  • 11. Data: 2019-11-24 22:21:14
    Temat: Re: Zaciskarka do końcówej tulejkowych
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Skręcone słabiej się trzyma.

    No... kiedy ja mam odwrotne doświadczenia. Skręcone (lekko, coby się
    druciki nie "rozlazły" przy nakładaniu tulejki i zagniecine nawet
    ręcznymi kleszczykami typu Knipex nie robiącymi fałdek na tulejce
    (zagniatają na gładko) - takie połączenie jest nie do rozebrania.
    Zdarzyło mi się poprawiać coś, co nie miało żadnego zapasu i zmuszony
    byłem tulejkę zdjąć i ponownie zakuć. Masakra. Właśnie proste wydają mi
    się łatwiejsze do zdjęcia, wystarczy lekko ścisnąć na płasko, później z
    tego płaskiego zrobić kwadratowe i już kabelki wychodzą aż miło. W
    skręcanej taki numer nie przechodzi.

    Tak przy okazji, gorąco polecam wszystkim zakuwającym czasami małe
    średnice takie cuś:
    https://www.reichelt.com/pl/pl/kleszcze-montazowe-kn
    -13-01-160-p28782.html
    Niestety drogie (kiedyś Castorama tym handlowała w okolicach 90PLN).
    Różne wynalazki widziałem, ale przy tych nawet po praskę nie chce mi się
    sięgać.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2019-11-24 22:24:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Tak przy okazji, takimi:
    https://www.otelo.pl/kombinerki-xl/knipex-86-03-250-
    60135601/SF-ID-00101302/ref-1372837468633.html
    zagniatam IDC, mają równoległe prowadzenie szczęk :)

    Tak mi się przypomniało apropo ściskania ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2019-11-24 23:32:45
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Bo słabiej się trzyma.

    > Rób po swojemu, byle u siebie. Ja wiem, że słabiej się trzyma i staram
    > się powstrzymywać odruch skręcania.

    Czyli "ludowa mądrość".

    --
    Kaczin

  • 14. Data: 2019-11-25 07:53:28
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 24.11.2019 o 23:32, Kaczin pisze:

    > Czyli "ludowa mądrość".

    1. Zbędna, nic pozytywnego nie wnosząca operacja.
    2. Wprowadzanie paluchami zanieczyszczeń (tak, wiem, można kręcić przez
    izolację).
    3. Przy skręcaniu, wbrew pozorom, łatwiej dochodzi do podwinięć
    włókienek miedziowych przy wsuwaniu przewodu w tulejkę.
    4. Niepotrzebne spęcznienie utrudniające wsunięcie przewodu w tulejkę.

    I jeszcze moje 3 grosze w temacie sześciokąt vs kwadrat:
    Ja preferuje zaciskanie w kwadrat, bo większość zacisków z którymi mam
    do czynienia ma również światło o przekroju kwadratu, a w takim
    scenariuszu, jeśli mamy do czynienia z odpowiednio dużym przekrojem
    przewodu to zaciśnięcie w sześciokąt już nie mieści się w świetle
    zacisku, a na kwadrat jeszcze tak.

    pzdr
    mk

  • 15. Data: 2019-11-25 10:12:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kaczin,

    Sunday, November 24, 2019, 11:32:45 PM, you wrote:

    [...]

    > Czyli "ludowa mądrość".

    Tak sobie tłumacz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2019-12-02 18:53:13
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 24.11.2019 o 22:21, Irek.N. pisze:
    [...]
    > Tak przy okazji, gorąco polecam wszystkim zakuwającym czasami małe
    > średnice takie cuś:
    > https://www.reichelt.com/pl/pl/kleszcze-montazowe-kn
    -13-01-160-p28782.html

    Do czego służy wyfrezowanie znajdujące się bezpośrednio pod ząbkowaną
    częścią chwytającą?

    Czy ten sposób wykończenia rękojeści nie powoduje dyskomfortu przy
    pracy? Co sądzisz o 13-02-160?

    P.P.

  • 17. Data: 2019-12-02 22:41:34
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 02.12.2019 o 18:53, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Do czego służy wyfrezowanie znajdujące się bezpośrednio pod ząbkowaną
    > częścią chwytającą?

    Zdaje się, że to zależy od inwencji chwytającego, bo instrukcja od tego
    narzędzia nie pokazuje użycia akurat tego elementu:
    https://cdn-reichelt.de/documents/datenblatt/D320/kn
    1301160.pdf
    Ja bym użył do wyginania drutów o większej średnicy.

    Jakub Rakus

  • 18. Data: 2019-12-03 18:13:42
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.12.2019 o 22:41, Jakub Rakus pisze:

    > Zdaje się, że to zależy od inwencji chwytającego, bo instrukcja od tego
    > narzędzia nie pokazuje użycia akurat tego elementu:
    > https://cdn-reichelt.de/documents/datenblatt/D320/kn
    1301160.pdf

    Dlatego właśnie pytam.
    A jeśli już polecamy sobie narzędzia, to zaproponuję delikatnie
    ząbkowane szczypce Wiha Z 36 0 04 120. Łączą cechy gładkich i ząbkowanych.

    P.P.

  • 19. Data: 2019-12-03 21:14:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 03.12.2019 o 18:13, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Dlatego właśnie pytam.
    > A jeśli już polecamy sobie narzędzia, to zaproponuję delikatnie
    > ząbkowane szczypce Wiha Z 36 0 04 120. Łączą cechy gładkich i ząbkowanych.

    A właśnie, a widział ktoś/poleci takie szczypce, ale żeby były w jakiś
    sposób izolowane prawie całe - no może oprócz samego końca. Nie czuję
    się komfortowo gdy muszę np. wyciągnąć przewód z jakiejś eski/zacisku
    kiedy wszystkie obok są pod napięciem (tak wiem, że niby powinno się
    wszystko wyłączyć, żeby było bezpiecznie, ale wiadomo jak jest w praktyce).

    Jakub Rakus

  • 20. Data: 2019-12-03 21:56:07
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 03.12.2019 o 21:14, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > kiedy wszystkie obok są pod napięciem (tak wiem, że niby powinno się
    > wszystko wyłączyć, żeby było bezpiecznie, ale wiadomo jak jest w praktyce).

    KNIPEX 98 62 02

    P.P.