  • 81. Data: 2020-01-25 13:07:28
    Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.01.2020 o 13:03, Myjk pisze:
    > Sat, 25 Jan 2020 10:56:51 +0100, nadir

    > Nic takiego nie napisałem. Napisałem, chyba wyraźnie, że EV nie wyklucza
    > wcale wyjazdów poza miasto, bo mają 400km zasięgu i ładują się relatywnie
    > szybko, na tyle szybko aby to nie stanowiło problemów jak się te <10%
    > ogólnie przebytych kilometrów chce pojechać za miasto.

    Przypomnij - dlaczego zdecydowałeś się na hybrydę a nie elektryka, mimo
    że twierdziłeś, że elektryk to najlepszy wybór?

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2020-01-26 12:37:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No tak, ja mówiłem o współczesnych autach....

    Octavia 2.0 lecielismy ostatnio nad nasze morze - predkosci tam gdzie sie
    dało 140-150, tam gdzie nie no to tyle ile sie dało. :)
    5 osób plus pełny bagaznik.
    Spalanie 5,5 litra srednio.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 83. Data: 2020-01-27 08:48:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jan 2020 03:18:49 -0800 (PST), Przemek Jedrzejczak

    > Robi dobrą robotę. Lemingi są niezbędne aby sfinansować e-rewolucje ;-)

    Znaczy jaką niby robotę robię, kogoś przekonuję, albo wręcz zmuszam, do
    zakupu? Wy wiecie w ogóle na czym polega dyskusja i używanie argumentów?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 84. Data: 2020-01-27 09:58:44
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    ktoś tam kto pomieszał cytowanie pisze:

    > Nieprawda.
    > Rower ma std wymiary, to i wchodzi tak jak każdy inny rower.
    > Baterie idzie wyjąć i włożyć do bagażnika.
    >
    > Oczywiście są jakieś wynalazki z baterią w dziwnych miejscach, które są
    > dłuższe niż std - ale wystarczy takich nie kupować i po kłopocie.

    Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
    elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.

    Jak robisz sobie sensowny rower elektryczny czyli taki żeby dojechać
    szybko i daleko do pracy i musieć mieć prysznica to robić sobie skrzynkę
    na baterię i tego się nie zdejmuje.

    Za to mam nie 100km z prędkością 25km/h tylko 300km
    albo 100km z prędkością 40-50km/h.

    Z tego wynika tez potem i waga bo baterie swoje ważą i dużo prądu się z
    5 kg baterii nie zmieści.

    Dlatego ja potrzebuję samochodu kombi żeby mi wszedł bezpośrednio do
    środka kilka-kilkanaście razy w roku, ale dzięki temu przez polowe roku
    mogę sobie do pracy komfortowo i w takim samym czasie jak samochodem
    dojeżdżać rowerem elektrycznym, a wracając z pracy się do woli męczyć i
    trenować bo to ode mnie tylko zależy ile sobie mocy do jazdy dodam.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 85. Data: 2020-01-27 10:12:21
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    T. pisze:

    > Jeśli są, to należy je niezwłocznie wyłączyć. Jak się pali już bateria
    > to woda tylko będzie rozniecać płomień.
    > T.

    Dlaczego woda ma rozniecać płomień przy paleniu się baterii?
    Właśnie jedyna metodą walki jest nieustanne chłodzenie czy li
    najprościej właśnie obfite lane wodą, najlepiej to by było po prostu
    utopić taką płonąca baterię.
    Bateria płonie nie dlatego że w niej się spala jakiś materiał palny
    który potrzebuje do tego tlenu i jego odcięcie ugasi pożar, pali się bo
    ma zwarcie i cała zgromadzona w niej energia wydziela się w postaci ciepła.

    Oczywiście jakiś płomień się pojawia i ten można piana czy czymkolwiek
    zdusić ale to nie likwiduje pożaru bo bateria dalej się rozgrzewa aż
    wydzieli całą energię w sobie zgromadzoną, dla tego właśnie obfite
    polewania wodą pomaga bo ta energię odbiera i nie pozwala się
    wszystkiemu rozgrzewać do temperatury zapłonu metalu.

    Może kiedyś wymyślą urządzenie które potrafi z uszkodzonej baterii która
    już się pali odessać całą energię i w ten sposób skutecznie i
    ostatecznie ugasić pożar.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 86. Data: 2020-01-27 10:20:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od iluś lat to nie hałas własnego silnika przeszkadza w aucie, lecz kół (w tym opon),
    powietrza i drących się dzieciaków.
    Elektryki na slikach jeżdżą?
    Swoją drogą bezszelestnie jeżdżące auta to kolejne wyzwanie dla pieszych (po
    duperszwancach umożliwiających rozpoczęcie hamowania 10
    metrów przed pasami).

