  • 1. Data: 2016-01-08 12:50:43
    Temat: Zakładanie klimatyzacji
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Czy to jest jakaś droga impreza aby założyć klimatyzację do samochodu
    fabrycznie bez klimy? Konkretnie chodzi mi o Hondę CR-V I generacji. Czy
    to w ogóle ma sens czy trzeba się liczyć ze sporymi kosztami? Znajduję
    sprzeczne informacje w necie, może ktoś z Was przerabiał taki temat i
    może podzielić się doświadczeniem?

    JaceK

  • 2. Data: 2016-01-08 13:25:44
    Temat: Re: Zakładanie klimatyzacji
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "JaceK" <JaceK@wu_pe.pe_el> napisał w wiadomości
    com...
> [...]
    > to w ogóle ma sens czy trzeba się liczyć ze sporymi kosztami? Znajduję
    > sprzeczne informacje w necie, może ktoś z Was przerabiał taki temat i może

    Opłacalność zależy od samochodu. Jeden z moich kolegów zlecił warsztatowi
    przełożenie klimatyzacji z rozbitej VW Bory do swojej. Poszło szybko i
    podobno wszystko pasowało "plug and play".
    Drugi kolega zakładał klimatyzację do Mazdy 626. Znalazł fabryczną
    serwisówkę montażu klimatyzacji z wyszczególnienie każdej śrubki do wymiany.
    Pojechał na szrot, wymontował części według listy z serwisówki i sam
    zamontował do swojego samochodu. Nie pamiętam tylko czy uszczelki dał nowe
    czy zostawił oryginalne japońskie. Gaz nabił w firmie zajmującej sie
    lodówkami sklepowymi. :) Klimatyzacja ruszyła bez problemu.

    Musisz sprawdzić jak to jest w przypadku twojego modelu Hondy. Czy są duże
    różnice pomiędzy wersją z i bez klimy. Czy nie trzeba będzie przerabiać np.
    nadwozia, bo są różnice w rozmieszczeniu otworów pod rurki. Czy obecna
    elektronika obsłuży klimatyzację czy trzeba będzie wymieniac też komputer
    pokładowy. Może są różne wersje klimatyzacji: ręczna, automatyczna,
    dwustrefowa? I różna będzie upierdliwość w ich przekładaniu.
    Ja mam Stilo z klimatyzacją manualną. Wersje z klimą automatyczną bardzo
    różnią się od klimy ręcznej. Inny wentylator nadmuchu, inny komputer
    pokładowy, inne sterowanie rozdziałem strumieni powietrza do nadmuchu.
    "Upgrade" wymagałby wybebeszenia połowy samochodu i zabawy z softem.

    Najlepiej mieć dawcę do przeszczepu i przekładać 1:1.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2016-01-08 16:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > to w ogóle ma sens czy trzeba się liczyć ze sporymi kosztami? Znajduję
    > sprzeczne informacje w necie, może ktoś z Was przerabiał taki temat i

    A co to znaczy "droga"?

  • 4. Data: 2016-01-08 20:21:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 8 Jan 2016 12:50:43 +0100, JaceK napisał(a):

> [...]
    > to w ogóle ma sens czy trzeba się liczyć ze sporymi kosztami? Znajduję
    > sprzeczne informacje w necie, może ktoś z Was przerabiał taki temat i

    W przypadku samochodu który ma ponad 15 lat, prawie na pewno nie ma to
    ekonomicznego sensu.

    Jak chcesz klimę, to taniej i ogólnie lepiej będzie sprzedać ten samochód
    którym jeździsz, a kupić taki z klimą.

    Jeżeli masz czas, ochotę i umiejętności to nakładem własnej pracy jest to
    do zrobienia (na używanych częściach nie będzie to bardzo drogie).

    Jakie to będą koszty w warsztacie to musisz pytać w warsztacie :)

  • 5. Data: 2016-01-08 20:47:37
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 12:50, JaceK pisze:
> [...]
    > to w ogóle ma sens czy trzeba się liczyć ze sporymi kosztami? Znajduję
    > sprzeczne informacje w necie, może ktoś z Was przerabiał taki temat i

    O tej porze, to bardziej bym się spodziewał pytania o webasto :)

  • 6. Data: 2016-01-09 12:27:00
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 20:47, Scobowski pisze:

    > O tej porze, to bardziej bym się spodziewał pytania o webasto :)
    Teraz jest właściwy czas na klimatyzację bo tego nie opi.. się w 1-2 dni:
    Tylko trzeba mieć czas.
    - przemyślenie
    - zgromadzenie materiałów i środków
    - montaż
    - poprawki po montażu
    - poprawki po poprawkach....
    ew. szukanie
    - fachowca który "rzeźbę" przywróci do stanu przed
    - nowego auta

  • 7. Data: 2016-01-09 12:39:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2016 12:50:43 +0100, JaceK napisał(a):
    > Czy to jest jakaś droga impreza aby założyć klimatyzację do samochodu
    > fabrycznie bez klimy?

    IMHO - droga, bo to trzeba pol auta rozebrac, zeby potrzebne elementy
    wsadzic. No i same elementy miec - tez nietanie, chyba ze ma sie
    szrot.

    Sam tego raczej nie zrobisz, chyba ze masz dostep do dobrze
    wyposazonego warsztatu/kanalu, a "fachowcy" ... no, kto ma
    doswiadczenie, zamontuja taniej niz za 2500 - nie liczac czesci ?

    > Konkretnie chodzi mi o Hondę CR-V I generacji.

    Sprzedac, bo okres chyba sprzyja, kupic po zimie nowa, z klima :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-01-09 21:39:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 12:27, ZIWK pisze:

> [...]
    > - poprawki po poprawkach....
    > ew. szukanie
    > - fachowca który "rzeźbę" przywróci do stanu przed

    Tak, tak i jeszcze pewnie sezonowo jest tańsza na rynku :-)

  • 9. Data: 2016-01-11 00:01:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> wrote:

    > Czy to jest jakaś droga impreza aby założyć klimatyzację do samochodu
    > fabrycznie bez klimy? Konkretnie chodzi mi o Hondę CR-V I generacji.

    Zakladalem u siebie w Yarisie, wyszlo 2300 zl, ale daloby sie taniej.

    Tu opisalem temat:
    http://motogof.tumblr.com/post/125870145411/napisa%C
    5%82em-na-forum-toyota-club-to-wklej%C4%99-te%C5%BC

    --
    [ GSX 1300R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS PJ S+ p+ M++ W P+:+ X++ L+ B+ M++ Z+++ T- w- CB++ ]

  • 10. Data: 2016-01-11 00:03:56
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IMHO - droga, bo to trzeba pol auta rozebrac, zeby potrzebne elementy
    > wsadzic. No i same elementy miec - tez nietanie, chyba ze ma sie
    > szrot.

    W Yarisie tylko zalozenie parownika wymagalo rozkrecenia przodu.

    > Sam tego raczej nie zrobisz, chyba ze masz dostep do dobrze
    > wyposazonego warsztatu/kanalu, a "fachowcy" ... no, kto ma
    > doswiadczenie, zamontuja taniej niz za 2500 - nie liczac czesci ?

    Ja robilem pod chmurka bez warsztatu ani kanalu, dalo sie.