wszystko spada z nieba.
    Kapujesz. Ja - Ty też, pracujesz jedynie lewą ręką i to od czasu do czasu;
    nie może być inaczej, skoro inni ale zagraniczni, też tylko dwuręczni, mają
    wydajność 4, 6, 8 razy większą.

    Max

  • 34. Data: 2010-01-06 22:59:56
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Od 15 lat pracuję i w kraju i za granicą; zapewniam Cię, ze moja wydajność
    > pracy jest niekiedy 100% wyższa niż w tych "wydajnych" krajach.

    Wydajnosc pracy w malym stopniu zalezy od tego jak "zapieprzasz".

    > To, że zbilansowany przez GUS efekt mojej pracy w Polsce wyglada jak
    > wygląda, to raczej temat na inną grupę. Jeśli Niemiec obija gruchy i
    > jeździ za darmo, a ja zapieprzam 24h/dobe i od święta mogę sobie zrobić
    > luksus przejazdu nibyautostradą, to chyba jest coś nieteges?

    Wszystko jest teges. Niemiec wytwarza PKB 3x wieksze od wytwarzanego przez
    Polaka.
    Niemiec i Polak jezdza po tych samych jakosciowo odcinkach drog. Dlaczego
    Polak ma za to placic 3x mniej ?

  • 35. Data: 2010-01-07 19:32:52
    Od: "Max_P" <M...@x...pl>

    "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > Polaka.
    > Niemiec i Polak jezdza po tych samych jakosciowo odcinkach drog. Dlaczego

    Wszystko Ci pasuje oprócz tego, że Niemiec jeździ gratis. Dla wyjaśnienia:
    gratis to to samo co "darmo".

    Max

  • 36. Data: 2010-01-07 20:32:07
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    W dniu 2010-01-07 19:32, Max_P pisze:

    > Wszystko Ci pasuje oprócz tego, że Niemiec jeździ gratis. Dla wyjaśnienia:
    > gratis to to samo co "darmo".

    Niemiec nie jezdzi gratis. Niemiec placi podatek drogowy.

  • 37. Data: 2010-01-07 20:35:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Jan 2010 20:32:07 +0100, Marcin J. Kowalczyk wrote:

    >Niemiec nie jezdzi gratis. Niemiec placi podatek drogowy.

    ten podatek nie jest znow taki wielki.
    Niemiec placi glownie w paliwie, szczegolnie jak ma benzynowy silnik.
    Polak tez placi w paliwie, i to niewiele mniej.

    J.

  • 38. Data: 2010-01-07 20:37:28
    Temat: Re: Za 54 PLNy miesišc na czeskiej autobanie
    Od: "Marcin J. Kowalczyk" <k...@k...kom>

    W dniu 2010-01-07 20:35, J.F. pisze:

    > ten podatek nie jest znow taki wielki.
    > Niemiec placi glownie w paliwie, szczegolnie jak ma benzynowy silnik.
    > Polak tez placi w paliwie, i to niewiele mniej.

    W DE ON jest duzo drozszy niz w PL.
    W PL tankowalem po nowym roku 3.86 w DE po 1.14euro...

  • 39. Data: 2010-01-07 22:40:03
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > ten podatek nie jest znow taki wielki.
    > Niemiec placi glownie w paliwie, szczegolnie jak ma benzynowy silnik.
    > Polak tez placi w paliwie, i to niewiele mniej.

    Niemiec placi podatek drogowy praktycznie takiej samej wysokosci jak
    Holender.
    Procz tego ma drozsze niz w Polsce paliwo.
    Czy zgadzasz sie zeby placic 5000 zl rocznie i za to za darmo miec
    autostrady ?

  • 40. Data: 2010-01-07 23:17:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Jan 2010 22:40:03 +0100, cztery wrote:

    >Niemiec placi podatek drogowy praktycznie takiej samej wysokosci jak
    >Holender.

    Patrzac na http://www.pkw-steuer.de/kfz-steuer_benziner.html
    to posiadacz dwulitrowej benzyny zaplaci 135 euro.
    Mysle ze rocznie.

    >Procz tego ma drozsze niz w Polsce paliwo.

    Niewiele drozsze, za to zarabia znacznie wiecej.

    >Czy zgadzasz sie zeby placic 5000 zl rocznie i za to za darmo miec
    >autostrady ?

    Ale czemu 5000, skoro w Czechach autostrady kosztuja cos 200 zl ?

    Ja sie przede wszystkim nie bardzo zgadzam zeby z paliwa utrzymywano
    bezrobotnych i emerytow :-P

    Od lat wplywy z akcyzy paliwowej byly rzedu 15 mld zl, plus 3mld VAT
    od tego, a wydatki na drogi byly rzedu 5mld. Za te 10 mld mozna bylo
    ze 250km autostrad budowac .. kazdego roku 250km, to ile by bylo po 10
    latach ?

    J.