    -----

  • 87. Data: 2020-01-27 10:20:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jan 2020 09:58:44 +0100, cyklista

    > Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
    > elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.

    No dobrze, ale wyciagasz wyjątki od reguły i podajesz jako typowe problemy.
    Przecież to bez sensu taka rozmowa jest, bo WIĘKSZOŚĆ o jakich jest
    duskusja, takich potrzeb wcale nie ma. Większości tylko się wydaje że jest
    im to niezbędne.

> [...]
    > dojeżdżać rowerem elektrycznym, a wracając z pracy się do woli męczyć i
    > trenować bo to ode mnie tylko zależy ile sobie mocy do jazdy dodam.

    Kilkanaście razy w roku to nadal jest średnio jeden-dwa razy na miesiąc.
    Faktycznie straszliwie problematyczne że trzeba tę godzinę czy dwie więcej
    poświęcić bo trzeba w trasie się naładować. Pewnie więcej tracisz przez
    tydzień na jałowym siedzeniu na klopie z komórką w ręku a tutaj używasz
    tego jako koronnego argumentu.

    Ja rozumiem napisać że elektryki są drogie, bo są. A są, bo przeciętny
    kowalski nie potrzebuje 5 sek. do setki (o Teslowych <3 sek. nie wspomnę),
    nawet 7 sek. nie potrzebuje, a gdy przecietne miejskie popierółki mają
    10-12 (pominę że hałas przy tym generują jak startujacy odrzutowiec). Ale
    łapanie się takich absurdalnych argumentów jakich tutaj używacie jest po
    prostu bez sensu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2020-01-27 13:15:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 09:58, cyklista pisze:

> [...]
    > na baterię i tego się nie zdejmuje.
    >
    > Za to mam nie 100km z prędkością 25km/h tylko 300km

    To już nie jest rower, ale skuter (ze wszystkimi jego wadami).
    T.

  • 89. Data: 2020-01-27 13:27:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-27 o 10:12, cyklista pisze:

> [...]
    >
    > Może kiedyś wymyślą urządzenie które potrafi z uszkodzonej baterii która
    > już się pali odessać całą energię i w ten sposób skutecznie i

    Z powodu tego, że Lit czepia się wszystkiego, więc nie występuje w
    wolnej postaci, ale wyłącznie w związkach. W bateriach stosuje się sole
    litu. Bardzo łatwo wchodzą w reakcję z wodą, w wyniku czego powstaje wodór.
    Powstaje więc po polaniu wodą łatwopalny wodór, który świetnie
    podtrzymuje spalanie. Baterii litowych NIE WOLNO polewać wodą, bo to
    roznieca płomień dzięki wodorowi, który powstaje. Robi się mgłę, której
    zadaniem jest odcięcie dopływu powietrza i schłodzenie całego
    ustrojstwa, ale niem polewa się bezpośrednio baterii.
    Kolejna sprawa - w czasie gaszenia akumulatora może wystąpić porażenie
    prądem strażaka po strumieniu wody.
    Generalnie - raz pokazali spektakularną akcję, kiedy wstawili płonące
    auto do kontenera z wodą odcinając dopływ tlenu dość skutecznie. Ale
    trudno z czymś takim jechać do pożaru.
    T.

    Ps. Podobnie reaguje na wodę sód.

  • 90. Data: 2020-01-27 13:49:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Z powodu tego, że Lit czepia się wszystkiego, więc nie występuje w
    >wolnej postaci, ale wyłącznie w związkach. W bateriach stosuje się
    >sole litu.

    W stanie naładowanym na anodzie jest chyba metaliczny, czy prawie
    metaliczny.
    Anoda zazwyczaj z wegla/grafitu, cos tam pisza, ze to niby weglik litu
    ..

> [...]

    >Kolejna sprawa - w czasie gaszenia akumulatora może wystąpić
    >porażenie prądem strażaka po strumieniu wody.

    A to juz chyba mniej prawdopodobne ... chyba, ze podlaczony do
    ladowarki.
    Ale czy ładowarka nie izoluje od sieci ?

    >Ps. Podobnie reaguje na wodę sód.

    https://www.youtube.com/watch?v=m55kgyApYrY

    Na szczescie lit najmniej reaktywny :-)

    J.