  • 11. Data: 2019-06-18 13:06:53
    Temat: Re: Zanikający obraz w telewizorze
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 18-06-2019 o 12:52, Kris pisze:

    > Ekran się cały czarny robi na 1-2 sekundy i obraz wraca

    Nie zrozumiałeś pytania. Ekran robi się czarny, bo wszystkie piksele się
    wyłączają?
    Czy ekran robi się czarny, bo podświetlenie się wyłącza? Wtedy, pod
    odpowiednim kątem widać bardzo, bardzo ciemny obraz.

    yabba

  • 12. Data: 2019-06-18 13:48:56
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 13:00, Queequeg pisze:

    > Ciekawostka: jak pstrykam światłem w łazience (LED) to na chwilę mruga mi
    > neonówka w grzałce w akwarium w drugim pokoju (na tej samej fazie i tylko
    > jak grzałka jest wyłączona termostatem, bo jak jest włączona to neonówka
    > i tak świeci). Nie wiem jakim cudem i jakie przepięcia tam muszą być,
    > najpierw myślałem że mi się zdawało, ale sprawdziłem i zdecydowanie mi się
    > nie zdawało. Wesoło.

    Bo gdy pstrykasz powodujesz powodujesz powstawanie przepięć o dużej
    szybkości narastania napięcia co może przy grzałce, która ma włącznik
    prawdopodobnie pojedynczy (jeden przewód odcina od sieci) pojemnościowe
    zaświecenie.
    Identycznie jak w probówce z neonówką, gdzie stojąc na drewnianym stołku
    i dotykając do fazy neonówka też świeci.

    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2019-06-19 04:51:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Telewizory samsung mam odkąd pamiętam
    > Ten konkretny mam z półtora roku
    > Zaniki obrazu jakoś tak od miesiąca.

    A skąd idzie sygnał, po jakimś hdmi?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-06-19 08:43:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 czerwca 2019 04:51:29 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > On 2019-06-18, Kris <k...@g...com> wrote:
    >
    > A skąd idzie sygnał, po jakimś hdmi?

    Po HDMI z dekodera NC+
    Bac może błędnie ale zakładam ze obraz znika w tv nie w dekoderze.
    Gdyby znikał w dekoderze to na tv pojawił by się OSD "brak sygnału"

  • 15. Data: 2019-06-19 09:04:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Tak by było, gdyby dekoder się wyłączał i przestawał nadawać strumień HDMI. Ale może
    zakłócenia wchodzą na sygnał z anteny i dekoder nie może go odczytać - i puszcza
    czarny ekran?
    Zobacz, co będzie jak odłączysz antenę od dekodera - po jakim czasie pojawi się
    komunikat.
    I sprawdź, czy tak samo będzie przy odbiorze DVB-T - chyba że nie masz sygnału.
    Więc choćby z DVD czy komputera - najlepiej tym samym kablem i w tym samym porcie
    HDMI na telewizorze.
    A próbowałeś wykręcać LEDówki z żyrandola po jednej?
    Przepięcie z wybuchającego kondensatora mogło naruszyć kondensatory i w innych
    urządzeniach - w TV również.

  • 16. Data: 2019-06-19 13:44:28
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    jacek <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Identycznie jak w probówce z neonówką, gdzie stojąc na drewnianym stołku
    > i dotykając do fazy neonówka też świeci.

    Prawdopodobnie jest właśnie tak jak mówisz, podejrzewam że jakbym podpiął
    grzałkę do gniazdka odwrotnie, to problem by zniknął (chociaż nie
    sprawdzałem, bo to w sumie nie problem, a ciekawostka).

    Z drugiej strony dziwne, że grzałka (zakładam że podłączona równolegle do
    neonówki) nie bocznikuje tego przepięcia. Przecież raczej nie ma aż takiej
    indukcyjności.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika