  • 91. Data: 2020-01-27 16:03:53
    Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cyklista,

    Monday, January 27, 2020, 10:12:21 AM, you wrote:

    > Dlaczego woda ma rozniecać płomień przy paleniu się baterii?

    Bo lit jest metalem płonącym przy kontakcie z wodą.

    > Właśnie jedyna metodą walki jest nieustanne chłodzenie czy li
    > najprościej właśnie obfite lane wodą, najlepiej to by było po prostu
    > utopić taką płonąca baterię.

    Lit pływa w wodzie - jest dwukrotnie lżejszy.

    > Bateria płonie nie dlatego że w niej się spala jakiś materiał palny
    > który potrzebuje do tego tlenu i jego odcięcie ugasi pożar, pali się bo
    > ma zwarcie i cała zgromadzona w niej energia wydziela się w postaci ciepła.

    Lit pali się w wodzie, zabierając jej tlen. W wyniku reakcji powstaje
    mnóstwo wodoru, który również się pali. W efekcie woda wzmaga pożar,
    który pierwotnie powstał w wyniku zwarcia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2020-01-27 17:54:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2020 o 09:58, cyklista pisze:

    > Są jeszcze ludzie którzy sami potrafią coś zrobić, również rower
    > elektryczny, a nie tylko kupować gotowce.

    To niech sobie od razu zrobią samochód pod swoje potrzeby i problem z głowy.

  • 93. Data: 2020-01-27 18:49:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-27 17:54, Cavallino wrote:

    > To niech sobie od razu zrobią samochód pod swoje potrzeby i problem z
    > głowy.

    I prywatne drogi do jeżdżenia nim?

  • 94. Data: 2020-01-28 12:42:26
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Cavallino pisze:

    > To niech sobie od razu zrobią samochód pod swoje potrzeby i problem z
    > głowy.

    Bardzo chętnie, ale było to możliwe 30 lat temu a teraz niewykonalne.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 95. Data: 2020-01-28 12:42:50
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    T. pisze:

    > To już nie jest rower, ale skuter (ze wszystkimi jego wadami).
    > T.

    Tylko tak ci się wydaje.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 96. Data: 2020-01-28 13:07:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-28 o 12:42, cyklista pisze:

    > Tylko tak ci się wydaje.

    Jeśli może jechać powyżej 25 km/h to już jest skuter ze wszystkimi tego
    konsekwencjami (m.in zakaz poruszania się na ścieżkach rowerowych).
    T.

  • 97. Data: 2020-01-30 09:34:07
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    T. pisze:

    > Jeśli może jechać powyżej 25 km/h to już jest skuter ze wszystkimi tego
    > konsekwencjami (m.in zakaz poruszania się na ścieżkach rowerowych).
    > T.

    Nieprawda, rower nie ma żadnego ograniczenia prędkości.
    Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się
    zgadza z twoim twierdzeniem.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 98. Data: 2020-01-30 10:18:18
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Thursday, January 30, 2020 at 9:34:08 AM UTC+1, cyklista wrote:
    > Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się
    > zgadza z twoim twierdzeniem.

    Nie "na samym silniku", tylko powyżej 25km/h silnik nie może działać.

    --
    Regards
    Matt

  • 99. Data: 2020-01-30 10:26:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-01-30 o 09:34, cyklista pisze:

    > Nieprawda, rower nie ma żadnego ograniczenia prędkości.
    > Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się
    > zgadza z twoim twierdzeniem.

    Nie masz racji - poszukaj w PORD. Pojazdy są klasyfikowane nie ze
    względu na prędkość, z jaką się poruszają, ale właściwości
    konstrukcyjne. Jeśli pojazd konstrukcyjnie może się poruszać z
    prędkością większą niż 25 km/h lub ma silnik większy niż 250 W to
    klasyfikowany jest jako skuter elektryczny. Musi mieć wtedy homologację
    oraz tablice rejestracyjne, żeby mógł się poruszać po drogach
    publicznych. Motocyklom jadącym 20 km/h nadal nie wolno jechać po
    ścieżkach rowerowych i nadal są to motocykle, mimo że się poruszają
    wolniej niż 25 km/h. Podobnie jak samochód jadący wolniej niż 20 km/h
    nadal jest samochodem, a nie pojazdem wolnobieżnym.
    T.
    Ps. Rozumiem, że dla Ciebie takie coś:
    https://klassikauto.pl/wp-content/uploads/2016/10/Ko
    mar-9-1140x660.jpg
    to rower, bo ma pedały do pedałowania? :-)

  • 100. Data: 2020-01-30 10:26:54
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]

    > Nieprawda, rower nie ma żadnego ograniczenia prędkości.
    > Jeśli jedziesz na samym silniku powyżej 25 km.h to dopiero wtedy się

    Tez nie, powyzej 25 to mozesz tylko pedalujac, bez zadnego wspomagania.

    Aktualna definicja z PoRD:
    7)rower -pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9m poruszany siłą mięśni
    osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony wuruchamiany naciskiem
    na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V
    o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, którego moc wyjściowa zmniejsza
    się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25km/h;

    A praktyka jest jak z odblokowanymi skuterami ;) tzn. nikt tego nie sprawdza (chyba,
    ze po powaznym wypadku...)